5 dolog, amit a felszolgálók utálnak - vendéglátás a másik oldalról
2019. március 10. írta: világevő

5 dolog, amit a felszolgálók utálnak - vendéglátás a másik oldalról

Ezeket a dolgokat egy jó felszolgáló soha nem mondaná el egy vendégnek, pedig nagyon fontos lenne tudnunk. Így lehetővé tettem néhány kiváló hazai szakembernek (egészen különböző profilú és árszínvonalú helyekről), hogy névtelenül mondja el, mi zavarja őt a napi munkavégzésében, a vendégekkel való kommunikációban.

pincer_vendeglatas_vilagevo.JPG

[A képen NEM a megszólalók vannak]

Rövid összefoglaló sietőseknek:

A két dolog, ami a legjobban zavarja a felszolgálókat:

1. Ha nem köszönsz

2. Ha nem köszönsz

+ 1 Ha nem vagy empatikus

1. Nem köszönés

Ez visszatérő probléma, szinte mindenki sérelmezte az elemi udavriasság hiányát.

"Nem köszönöm a vendég érkezéskor ráadásul telefonál! Nem szól csak rám legyint, hangosan beszél a mobiljával, ès föl-alá sétálgat.", "Köszönés: néhány embernek még mindíg nem sikerül viszonozni a vendéglátó hangos, széles mosolyú köszöntését.", "Aki hangos, mosolygós üdvözlésre sem reagál semmit.", "Az udvariasság hiányzik: kérem, köszönöm..."

vkf_2197.jpg

2. Tudálékoskodás

Nyilván a 10 millió gasztronómiai szakértő országa vagyunk (magam is élő bizonyíték vagyok erre), így nem csoda, ha minden vendég jobban ismeri a receptúrákat, a konyha lehetőségeit, mint a szakácsok és a felszolgálók, és gyakran nem is rest ezt a tudást fölényes stílusban megosztani, akár kéretlenül is.

"Mindent jobban tud főzni is, jobban ért a borokhoz is, fél órás mesék az én "úgy csinálnám" hogy! Meg "olaszban ezt úgy csinálják hogy". Vagy" Barcelonában az igaziban nincs fokhagyma" stb.", "Nekem ezt főzzék, hozzák! Miért, nem tudnak megcsinálni egy rántott húst??", "Aki a koncepcióba köt bele, de valójában az árral van problémája.", "És persze a magyar vendég mindig jobban ért a borhoz, ételhez mint bárki..."

sam_7819.jpg

3. Külön fizetés

Önmagában nem mindig katasztrófa a külön fizetés, csak épp általában az utolsó (utáni) pillanatban szól a vendég.

"6-8-10 fős társaság egyenként akar fizetni, rémálom megöli a szervizt, és az éttermi rendszert hosszú tízpercekre lefoglalja.", "8-10-20 fő a számlánál szól,hogy külön fizet,de nem osztják el testvériesen....bontsuk szét a számlát."

img_1945.jpg

4. A ritmus felesleges megzavarása

Nyilván igyekszik egy étterem alkalmazkodni a vendég igényeihez ebben is, de gyakran teljesen felesleges akadályokkal kell szembenézniük, ami kölcsönösen hátrányos.

"Cigizni, mosdóba tuti akkor megy el amikor kitálalták az ételeket. Ilyenkor el kell dönteni, hogy a hőhidon aszaljuk az ételt, vagy a vendég asztalánál hűljön, vagy újracsináljuk...", "Szerviz közben érkező vendég tuti oda akar ülni, ahol egy perce álltak fel, és nincs még újraterítve."

quique_dacosta_dejeuner-38.jpg

5. Vélemény

Nem baj, ha véleményt nyilvánít a vendég, sőt, kölcsönösen nagyon hasznos is lehet, csak nem mindegy, hogy mikor és hogy.

"Aki utólag panaszkodik online, ahelyett, hogy a helyszínen azonnal jelezné a problémát.", "Aki úgy kritizál/véleményez valamit, hogy soha nem járt ott és nem kóstolta. ("kanapé-ninja")"

Ha valakit valamelyik panasz kifejezetten sért, érdemes elgondolkozni, hogy miért...

Én a magam részéről abból indulok ki, hogy egy étteremlátogatás során közös érdekünk, hogy a lehető leghatékonyabban segítsük egymást: én, mint vendég a vendéglátósok munkákát, ők pedig az én élményemet. Így bizony megesik, hogy lemondok részben a "jogaimról" ennek érdekében, cserébe lehet, hogy sokkal jobb lesz az élmény végül.

Facebookon már komoly és értelmes vita zajlik itt.

Hasonló témában egy séftől.

Ha van rá igény, lesz folytatás, például akár a vendégek szemszögéből is folytathatjuk a párbeszédet, a cél végülis közös: a lehető legjobb éttermi élmény elérése.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr4814680126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2019.03.11. 13:22:32

@Zabalint:
"nem gyakoribb az egyik irány, mint a másik."
Ezt miből szűrted le?
Ez a poszt éppen a pincérek szemszögéből láttatja a vendéglátás dolgait.

kocsmagomba 2019.03.11. 13:25:11

@darlacko: szerintem nem csak ételfutár szerepe kell legyen a pincérnek. Végeredményben ő tartja a kapcsolatot a konyha és a vendég között. Nem kell gasztronómusnak lennie, de a konyha kínálatával és alapvető lehetőségeivel tisztában kell lennie, ha a vendég valamilyen okból, például speciális étrend, miatt érdeklődik. Néhány étlapon még azt is feltűntetik, hogy kérdésével forduljon a vendég a pincérhez. (az, hogy sikerül-e vele dűlőre jutni, az persze más kérdés) Tehát nem csak a vendég várja el a pincértől a tudást, hanem a tulajdonos is!

_B_ 2019.03.11. 13:26:29

Amúgy ez a külön fizetésre behisztizés teljesen értelmetlen.
Ha mindenki külön fizet, több jattot kapsz baszod. Az miért zavar?
Egy 10-20 fős éttermi társaságnál ez minimum 5000-10000 Ft plusz, pár perc munkáért.
Hisztire meg nem nagyon adunk borravalót, szóval még annyit sem kapsz, mintha eleve egyben akartunk volna fizetni.

Attilajukkaja 2019.03.11. 13:28:49

@MultilateralDezvoltat:
"Ha egy normális helyen előre aggodalmaskodom, hogy tudok-e külön fizetni, akár sértésnek is vehetik."
De nem veszik. Éppen, hogy örülnek, ha előre jelzed a szándékodat. Ha pedig tényleg sértésnek veszik, oda nem menj vissza többé. Én ilyenbe még nem futottam bele.

