A Nagy SzalámiKóstoló: kézműves és kistermelői szalámik tesztje
2018. július 02. írta: világevő

A Nagy SzalámiKóstoló: kézműves és kistermelői szalámik tesztje

Az elmúlt hetekben elkezdtem nyomozni valódi, lehetőleg kézműves és adalékanyagmentes szalámik után. Azaz a másik oldalról megfogalmazva: nem ipari, tartósítószerekkel teletömött szalámikat gyűjtöttem össze.

img_0033_szalami_kolbasz_teszt_vilagevo_jokuti.jpg

* Ez nem egy igazi teszt, nem vakon zajlott és nem is teljes körű. Viszont tervezünk folytatást, olyanokat is bevonni a kóstoltak közé, amikre most nem került sor.

A Magyar Élelmiszerkönyvhöz hasonlóan kétféle szalámitípusra osztottuk a beszerzett termékeket: téli- és csemegeszalámira. [definíciókat lásd lent!]

Az unalmas rész:
A tesztben/kóstolásban ezúttal eltekintettünk a vakteszttől, a leginkább ikonikus szalámikat úgyis nagyon könnyű felismerni már egy szelet alapján is, szóval inkább csak önbecsapás lenne, másrészt a kóstolók célja is az, hogy a lehető legjobb szalámit megtalálják. Úgy döntöttünk, hogy a jókat próbáljuk erősíteni, és semmiképp nem a gyengébbeket, vagy a kevésbé jókat megszégyeníteni, így kizárólag a két kategória legjobbjait, az igazán ajánlott 1-2 szalámit tesszük közzé.
Ez tehát egy ilyen kóstoló volt, aki úgy gondolja, hogy számára hasznos lehet az eredmény, annak ajánlom a továbbolvasást.

img_0025_szalami_kolbasz_teszt_vilagevo_jokuti.jpg

Ez pedig a Magyar Élelmiszerkönyv leírása a szalámiról, csak hogy tudjuk, miről is beszélünk:

TÉLISZALÁMI (PICK, HERZ) 2-4 mm szemcseméretűre aprított és egyenletesen elkevert sertéshús- és szalonnaszemcsékből álló, természetes bélbe vagy műbélbe töltött húskészítmény, amely hengeres alakú, legalább 40 mm átmérőjű, felülete szürkésfehér nemespenésszel egyenletesen van fedve. Füstöléssel, szárításos érleléssel készül, jól szeletelhető, tömör állományú készítmény, amelynek a burkolata jól tapad a töltelékhez, különleges ízét az érlelt hús és az érlelés alatt kialakult nemespenész harmóniája adja. Látható ín és kötőszöveti hártya nélküli sertéshús gyártási alapanyag (A.4.2.), ( S-95, S-80 ) Nitrites pácsó (étkezési só, Na-nitrit E 250) Cukrok (A.9.2.4.) Víz fehérje hányados legfeljebb 1,3 Kötőszövetmentes fehérjetartalom legalább 18,0% (m/m) Nátrium-klorid-tartalom legfeljebb 5,0% (m/m) A vízaktivitás értéke (a w ) legfeljebb 0,91 Alak, méret: Egyenletes vastagságú, legalább 40 mm átmérőjű, hengeres formájú, a felfüggesztésnek megfelelő végen elkeskenyedő, az ellenkező végen pedig legömbölyödő termék. A rúdhossz a töltési méretnek megfelelő (mini, turista, midi, normál) 15 cm és 60 cm között. Burkolat: Folytonossági hiányoktól mentes, nemespenésszel egyenletesen fedett, enyhén ráncos. A burkolat a töltelékhez jól tapad. Állomány, metszéslap: Tömör, rugalmas, jól összeálló, jól szeletelhető, vágásérett, nem túl kemény. A metszéslapon barnásvörös sertéshús- és fehér szalonnaszemcsék láthatók egyenletes eloszlásban, amelyek aprítottsága 2-4 mm. Szín, illat, íz: A burkolatot jellegzetes szagú, fehér, szürkésfehér nemespenész-bevonat borítja. A metszéslap kellemesen füstölt, fűszeres illatú. Ízét a felhasznált fűszerek, a füst és az érlelés során képződött nemespenész harmóniája adja. A termék megnevezése: Téliszalámi