"És megint balami bunkó vendégről beszélsz, amikor arról van csak szó, hogy a pincér végezze a dolgát és esetleg szóljon, ha gondot okoz neki valami, ami MÁSHOL NEM probléma! Világos?"
Nem világos. Én csak annyit mondtam, hogy a vendég is lehetne annyira együttműködő, hogy előre jelezze a fizetési szándékát, ha az eltér a megszokottól.

darlacko 2019.03.11. 13:28:51

@Mankel: A "lesz egy..." rendeléssel szerintem semmi baj. Kevésbé proli, mint a pincérek "Na, sikerült választani?" fordulata.
Mit kellene mondani a vendégnek? Kérek szépen egy babgulyást.
Angol nyelvterületen se cifrázzák: I will have a...
Magyarul a "Lesz egy..." szerintem megfelelő. Gyors információáramlás a cél, cicér felírja a rendelést és megy a dolgára.

Attilajukkaja 2019.03.11. 13:30:22

@kocsmagomba:
"Tehát nem csak a vendég várja el a pincértől a tudást, hanem a tulajdonos is!"
Jogos!
Neked ezzel volt problémád?

2019.03.11. 13:34:02

@Étteremkritikus: Nem tudom ez miért bonyolult. Legtöbb helyen az van, hogy odamegyek a kasszához, mondom mit fogyasztottam, kipipálják és fizetem. Mi ezzel a baj? Ne kockáspapírozzunk már az asztalnál negyedórát emiatt amikor ott van minden a számítógépen.

lenörd hofstadter 2019.03.11. 13:36:25

Ajaj, megint nem leszek túl népszerű az igazsággal, de ha anyucikedvenceátlagidiótamélymagyar megy a kocsmába a haverokkal, akkor nincs annyi agya, hogy felkészüljön a fizetésre, ha kell megfelelő mennyiségű kp-vel, ahelyett, hogy a homáron meg ilyen blogokon csinál hülyét magából azzal, hogy jajapicérnemtudtaelőrehogyénmitakarokmajdestefélpercalattmertnehogymáaháromórássörözésutánkésőnérjekhazagyőzikére...

_B_ 2019.03.11. 13:40:59

Amúgy sok pincérnél ott megy félre ez a dolog, hogy nem tudja, hogy a vendéglátás szót nem úgy értjünk, hogy LÁTJA a vendéget, üres pohárral, vagy épp ételválasztás után kínosan nézelődni, de inkább elbújik előle :)

stylex450 2019.03.11. 13:43:03

Azért helyesen írni megtanulhattál volna

stylex450 2019.03.11. 13:47:21

@darlacko: szeretnélek téged kiszolgálni egyszer.
Te címeres barom.
Nagyképű seggfej.

MultilateralDezvoltat 2019.03.11. 13:49:03

@Attilajukkaja:
“Én csak annyit mondtam, hogy a vendég is lehetne annyira együttműködő, hogy előre jelezze a fizetési szándékát, ha az eltér a megszokottól.“
De nem tér el a megszokottól, mikor fogod már fel? Van valami elképzelésed arról is, hogy a kp vagy a kártya tér el esetleg a megszokottól? Vagy tán címletben is van valami preferenciád?

Lobo Marunga 2019.03.11. 13:50:07

@chrisred: Ezt most direkt csinálod? Nem összefüggés, párhuzam. Hasonló, érted...

Lobo Marunga 2019.03.11. 13:51:46

@bElannaTorres: Hát azt hiszem, neked nem nagyon való a közösségi étkezés vagy mi. Szó se róla, nem is tagadtad.

Attilajukkaja 2019.03.11. 13:51:57

@randomgenerator:
" Legtöbb helyen az van, hogy odamegyek a kasszához, mondom mit fogyasztottam, kipipálják és fizetem. "
Ázsiában valóban ezt tapasztaltam, de Magyarországon is csak az ottani éttermekben. A klasszikus magyar helyeken asztalnál fizet a vendég.

@_B_:
"nem tudja, hogy a vendéglátás szót nem úgy értjünk, hogy LÁTJA a vendéget, "
Nem tudom, te milyen éttermekbe jársz, de nagyon nem értek veled egyet!!!!

EG0 2019.03.11. 13:58:35

"A különfizetés szerintem csak akkor jelent problémát, ha utólag szólnak, amikor a pincér már kihozta a számlát, és azt újra kell csinálnia. "

Talán meg kellett volna kérdeznie az 1-nél több főtől, hogyan szeretnének fizetni. Nehogy már a vendégek legyenek ezért a hibásak. Manapság tipikusan külön fizetnek a felek.

Az utólagos "szétdobás" nem működik: egyik részénél nincs apró, csak papírpénz, a másik része meg nem is emlékszik pontosan, hány pohárral ivott. (Külön fizetésnél ő fizet útoljára :-D )
Nagyobb társaságnál garantált ráfizetés mindenki helyett rendezni a számlát, aztán várni, hogy mindenki odaadja neked a saját részét. Plusz te mondjuk adtál borravalót, de neked már nem adják oda azt az 5-10%-ot, stb.

Másik meg:
"Aki utólag panaszkodik online, ahelyett, hogy a helyszínen azonnal jelezné a problémát."
Az ember nem azért megy vendéglátó helyre, hogy balhézzon, meg felhúzza magát. Pénzt fizet azért, hogy jól érezze magát a társaságával.
Ha pl. a pincér egy büdös bunkó, akkor mi értelme ezt neki megmondani? Kapnál egy újabb bunkó reakciót és kész.
Ha egy nyilvános fórumon mondod el a valós tapasztalataidat, annak lehet következménye - ha a tulajdonos olvassa.
A helyben történő negatív visszajelzéssel csak a saját napodat rontod tovább.
(És igen, egyfajta -jogos- elégtétel is a webes visszajelzés.)

chrisred 2019.03.11. 13:59:35

@Lobo Marunga: Mármint szerinted két jelenség párhuzamba állítása, összehasonlítása nem az összefüggés keresése? Mert akkor inkább én kérdezhetem, hogy te ezt direkt csinálod? Iderángatsz egy ide nem illő érvet, aztán sértődötten közlöd, hogy ez nem is ideillő érv.

Attilajukkaja 2019.03.11. 14:00:40

@MultilateralDezvoltat:
"De nem tér el a megszokottól, mikor fogod már fel?"
Nehéz az ilyen agresszív beszólásokra reagálni, de véleményem szerint, Magyarországon még nem bevett dolog, hogy 3-5 fős társaság külön fizessen. Ezért lenne érdem előre szólni a pincérnek. Ez miért annyira nagy kérés?

"Van valami elképzelésed arról is, hogy a kp vagy a kártya tér el esetleg a megszokottól? Vagy tán címletben is van valami preferenciád?"
Felesleges az ilyen ellenséges hangnem.
A lényeg, hogy a magyar viszonyokhoz alkalmazkodva, a vendég is tehetne valami minimális erőfeszítést azért, hogy a fizetés gördülékenyebb legyen. A köszönésről nem is szólva!

EG0 2019.03.11. 14:03:58

Folyt.:
"érkező vendég tuti oda akar ülni, ahol egy perce álltak fel"

Hát bizony, amikor egyetlen szabad asztal van közvetlenül a wc/konyha mellett, de épp felállnak az ablak melletti, panorámás asztaltól... jóhogy az kell!

Mi vendégek ugyanis élményért mentünk be, nem egységnyi idő alatt egységnyi pénzt nálatok hagyni. Fogadjátok el, hogy nem minden asztalotok nyújtja ugyanazt az élményt.
(De nyilván tudjátok is, mert a "Reserved" asztalok sosem a legrosszabbak.)

Attilajukkaja 2019.03.11. 14:07:59

@EGO:
"Talán meg kellett volna kérdeznie az 1-nél több főtől, hogyan szeretnének fizetni. Nehogy már a vendégek legyenek ezért a hibásak. Manapság tipikusan külön fizetnek a felek."
Gondolom, ezt csak viccnek szántad! :o))))

"Az utólagos "szétdobás" nem működik: egyik részénél nincs apró, csak papírpénz, a másik része meg nem is emlékszik pontosan, hány pohárral ivott. (Külön fizetésnél ő fizet útoljára :-D )"

Ezt nyilván a vendégeknek kell előre átgondolniuk.

"Ha pl. a pincér egy büdös bunkó, akkor mi értelme ezt neki megmondani? Kapnál egy újabb bunkó reakciót és kész."
Ezzel nagyon egyetértek!

Lobo Marunga 2019.03.11. 14:17:43

@chrisred: A hasonlóság összefüggés.

Szelid sunmalac 2019.03.11. 14:18:56

@Attilajukkaja: Nem tudom ki vagy,te en csak olvasgattam a kommenteket, te ha te vagy a posztolo, akkor ujfent kijelentenem: inkabb hagyj fel az irassal. Talan ha az olvaok 85&-a nemhogy nem ert veled egyet, de egyenesen az ellenkezojet mondja, erdemes lenne megfontolni mirol is beszelnek. Csak azert, mert volt olyan balfasz, a,ki fizetgette az utazasaid, meg megtudtal enni par kkajat, meg rohadtul nem lettel szakerto (bar a lehetoseged megvolt ra), de blogironak lenni meg vegkepp nem sikerult.

Azt latom, hogy neked problemat okoz a szamla szoetosztasa, akar utolag is, de ettol meg egy pincernek hadd ne!

En, mint aki nem csak amolyan amator mukedvelo (elnezest, ha nem az lennel, akkor viszont a szakma szegyene, ami meg rosszabb) vagyok, hanem egyreszt a Balaton mellett felnott meberkent megtapaztaltam pincerkent mind a jobb, mind a rosszabb ettermeket, raadasul a vendeglaton szeretem az elso diplomat, KIKEREM magamnak a szakma neveben a baromsagokat, amiket osszehordtal!

Nemcsak hogy szo nelkul mosolyogva bontom meg a szamlat, ahogy a vendeg kivanja, de en speciel. pontosan tudtam a komplett etlapot, mi mibol, hogyan keszul, milyen varoaciok vannak, ki tudtam (tudok most is) filezni barmilyen halat a vendegnek az aszalahoz allitott kulon szatlakan a szeme elott, tudom mit melyik oldalrol es milyen sorrendben szolgalok fel, szemmelt tartom a terepet es kurvara nem zavar, ha vendeg elhagyja a helyet, ha koszonon, orulok, ha nem, nem sertodok meg mint valami hisztis picsa. Ez egy SZAKMA, amit tudni kell jol vegezni. Aki nem tudja, az menjen masnak!

bElannaTorres 2019.03.11. 14:18:58

@Lobo Marunga: hát tényleg nem azért megyek, hogy idegen emberekkel bájologjak, vagy nézzem ahogy ki tudja mire meg van sértődve, vagy körülöttem ugrál mikor zavar. Ha ez kizáró ok, hogy étterembe menjek, akkor jól van. Tudtam ám, hogy mi vagyunk értetek. Hogy nektek a lehető legkellemesebb legyen a napotok ahhoz nyolcvan köszönés kell hallani, mert ha egy kimarad akkor mekkora bunkó a vendég, mellesleg mindig szoktam köszönni, de azért ne legyek már én görcsben ha úgy alakul, hogy másik pincér jön és neki még nem köszöntem, kérdez valamit és én a kérdésre válaszolok. Aztán megijedek hogy bassz nem köszöntem... hagyjuk is, megvagytok a kevésbé barátkozóak nélkül is. Majd én eszek itthon, arról legalább tudom, hogy tiszta körülmények között készül és hogy miből van.

Lobo Marunga 2019.03.11. 14:24:05

@bElannaTorres: Nyugi, tesó, béke van! Én egyébként nem vagyok pincér, de ez most mindegy. De amúgy nem vagy te egy kicsit mizantróp?

Szelid sunmalac 2019.03.11. 14:25:00

Mar elnezest, de rohadtul felhaborit, amikor valaki aki mar ketmeterrol latott pincert a nevukben mindfele hulyesegeket irkal! Igen baszki, a napi tobbszaz vendeg kozott van, aki kellemetlenebb, mint az atlag, de nehogy mar a vendeg szolgalja ki a pincert! Ha vengdeg kirlay es kesz. Ha o nem jon be, mi nem kapunk fizetest. Pont.

MultilateralDezvoltat 2019.03.11. 14:26:38

@Attilajukkaja:
Ha véletlenül betévedek egy olyan étterembe, ahol előre szólni kell, hogy étkezni szeretnénk, sajnos többen vagyunk 1 főnél, sőt mi több, inni is szándékunkban áll, elképesztő módon más-más italokat fogunk fogyasztani, sőt mi több, az ételek is különbözni fognak egymástól, jó eséllyel beszélgetni is fogunk az asztalnál, és még azt az elképesztő húzást is elkövetjük, hogy kimegyünk néha a mosdóba, na de a legvégére tartogatjuk azt a mérhetetlen istencsapását, hogy teljesen váratlanul külön fogunk fizetni, mivel egyikünknél sincs terminál, hogy lerendezhessük egymás között... szóval ha ezeket a megszokottól merőben eltérő jelenségeket jól artikuláltan hangsúlyozni kell, nos, akkor biztosra fogom venni, hogy éttermet nyitottál!

bElannaTorres 2019.03.11. 14:27:44

@Lobo Marunga: de igen, az vagyok. Viszont alkalom okán mindig lehetnék az a századik, akinél borul a bili az eladóknál, asszisztenseknél stb.. mivel alacsony vagyok és az arcom kedvességét tükröz. :)
Olyan semmiségek miatt lettem megtalálva kicsit többször mit más, mint pl. Mikor sokan voltunk a háziorvosnál az asszisztens engem üvöltött le, csak úgy a semmiből, hogy miért fél hét után megyek mikor egyébként már fél hatkor ott voltam. De velem mernek nagyoskodni.
Mindennek oka van :)

kocsmagomba 2019.03.11. 14:28:17

@Szelid sunmalac: elnézést, de nem néztél be valamit?