CSEMEGESZALÁMI 2-4 mm szemcseméretűre aprított és egyenletesen elkevert sertéshús- és/vagy marhahús- és szalonnaszemcsékből álló húskészítmény, amely hengeres alakú, természetes bélbe vagy műbélbe van töltve, felülete szürkésfehér nemespenésszel egyenletesen van fedve. Füstöléssel, szárításos érleléssel készült, jól szeletelhető, tömör állományú húskészítmény, amelynek a burkolata jól tapad a töltelékhez, különleges ízét az érlelt hús és a kialakult nemespenész harmóniája adja. Sertéshús gyártási alapanyag (A.4.2.), látható ín és kötőszöveti hártya nélkül és/vagy Marhahús gyártási alapanyag (A.2.2.), jól íntalanított Nitrites pácsó (étkezési só, Na-nitrit E 250) Cukrok (A.9.2.4.) Víz fehérje hányados legfeljebb 1,5 Kötőszövetmentes fehérjetartalom legalább 18,0% (m/m) Nátrium-klorid-tartalom legfeljebb 5,0% (m/m) A vízaktivitás értéke (a w ) legfeljebb 0,91 Alak, méret: A szalámirúd hengeres formájú, egyenletes, legalább 40 mm átmérőjű, hosszúsága a töltési méretnek megfelelő (normálrúd esetén legalább 40 cm), a felfüggesztésnek megfelelő végen elkeskenyedő, az ellentétes végen pedig legömbölyödő. Burkolat: Folytonossági hiányoktól mentes, enyhén ráncos, nemespenésszel egyenletesen fedett, a töltelékhez jól tapad. Állomány, metszéslap: Tömör, rugalmas, jól összeálló, jól szeletelhető, vágásérett, nem túl kemény állományú. A metszéslapon egyenletesen aprított (kb. 4 mm), elkevert sötét vörösesbarna marha-, sertéshússzemcsék és fehér szalonnaszemcsék láthatók. Szín, illat, íz: A burkolatot jellegzetes szagú, fehér, szürkésfehér nemespenész-bevonat borítja. A metszéslap kellemesen füstölt, fűszeres illatú. Ízét a felhasznált fűszerek, a marhahús, a füst és az érlelés során képződött nemespenész harmóniája adja. A termék megnevezése: Csemegeszalámi

A kóstolópartnerek: Mautner Zsófi és Bíró Lajos:

img_0027_szalami_kolbasz_teszt_vilagevo_jokuti.jpg

A kóstolandó termékekhez végeztem egy kis közvélemény-kutatást is, és persze igyekeztem összeszedni más forrásokból is információkat. Voltak olyan készítők is, akik maguk jelentkeztek, voltak, akiket én kutattam fel, a végeredmény szempontjából ennek semmi jelentősége. (Volt jelentkező például, akinek nagyon gyengén vagy épp közepesen szerepelt a szalámija, olyan is volt, aki csak azért jelentkezett, hogy tanácsokat/visszajlzést kapjon, természetesen meg is kapta.) A téliszalámik közé soroltuk ezúttal a nemespenész nélkülieket is, azaz inkább a paprika mennyisége alapján osztottuk két félre a mezőnyt.

img_0023_szalami_kolbasz_teszt_vilagevo_jokuti.jpg

A leggyakoribb hibák: túl sós, túl zsíros, öreg, savanyú, avas, ipari-jellegű vagy épp nyers. A teljes mezőny túlnyomó része a pontok felét sem kapta meg, maximális pontszámot sem adtunk, a tökéletes szalámit nem találtuk meg, de a győztesek a nagyon jó kategóriába tartoznak.

Na és akkor a győztesek: 

Csemegeszalámik között két kiemelkedő szalámi volt:

  • Eredeti Fekedi Stifolder (fekedistifolder.hu)
  • Bock bisztró szalámija (bockbisztro.hu, ez kereskedelmi forgalomban nem elérhető, csakis az étteremben hideg előételként)

Téli(es)szalámik között két kiemelkedő szalámi volt:

img_1122_szalami_kolbasz_teszt_vilagevo_jokuti.jpg

 Ezek a szalámik szerepeltek a mostani kóstolásban: (abc-sorrendben)

Bock Bisztró (paprikás szalámi)

Feked, Trabert-Hof (Alte Wurst)

Feked, Trabert-Hof (Eredeti Stifolder)

Feked, Trabert-Hof (Chilis specka)

Fekete Zsóka Mangalica Farm, (csípős paprikás)

Fekete Zsóka Mangalica Farm, (borsos)

Gulácsi Erika (még fejlesztés alatt, nem késztermék)

Gulácsi Erika (még fejlesztés alatt, nem késztermék)

Gulácsi Erika (még fejlesztés alatt, nem késztermék)

Szatmár Dry Cured

Szomor Húsüzem, Dömsöd (bivaly, penészes)

Szomor Húsüzem, Dömsöd (őstulok, csemege)