Lobo Marunga 2019.03.11. 14:30:07

@bElannaTorres: Oké, én veled vagyok. Peace! :)

Szelid sunmalac 2019.03.11. 14:31:36

@kocsmagomba: Elnezest, de nem gondolom. Ezenkivul mar elnezest, de szertined van ertelme a kerdesednek eben a formaban? Mit ?????? Parizert, jobbrol elozest? Egy elozo kommented? Hogy hulye vagy-e?

Majd ha normalis kerdest teszel fel, amibol megertem mit is szeretnel, tudok ra normalis valaszt is adni.

Attilajukkaja 2019.03.11. 14:35:04

@MultilateralDezvoltat:
"Ha véletlenül betévedek egy olyan étterembe, ahol előre szólni kell, hogy étkezni szeretnénk, sajnos többen vagyunk 1 főnél"
Volt már ilyen rossz tapasztalatod? Nekem még SOHA! Igaz, olyan már volt, hogy rákérdeztek, ketten leszünk-e. :o))))) Mondtam, hogy igen! Soha rosszabb élményt!

" szóval ha ezeket a megszokottól merőben eltérő jelenségeket jól artikuláltan hangsúlyozni kell, nos, akkor biztosra fogom venni, hogy éttermet nyitottál!"
A hiszti csak hiszti marad. És ezekkel a vendégekkel van teli a legtöbb pincér cipője! Ha nem tudsz normálisan viselkedni egy étteremben, akkor neked sem javaslom ezt a fajta élvezetet. De remélem, hogy legalább a Netpincér kiszállítóját nem rúgod tökön, ha 5 percet késik a forgalom miatt.

_B_ 2019.03.11. 14:39:20

"Szerviz közben érkező vendég tuti oda akar ülni, ahol egy perce álltak fel, és nincs még újraterítve."
Igen, ez akkor fordul elő, amikor az asztalok többsége hülyén van elhelyezve. Hiányoznak a térelválasztók, stb...
Senki nem szeret egy piactér közepén leülni, ahol a háta mögött rohangálnak a pincérek, és az érkező/távozó/wcző/cigiző vendégek.
Mivel a kaja meg a pia ughyanannyiba kerül az ablak melletti asztalnál is, mint a wc és a pincérajtó közé rittyentett asztalnál, szerinted melyiket fogja választani a VENDÉG?

Attilajukkaja 2019.03.11. 14:44:56

@Szelid sunmalac:
"Nem tudom ki vagy,te"
Nem vagyok vendéglátós, de kb. kéthetente megyek el enni egy étterembe. Gondolom, ennél többre nem is vagy kíváncsi. :o)

"ha te vagy a posztolo, akkor ujfent kijelentenem: inkabb hagyj fel az irassal."
????????

"az olvaok 85&-a nemhogy nem ert veled egyet, de egyenesen az ellenkezojet mondja, erdemes lenne megfontolni mirol is beszelnek"
Nem látom a 85% -ot (gondolom, erre utaltál a 85&-al). Megfontoltam. És?

"Csak azert, mert volt olyan balfasz, a,ki fizetgette az utazasaid, meg megtudtal enni par kkajat, meg rohadtul nem lettel szakerto (bar a lehetoseged megvolt ra), de blogironak lenni meg vegkepp nem sikerult."
Te mit ittál? Vagy szedsz valamit?
Azt hiszem, itt be is fejezhetjük a bájcsevejt, mert te valahol nagyon eltévedtél a kommentjeimmel kapcsolatban.
És akkor bocsánatot sem kell kérned a sértegetésekért.

kocsmagomba 2019.03.11. 14:48:01

@Szelid sunmalac: értelmes ember a kérdésem után elgondolkodik, értelemszerűen azon a hozzászlóláson, amire válaszoltam, hogy nincs-e benne mégis valami tévedés, de a sünmalacoknál a veszettség jele, ha szelídnek látszanak és ilyen harapósak.

kocsmagomba 2019.03.11. 14:50:32

@Attilajukkaja: ahogy írod, sünmalac teljesen félreolvasta a hozzászólásaidat, csak még izmozik és nem hajlandó újra olvasni, de bízunk benne, hátha.

Szelid sunmalac 2019.03.11. 15:04:36

@Attilajukkaja: Nem is kerek. Miert kernek?
@kocsmagomba: Ertelmes ember a masodik korben otthagyja azt, aki passziv-agressziv modon tovabbra sem hajlando elarulni, hogy mit is akar es mi a baja. Nyilvan no lehetsz, e en ennel joval egyenesebb vagyok. Ha valami zavar, megmondom mi az es nem varom orakon at, hogy a masik gondolkodjon el rajta es talalja ki mi jar a fejemben. Tanulj meg kommunikalni a masikkal, hogy o is ertse.

Attilajukkaja 2019.03.11. 15:08:12

@Szelid sunmalac:
"Nem is kerek. Miert kernek? "
Nem baj. Főleg, ha még mindig nem érted, miket hordtál itt össze. :o)))
Majd ha kijózanodsz ....

"megmondom mi az es nem varom orakon at, hogy a masik gondolkodjon el rajta es talalja ki mi jar a fejemben"
Neked többre lesz szükséged, mint pár órára! :o)))))

Szelid sunmalac 2019.03.11. 15:11:02

Ok...ez a kukkaja nem a poszter, de pont olyan hulye. KHeti ketszer is etteremben eszik! Aztamindenit! Ennek ellenre szerinte mindnekinek kulon a bejaratnal be kene jelentkezni, hogy hanyan vannak, ki mivel fize, miert mennyi van a bankszamlajan, menniy kp-bna nala, a vecsoportja egyezik-e a tobb ivendegevel es vajon izalmasnak talaja-e a pincer parfumjet.

Akkor megegyszer neked kedves kukkaja meg gomba: a pincer kiszolgal. Tudod, "servant" / "Servus" / servieren -> servus,-i m.
Ha meg nem tud szamolni alapfokon, osszeadni es kivonni, akkor mar csak azert sem venenm fel pincernek (amibol a legtobb helyen egybeketn is kulon fizetos van. De lehet nyigni a pincerek "neveben" kedves "en gyakran jarok etterembe" szakertok

Szelid sunmalac 2019.03.11. 15:13:16

@Attilajukkaja: Csak azert, mert valaki kinyalja a segged meg nem lesz igaza(tok).

Attilajukkaja 2019.03.11. 15:18:20

@Szelid sunmalac:
"Csak azert, mert valaki kinyalja a segged meg nem lesz igaza(tok)."
Dőlj le egy párórára. Utána jobban leszel! :o)

Thunder_th 2019.03.11. 15:36:09

Én többnyire azt vettem észre, hogy a pincérek túl figyelmesek. Évente többször megyünk étterembe. Mondjuk általában magas színvonalúba, nem ilyen zsíros zabáldába. Legutóbb olyan volt, hogy a pincér annyira figyelmes volt, hogy már zavaró. Az előételek között volt egy fogás, ami nem volt igazán a stílusom és csak épp megkóstoltam, de nem ettem meg. Utána megkérdezte, hogy mi a baj az étellel. Hát semmi, de nekem nem jön be. Kicsit úgy éreztem magam, mint óvodás koromban, amikor rámförmedtek ha otthagyom az ételt. Csak nem olyan hangnemben. Aztán amikor italt választottam megkérdezte, hogy mit tudok erről a borfajtáról. Hát nem sok mindent, el is mondott mindent róla szépen, de kicsit szarul éreztem itt is magam. Mintha kiestem volna az 5000 forintos kérdésnél a Legyen ön is milliomos játékban. Csak az összkép az volt, hogy a pincér túl figyelmes, már-már zavaróan.

Attilajukkaja 2019.03.11. 15:42:59

@Thunder_th:
" a pincér annyira figyelmes volt, hogy már zavaró."
Ilyet én is tapasztaltam! De úgy voltam vele, hogy inkább ez legyen, mint az ellenkezője. :o)
De tényleg nyomasztó tud lenni.

oszt jónapot 2019.03.11. 15:49:48

@Attilajukkaja: A nyelvtanórákat valószínűleg passzolhattad, ugyanis a mosdóban és a cigizni szavak között nem véletlenül van ott az a vessző.

Attilajukkaja 2019.03.11. 15:53:00

@oszt jónapot:
Értettem az utalást, köszönöm! De a lényegen a vessző nem változtatott. Ezt a továbbiakban ki is fejtettem. :o)))))

"A nyelvtanórákat valószínűleg passzolhattad"
Annyira, hogy nem is voltak magyar nyelvóráim.

Kelemanus 2019.03.11. 16:39:15

Még soha nem gondoltam arra hogy nekem az a dolgom fogyasztóként hogy megfeleljek a pincér elképzeléseinek.
Ha én így dolgoznék - ügyfélszolgálaton és vőfélyként - nem lenne munkám.
Az megint más hogy KÖNNYEBB úgy ha jófej az ügyfél, de a szakember attól lesz progi hogy a nehéz esetet is kezeli.
Ha nehéz a szakmád, nem bírod, képezd át magad másnak.
Ja, hogy a pénz az kell... Akkor tessék mosolyogni akkor is ha kicsit nemszeretem a vevő.
Lehet neki is nehez napja volt, csak enne egyet aztán nyom még valami tulorat otthonrol, vagy megy máshova.
Igen, elvárható hogy figyeljünk egymásra, de ez elsősorban attól elvárt akinek fizetnek, nem attól aki fizet.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2019.03.11. 16:43:09

@lenörd hofstadter: kp-val? Visszamaradott-e vagy? És még te mélymagyarozol, idióta

öreg baka nem rakéta 2019.03.11. 16:58:40

Mi lenne, ha egszer arról írnál, hogy mi az amit a vendég utál az étteremben?
Ha írtál ilyet, akkor bocs, de átsiklottam felette.

Arcade Macho 2019.03.11. 17:09:38

@sure_shot: "majdnem kibasztak minket, mint szódás a lovát."
az kibaszni mint macskat szarni
a szodas a lovat az megveri

kocsmagomba 2019.03.11. 17:32:20

Kedvenc pincéreimmel a Balaton északi partján találkoztam, ahol kisebb társasággal nyaraltam egy hétig. Azidő alatt mindennap egy frekventált, híres régi étteremben vacsoráztunk (estebédeltünk) persze hagytunk borravalót is, és végigettük az étlapot, hal, vad, mindent..
Utolsó este megleptek minket. Tudták, hogy utoljára megyünk, egy üveg kiváló borral köszönték meg, hogy egész héten náluk fogyasztottunk. Minden külső kényszer nélkül adták, nem az üzletpolitika része volt. Csak egyszerűen elköszöntek a jó vendégektől. Tehát nem a cég ajándéka volt, hanem a pincéreké. Ennek 12 éve. Azóta más a tulaj, más a pincérgárda, más az érzés, ritkán megyek arra...

Attilajukkaja 2019.03.11. 17:47:13

@Kelemanus:
"Még soha nem gondoltam arra hogy nekem az a dolgom fogyasztóként hogy megfeleljek a pincér elképzeléseinek."
Miért nem? Ők nem érdemlik meg az emberi bánásmódot? Hogy tiszteld a munkájukat? Mert itt csak ennyiről van szó.

Attilajukkaja 2019.03.11. 17:51:17

@öreg baka nem rakéta:
"Mi lenne, ha egszer arról írnál, hogy mi az amit a vendég utál az étteremben?"
Te elolvastad a poszt utolsó mondatát?

@kocsmagomba:
Nekem is rengeteg pozitív tapasztalatom van pincérekkel kapcsolatban. Volt olyan hely, ahová addig jártunk, amíg a pincér el nem ment egy másik helyre. Utána már nagyon nem ugyanaz az érzés volt. :o)

gigabursch 2019.03.11. 18:06:39

Kulturált pincér ELŐRE megkérdezi, hogy hogyan fognak majd fizetni.
Ezen ne pofázzon és ne rinyáljon.

A vendégek tuskósága viszont tény

öreg baka nem rakéta 2019.03.11. 18:22:23

@Attilajukkaja: A vak tyúk is talál szemet:) Ha érted...

öreg baka nem rakéta 2019.03.11. 18:24:33

@Attilajukkaja: Megérdemlik. De csak az adjon isten, fogajd isten-ig. Ha ő baszik köszönni, akkor én miért tegyem? Ha ő keresztülnéz a vendégen, semmibe veszi, akkor én miért ne tegyem?

chrisred 2019.03.11. 18:37:00

@Attilajukkaja: Azzal tisztelem meg a munkájukat, ha figyelembe veszem, lényegében abból áll, hogy kiszolgálják a vendég igényeit.

Attilajukkaja 2019.03.11. 18:58:42

@öreg baka nem rakéta:
"Megérdemlik. De csak az adjon isten, fogajd isten-ig. "
Egyetértek! De általában a vendég baszik köszönni, meg udvariatlan.