Szomor Húsüzem, Dömsöd (bivaly, csípős)

Szomor Húsüzem, Dömsöd (csípős szürkemarha)

Szomor Húsüzem, Dömsöd (keresztezett szürkmarha)

Szomor Húsüzem, Dömsöd (szürkemarha)

Tibesz-Hús, Verőce (Milánói szalámi)

Tibesz-Hús, Verőce (Naszály szalámi)

 img_0008_szalami_kolbasz_teszt_vilagevo_jokuti.jpg

Aki úgy gondolja, hogy ismer valóban magas minőségű, nem ipari, lehetőleg adalékanyagmentes és a lehető legtermészetesebb szalámit, ami kereskedelmi forgalomban elérhatő, ne habozzon kommentben (vagy emailben) ajánlani! Tervezünk folytatást, kibővítjük a kört, ha vannak még ígéretesek.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr9514087511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomcsi71 2018.07.02. 18:45:21

Ha a szándékot jól értem, akkor a legjobb paprikás ill. anélküli szalámit kerestétek. A téli ill. a csemege szalámi félék/elnevezések mögött azonban nem ez áll, hanem az összetétel (téli kizárólag sertés húsból, a csemege tartalmazhat marhát is) és a végtermék víztartalmának különbsége keresendő (ez utóbbi a hosszabb-rövidebb érlelési idővel függ össze). Az általatok bemásolt élemiszerkönyvi meghatározásokból is ez derül ki amúgy. :)

Jóska Pista 2018.07.02. 18:54:50

Ez a nesze semmi, fogd meg jól kategória cikk.
A négy "termék", három gyártó-termelő, gyakorlatilag kóstolhatatlan, megvásárolhatatlan.
Így ennek semmi értelme.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2018.07.02. 19:07:53

@Jóska Pista: gyengécske a piac egyelőre. Remélhetőleg a következő körre sikerül még előkeríteni jókat. De a mostani győztesek akkor is már a nagyon jó kategóriába tartoznak.

guzmo 2018.07.02. 20:01:26

Ajánlom a Falusi Husi termékeit, nálam az a szalámi az etalon. Ceglédi a termelő, de Pesten lehet piacon kapni a termékeiket. A disznósajt az meg überfinom...

Jóska Pista 2018.07.02. 20:22:11

Bocs, de a hozzászólásom arra vonatkozott, hogy ezeket a szalámikat halandó ember nem kóstolhatja.
"üzletben termékeink NEM kaphatóak" írja az egyik, "coming soon..." a másik. A jövő héten éppen Szekszárdra autózom, útba ejthetném Fekedet, de egy rúd szalámi nem ér meg egy kétséges kimenetelű levelezést.

Advanced Flight 2018.07.02. 21:18:41

@Jóska Pista: de van értelme, csak nem az, amit gondolsz. Ez a bejegyzés ugyanis nem egyéb, mint a gasztrosznob Jókuti egotripjének egyik állomása :-)
Hiszen ő már csak olyat eszik, amihez a földi halandó hozzá sem férhet! XD

Amúgy ártalmatlan futóbolond ez a fickó, végül is mindenkinek van valami beütése....

efi 2018.07.02. 21:26:36

A győztesek közül legalább 1, de inkább 2 meg sem felel a definíciónak: "2-4 mm szemcseméretű"

agent_x 2018.07.02. 21:53:09

Az index címoldalról tévedtem ide. Dehogy tévedem, érdekelt a nagy szalámiteszt. Sok mindenről olvastam, de pont a teszt, na azzal nem találkoztam. Még a "győztesekről" sem olvastam semmit. De legalább az objektivítás kedvéért Bíró Lajos is kaphatott volna egy Bock Bisztró linket, nem csak Zsófi.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2018.07.02. 22:01:19

@Advanced Flight: az még csak hagyján, de a héten hozzájutok egy pézsmapocok-parizerhez is!

Pierr Kardán 2018.07.02. 22:17:00

Hát, ennek a "tesztnek" semmi értelme. Reprodukálhatatlan, ellenőrizhetetlen, a tesztelt termékek láthatóan nem felelnek meg a szabvány előírásainak (szemcseméret), a tartalmukról pedig senki sem tud semmit.