@chrisred:
"Azzal tisztelem meg a munkájukat, ha figyelembe veszem, lényegében abból áll, hogy kiszolgálják a vendég igényeit"
Ha megtiszteled a munkájukat, ők is megtisztelnek téged. Kivételek biztosan akadnak, de én ilyennel még szerencsére nem találkoztam. :o)

Attilajukkaja 2019.03.11. 19:07:36

@gigabursch:
"Kulturált pincér ELŐRE megkérdezi, hogy hogyan fognak majd fizetni.
Ezen ne pofázzon és ne rinyáljon."
Én úgy látom, hogy egyes hozzászólókon kívül itt senki nem pofázik vagy rinyál.
Amikor kérem a számlát, előre jelzem, hogy kártyával fizetek, mert ezzel megspórolok a pincérnek egy utat. Kulturált vendég erre is odafigyel. De ha mégsem, akkor sem láttam még egy pincért sem pofázni vagy rinyálni emiatt. Nem kellene átesni a ló túlsó oldalára!
A poszt szerintem arról szól, hogy mit tehet meg a vendég azért, hogy minél kellemesebb és zökkenőmentesebb legyen a vendéglátás mindkét fél számára, nem másról.
Számomra tanulságos volt Világevő írása. :o)

EG0 2019.03.11. 19:39:34

Attilajukkaja: egyszer voltunk egy olyan vendéglőben, ahol miután egyikünk még a rendelésfelvétel alatt meggondolta magát, hogy mit inna, a pincér elkezdett vicceskedve arról beszélni nekünk, hogy milyen bunkók tudnak lenni a vendégek, hogy rendelésfelvétel után tesznek még hozzá rendeléshez, vagy akkor jut eszükbe, hogy még egy adag kellene, amikor már a szakács elkezdte csinálni. Végighallgattuk. Utána elment, és végre tudtunk egymással is beszélgetni.
Tehát: itt egyszer voltunk.

Attilajukkaja 2019.03.11. 19:48:03

@EG0:
"Tehát: itt egyszer voltunk."
Velem ilyen még nem esett meg, de szerintem ez a helyes megoldás, ha egyszer nem vagy elégedett a szervizzel. :o)

öreg baka nem rakéta 2019.03.11. 20:06:40

@Attilajukkaja: Itt nem igazán érvényes, hogy a bemenő köszön előre. Sokszor nincs is kinek. Tudod, ezt úgy hívják vendéglátás. Márpedig a vendéglátásnál a vendégnek köszönnek előre, sőt őt az ajtóban várják.
Az udvariatlanság legtöbbször a pincérnél kezdődik. Sajnos. Persze, a vendég is lehet bunkó.

öreg baka nem rakéta 2019.03.11. 20:09:00

@Attilajukkaja: Én elolvastam a cikk utolsó mondatát és megértettem. Te?

Gerardus A. Lodewijk 2019.03.11. 20:12:28

Sok más hozzászólóval én sem értem és nem is méltányolom a külön fizetés miatti nyavalygást. Rém egyszerű a megoldás: már a rendelés felvételekor tisztázni kellene, hogy majd egyben vagy külön kívánnak fizetni a vendégek. De még ennél egyszerűbbet is tudok: alapbeállításként kellene kezelni a külön fizetést, és ha a vendégek mégis együtt fizetnének, akkor sokkal kisebb fáradság összeadni az összegeket, mint fordított esetben a közös számlát mindenki számára megnyugtató módon szétszedni, nem?

Attilajukkaja 2019.03.11. 20:15:11

@öreg baka nem rakéta:
Az utolsó mondat így hangzott: "Ha van rá igény, lesz folytatás, például akár a vendégek szemszögéből is folytathatjuk a párbeszédet, a cél végülis közös: a lehető legjobb éttermi élmény elérése."
Mit nem értettél meg ezen?

" Itt nem igazán érvényes, hogy a bemenő köszön előre."
Te direkt próbálsz meg mindent félremagyarázni? A vendéglősök kifogása az volt, hogy a vendég nem fogadja az üdvözlésüket.

"Az udvariatlanság legtöbbször a pincérnél kezdődik."
Nem értünk egyet.

öreg baka nem rakéta 2019.03.11. 20:25:23

@Attilajukkaja: Te nem érted. A pincérek nyűglődésére ki kiváncsi? Ha nem tetszik neki, van más lehetősége, vagy nem? Ha a vandégek akarják, akkor ír róla. Capisce?
A pincér az itt leírtak jó részénél még a teremben sem tartózkodik.

Leooo 2019.03.11. 23:34:46

Attilajukkaja: "Ilyesmiről Hál' Istennek szó sincs sehol. De a vendégnek se legyenek illúziói azzal kapcsolatban, hogy a pincér is ember, nem egy dróton rángatható rabszolga."

Szerintem te itt nagyon benéztél valamit! Én normális alapelvárásokat említettem a vendég részéről. Nehogy már az legyen az elképzelés, hogy lehet sorban állni pofonért a vendégnek kasszánál, mert a hőscincérnek nem tetszett az, miként szeretne a vendég tányérból, késsel-villával enni!

Végül is ki szeretne üzletet csinálni és megélni belőle?? A vendégre az tartozik, hogy normálisan viselkedve beviszi a pénzét, meg a fogyasztani vágyását egy erre szolgáló vendéglátó helyre és a pénzéért - üzletszerűen viselkedve - legjobb tudásuk és képességük szerint étellel/itallal kiszolgálják, tiszta, rendezett környezetben. PONT
Ha elégedett és azt kapta, meg úgy, ahogy szerette volna, akkor borravalót is ad (esetleg), s visszajön máskor is, ha elégedett volt. Ha ez mind nem jött össze, akkor a vendég nem tér vissza és a vendéglátós esetleg nem keres annyit, amennyit tervezett, vagy szeretne...és híre is megy, hogy hát...'sz@r van a palacsintában'.

Falshang 2019.03.12. 01:56:13

@enpera: kifizeted a kártyáddal az egészet, aztán a többiek átutalják neked egyesével, tudod 21. század, ja, szívesen.
@EG0: nem enni mész? Miért nem mész ki a margitszigetre?
@öreg baka nem rakéta: én olyan helyre be sem megyek, ahol keresztülnéz(hetnek) rajtam. Látod, hogy nem látnak szívesen, erre csakazértis bemész? Kemény vagy.

n3spr3ss0 2019.03.12. 05:19:42

@Lobo Marunga: Szerintem a vendégek jó részének vályú való, nem étterem.
Tuskók, modortalanok, illemet nem ismerők.

darlacko 2019.03.12. 05:32:39

@stylex450: engem nagyon egyszerű kiszolgálni, sose okoskodok, balhézok. Magyar pincérekhez régóta nem volt szerencsém. Nincs baj velük, ha tudják hol a helyük. Vendégek közt is van bunkó, kellemetlen ember, csak az a helyzet, hogy a pincér van a vendégért és nem fordítva.
Megjegyzem én is pincérkedtem külföldön egy rövid ideig. Pincérként különösen tudni kell, hogy hol az ember helye.

darlacko 2019.03.12. 05:39:31

@stylex450: Azt még hozzátenném, hogy a magyar pincérek, bár nem a társadalom krémje áll rá erre a pályára, még mindig sokkal profibbak, mint itt Ázsiában a legtöbb helyen. Itt eléd teszik az ételt és ennyike. Általában nem nagyon lehet velük megbeszélni semmi különleges kívánságot, mert futószalagon megy az éttermi munka, rendelsz, kihozzák, fizetsz, távozol.
Ritka az európai értelemben vett étterem, ahol élmény az evés és a személyzet is színvonalas. Bá ebben az is benne van, hogy Magyarországon az emberek ritkábban járnak étterembe, akkor viszont élményeket akarnak, finom ételeket, felkészült személyzetet. Ázsiában meg napi szinten esznek éttermekben az emberek, rutin az egész, nincs igény semmi különlegesre.

öreg baka nem rakéta 2019.03.12. 07:15:02

@Falshang: Egy szóval nem mondtam, hogy bemegyek. Nem vagyok mazochista.

2019.03.12. 07:16:22

Rémesen unalmas már ez a fürdőskurva hiszti a pincérektől. Leszögezem, hogy nekem volt gyerekszobám, plusz fiatalkoromban dolgoztam vendéglátásban, így alapból udvarias vagyok, köszönök, sosem mondom, hogy "lesz egy...", mindig úgy kezdem, hogy "kérnék szépen egy..." ésatöbbi, de azért álljunk már meg egy pillanatra. A pincér nem a barátom, nem a hvaerom, nem a lelkét ápolni megyek be, nem az a feladatom, hogy a poziíciójából fakadó alantas helyzete felett érzett kisebbségi komplexusát ápolgassam. Szolgáltatást veszek tőle, amit kifizetek, szóval vannak elvárásaim, és neki kell puncsolnia nekem, nem pedig fordítva. Hozzáteszem még egy egyszer, én pseciel mindig udvarias és előzékeny vagyok. De amikor ilyen hisztikben törnek ki a pincérek, akkor azért eszembe jut, hogy hát kishaver, ez a melód, embereket szolgálsz ki, amihez jó pofát kell vágnod, mert ebből van a pénzed. A sales-es is puncsol az ügyfélnek, a bolti eladó is az ügyfélből él, és így tovább, ezek ilyen melók, senki ne várja el, hogy majd egyenrangú partnerként kezelik, azon egyszerű oknál fogva, hogy nem azok.

öreg baka nem rakéta 2019.03.12. 07:22:07

@Kolompár Magneto: Pontosan. Persze, van bunkó vendég is, de ezzel ebben a szakmában együtt kell élni, meg kell tanulni bánni velük. A pncér feladata a kiszolgálás, nem több. A vemdég meg nem lelket ápolni megy oda, hanem enni. Elég a pincérek picsogásából.

ludomik 2019.03.12. 09:12:19

mit utalnak a pincerek !!! ?? Magyarorszagon, meg mindig,NEM szeretnek,koszonni a pincerek ,pincer nok,!!! mosoky ? csak Hegyeshalmon tul !! ,,es mostanban meg rosszabb a helyzet ,mert aki teheti,es normalis elmegy,,kulfodre,es nem Moldaviaba,vagy Romaniaba dolgozni, igy felveszenk ,szinte mindekit,,a Mi nap voltam egy belvarosi etterebenmma pincer csajnak konkratan 2 cm !!! mu korme volt ,alig tudta felvenni a rendelest a !!! Mosly...(halvany ) borravalo Nulla !!!

Falshang 2019.03.12. 11:52:37

@Kolompár Magneto: így van, nem egyenrangú partner, csak egy hülye csicska, egy szolga.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2019.03.12. 13:33:27

@Falshang: persze, majd mindenki utalgat nekem, mert a kedves pincér baszik csinálni a feladatát. Hát ez eléggé a nyúl viszi a vadászpuskát :D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2019.03.12. 13:42:52

Mit utálnak a pincérek? A vendégeket :D

jodi 2019.03.12. 14:25:52

gyermekeim!
az itt a nagy büdös helyzet, hogy maximalistákra és megúszósokra lehet bontani minden társadalmi csoportot.
de ha együtt melózik 1-2 maximalista 4-5 megúszóssal?
max. 2-4 év és megúszós lesz mindenki.
így van ez az egészségügytől kezdve, az építőiparon, vendéglátáson keresztül a szórakoztatóiparig.
na ezen agyaljatok, mert azon már én sem baszom fel magam, hogy a pénztáros, a felszolgáló, a csapos, a pultos így nyilvánul meg felém, miután köszönve, udvariasan, határozottan kérdeztem, kértem:

"lesz még valami?"
"más nem lesz?"
"elvitelre lesz?"
"2999 ft lesz."

*anyádpicsája lesz, bazmeg, az!

Falshang 2019.03.12. 15:46:25

@enpera: kb. 10 másodperc alatt lehet egy ilyet elintézni. Amúgy nem az a feladata. Nyugtass meg, ugye te 20 ezressel fizettél már egy rágóért?
@jodi: de gondolom, ezt nem szoktad mondani válaszként.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2019.03.12. 15:55:16

@Falshang: nem fogok ilyet elintéztetni 5 emberrel, csak mert a pincér lusta elvégezni egy egyszerű feladatot. Ha rinyál, nem megyek oda többet. Sosem vettem még rágót, de mindent kártyával fizetek, egy doboz gyufát is akár.

Attilajukkaja 2019.03.12. 17:59:29

@jodi:
"*anyádpicsája lesz, bazmeg, az!"
Szerintem nagyon jól megfogalmaztad a picsogó fogyasztó színvonalát és hozzáállását! :o))))

Attilajukkaja 2019.03.12. 18:01:54

@öreg baka nem rakéta:
"A pincérek nyűglődésére ki kiváncsi? "
Nyilván az, aki nem csak elolvasta a cikket, hanem aktívan kommentál is hozzá. :o)

öreg baka nem rakéta 2019.03.12. 19:15:06

@Attilajukkaja: Ugye, a fejéhez fegyvert szorítottak, hogy csak és kizárólag pincér lehet? Keressen más munkát, ne a vendégnek szablyon feltételeket. Neki egy dolga van: Felszolgálni, kiszolgálni! Lassan írtam, hogy megértsd. Persze, ha pincér, akkor is ehhez tarthatja magát. Ilyen a szolgáltató ipar.

Attilajukkaja 2019.03.12. 20:01:46

@öreg baka nem rakéta:
"Ugye, a fejéhez fegyvert szorítottak, hogy csak és kizárólag pincér lehet? "
Csak annyira, mint a te fejedhez, hogy még mindig ide kommentálj!

"Keressen más munkát, ne a vendégnek szablyon feltételeket. "
Itt nem szabott senki senkinek semmilyen feltételeket. Jó let volna, ha legalább elolvasod a blogbejegyzést mielőtt beírsz.

"Neki egy dolga van: Felszolgálni, kiszolgálni!"
Ez is egy vélemény. De a pincér akkor sem a kutyád, amelybe kedved szerint belerúghatsz.

" Lassan írtam, hogy megértsd."
Szerintem nem az én értelmezésemmel van a gond. És nem írtál elég lassan, mert a helyesírásodra nem volt időd odafigyelni.
Na viszlát! :o)

öreg baka nem rakéta 2019.03.12. 22:39:57

@Attilajukkaja: Elolvastam. A let(t) az két té. És nem azért mert két té a múlt idő jele...csak szólok, hogy a nagy arcoddal ne menj a falnak, kis lőrince, ha már besültél, nincs másod ugye? Az egész a pincérek picsogásáról szól, hogy a vendég, ezt-azt miért nem úgy csinálja, ahogy nekik jó. Olvasd és értelmezd a címet is. A vendég enni megy oda, nem a pincér kedvében járni, a picsogását hallgatni. ímár írtam, hogy ilyen a szolgáltató szakma. Vajon miért ment oda? A pénzért (borravaló), bizony el kell viselni a bunkó vendéget is. Már írtam ezzel kapcsolatban is. Elvtelenül vajon miért véded a picsogókat?

Falshang 2019.03.13. 01:51:52

@öreg baka nem rakéta: már miért kéne elviselniük a bunkó vendégeket? Nem arról szólt ez a bejegyzés, hogy a vendég ezt miért nem így vagy úgy csinálja, hanem hogy meg kéne tanulni viselkedni, ha elmész egy helyre.

öreg baka nem rakéta 2019.03.13. 07:35:53

@Falshang: Akkor olvasd el a harmadik, negyedik pontot. Ott egyértelmű, hogy miért picsog a pincér, ahelyett, hogy a dolgát végezné. Ha bemész egy étterembe, és nincs ott senki pincér, akkor kinek köszönjön? Ha, mint írtam, ott van a bunkó vendég, akkor tanulja meg, hogy bizony nyelni kell. Ennyi és ilyen egyszerű. Ha peedig nagyon buzog benne az önérzet, akkor felmondás, más munka keresése a megoldás. Tudjuk, a pincérnek rengeteg ellensége van, mégpedig a vendég.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2019.03.13. 10:45:30

@Falshang: tehát szerinted egy tökegyszerű műveletnél jobb az hogy 5 ember utána elkezdi utalgatni a végösszeget nekem. Tipikus.

öreg baka nem rakéta 2019.03.13. 11:56:48

@enpera: És mindezt csak azért, hogy a drága pincérnek ne legyen feladata a tételes/ fogyasztóra történő számlázás. Hadd diktáljon a pincér, akinek a kiszolgálás/számla kivitele/kasszírozás a feladata. Végül is neki csak a vendég a baj, hátráltató tényező....

Falshang 2019.03.13. 11:59:39

@enpera: igen, tökegyszerű, legyőztél.
@öreg baka nem rakéta: milyen étterem az, ahol nem találkozol pincérrel? Kik szolgálnak ott ki? Amúgy a kérdésemre még nem válaszoltál, de nem érdekes.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2019.03.13. 13:51:26

@öreg baka nem rakéta: Mindezt úgy, hogy voltam pincér :) Csak nekem nem derogált a vendéget kiszolgálni

öreg baka nem rakéta 2019.03.13. 17:10:51

@enpera: Valószínű, hogy nem kifogást kerestél, nem picsogtál, hanem elhúztál és megcsináltad, amiért a fizetést kaptad.:)

öreg baka nem rakéta 2019.03.13. 17:13:04

@Falshang: Akkor ott a lehetőség vezérigazgatónak lenni, akkor nem kell a bunkó vendéggel foglalkoznod, arra lesz beosztottad. Vagy a pályamódosítás.

öreg baka nem rakéta 2019.03.13. 17:14:36

@Falshang: 2019.03.13. 17:13:04 itt a válsz.
Olyan étterem, ahol a pincérek a háttérben röhögcsélnek.

Attilajukkaja 2019.03.16. 17:40:50

@öreg baka nem rakéta:
" A let(t) az két té. És nem azért mert két té a múlt idő jele...csak szólok, hogy a nagy arcoddal ne menj a falnak, kis lőrince, ha már besültél, nincs másod ugye?"
Ennyi a hozzászólásod lényege? Hogy elgépeltem egy betűt??????

"Az egész a pincérek picsogásáról szól"
Ezt jól benézted! Egy pincér sem picsogott, csak elmondták miután megkérdezték őket, hogy mit nem kedvelnek a vendégekben. Szerintem tanulságos poszt, bár aki eddig nem tanult meg köszönni, az ezután sem fog. :o)

Nira Shalom 2019.03.22. 21:16:34

Helló, szeretném megosztani a csodálatos bizonyságomat Miután évek óta kapcsolatba került a férjével, megszakadt velem, mindent megtettem, hogy visszahozzam, de minden hiábavaló volt, annyira vissza akartam vinni a szerelem miatt neki könyörgöttem mindent, ígértem, de megtagadta. Megmagyaráztam a problémámat a barátomnak, és azt javasolta, hogy inkább forduljon egy olyan varázsló görgőhöz, amely segíthet nekem a varázslat visszahelyezésében, de én vagyok az a típus, amely soha nem hitt a varázslatban, nem volt más választásom, mint megpróbálni, én e-mailben elküldte a varázslatos görgőt, és azt mondta nekem, hogy nincs probléma, hogy minden három napig rendben lesz, hogy az exom visszatér három napig, és a második napon meglepő módon, körülbelül 16 órakor. Az ex hívott, annyira meglepett, válaszoltam a hívásra, és csak azt mondta, hogy annyira sajnálta mindazt, ami történt, hogy azt akarta, hogy térjek vissza hozzá, hogy annyira szeret engem. Annyira boldog voltam és elmentem hozzá, hogy újra és újra boldogan éltünk együtt. Azóta ígéretet tettem arra, hogy bárki, akit ismerek, van egy kapcsolat problémája, segíthetek az ilyen személynek, hogy az egyetlen valódi és erős varázslóhoz fordul, aki segített nekem a saját problémámmal. e-mail: babawalewiseman01@gmail.com küldhet e-mailt neki, ha segítségre van szüksége az Ön kapcsolatában vagy bármely más ügyben.

Szerelem varázslatok
Keress egy jó pénzt, vagy nyerj egy lottót.
Sikeres üzleti siker.
Lelki problémák.
Nyerj bírósági ügyet.
Keresse meg az élet partnerét.
Szerezzen egy jól fizetett munkát.
Ellenőrizze a házasságodat.
Fogadd el a szívességet és nyerj vonzást az emberektől.
Menj vissza elveszett pénzt.
Gyógyítson meg minden betegséget. mind gyógyítható, mind gyógyíthatatlan.
Oldja meg a terhességi problémákat és áldjon meg csecsemőkkel stb.

Lépjen kapcsolatba ezzel a nagyszerű emberrel, ha problémája van a tartós megoldással
keresztül babawalewiseman01@gmail.com
WhatsApp: +2348129806153

Köszönd meg később
süti beállítások módosítása