Pierr Kardán 2018.07.02. 22:19:15

@világevő: Hehe, én már ettem csincsillakolbászt. Jó volt és legalább nem mondták rá, hogy téliszalámi :-))

altimus 2018.07.03. 03:02:36

miert kell "nem ipari"-nak lennie a termeknek? az "ipari" epp azt jelenti, hogy vannak minosegi es gyartasi eloirasok, kovetelmenyek, iso ... ami a fogyaszto erdekeit szolgalja. aztan miert kell valaminek tartositoszer mentesnek lennie?

babbaba 2018.07.03. 03:49:03

@altimus: Ja, nincs benne Ízfokozó? Akkor nem is kell!:)))

Csepp a tengeriben · http://www.vasalobolt.hu 2018.07.03. 06:14:28

Finom falatok boltja. Megyek és reggelizek.

altimus 2018.07.03. 07:59:26

@babbaba: hozzaszolasomban nem szerepelt az, hogy izfokozo.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2018.07.03. 08:20:01

@altimus: bárcsak inkább hozzászólásokban szerepelni, mint a szalámikban! :)

2018.07.03. 08:53:50

miért is probléma az ízfokozók használata, ha bizonyítottan nem okoznak egészségkárosodást?
(ázsiában évszázadok óta használják)
a sok fűszer talán nem ízfokozó amit az élelmiszerekhez kevernek?

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2018.07.03. 09:02:13

@vitéz Beverneky: egyéni preferencia részben: én jobban szeretem a természetes ízeket és zavar az ízfokozó. másik részben pedig a túladagolt ízfokozók torzítják is az íz(le)lést, az enyhébb, valódibb ízeket nem tudod utána értékelni.

altimus 2018.07.03. 09:10:35

@világevő: itt is meg kell kulonboztetni a dolgokat. egy csipet so pl. edessegekben fokozza az izeket, megis rendben van a hasznalata. telenyomni valamit msg-vel nyilvan mas elbiralas ala esik. sok konyhai technologia, redukcio ... is alapvetoen izfokozo, megis rendben van.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2018.07.03. 09:15:12

@altimus: egyetértek, ezt is tettem. ezért is írtam a problémánál nem az ízfokozó használatát, hanem a túladagolását. Sajnos jellemzően túladagolják az ipari termékekben, mert ehhez van szok(tat)va a nagyközönség. (a sót is, a cukrot is, az msg-t is.)

majorita 2018.07.03. 09:36:12

"Ez nem egy igazi teszt": Nem is!, hiszen az egyik győztes szalámi készítője, a Bock Bisztró alapítója és séfje éppen a kóstoló Bíró Lajos!!!

majorita 2018.07.03. 09:39:31

@Jóska Pista: Dehogynem, a saját éttermüknek jó reklám! A Bock Bisztró alapítója és séfje például maga a kóstoló, Bíró Lajos!

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2018.07.03. 09:49:19

@majorita: :D leleplezted az összeesküvést! :D
Megírtam, hogy ez nem egy igazi teszt, te pedig rájöttél, hogy ez nem egy igazi teszt. Brilliáns.
És vélhetően meg is rohamozták már a BB-t a kizárólag a hideg előételből a szalámit kievő hordák...
Komolyra fordítva: teljesen mindegy, hogy ki kóstolja, ha az egyik a két legjobból az volt. Nem csak szerinte, hanem a másik két kóstoló szerint is.

Hassan0926 2018.07.03. 09:49:41

Adamik féle házikolbász: www.mezoberenyihazikolbasz.hu/?m=termekek

FB oldalukon jelzik hogy Budapesten mikor és hol árulnak.

majorita 2018.07.03. 09:56:30

@világevő: Amikor azt olvastuk, hogy ez nem igazi teszt, senki nem arra gondolt, hogy azért, mert a kóstoló szalámija a nyertes. Hanem arra, hogy igazi teszthez vannak kötelező ismérvek. Csak a cikk végén derült ki a "turpisság". Felesleges tovább rontanod a kínos helyzetet az iróniáddal.

szepipiktor 2018.07.03. 10:00:21

Az igazi minőség - ebben a kategóriában is - nem található meg a kereskedelemben! Az csak privát forrásból érhető el.

szepipiktor 2018.07.03. 10:00:59

Remek, a az index blogmotorja felett átvette az irányítást a SkyNet-

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2018.07.03. 10:02:24

@majorita: a többesz számot nem egészen értem, de akkor csak simán ignoráld az eredményét, ha nem bízol benne, semmi probléma.

[csak a történeti hűség kedvéért: nem a cikk végén derül ki a "turpisság", hanem bőven az eredmények előtt. És ismétlem, nem, Bíró Lajos szalámiját nem lehet kereskedelmi forgalomban kapni, viszont a teszten kiválóan szerepelt, ez tehát hasznos infó, de kizárólag azok számára, akik amúgy is mennek az étterembe, majd akkor ott megkóstolják, ha akarják, és láthatják, hogy nagyon jó. Aki pedig nem akarja megkóstolni az étteremben, az simán hozzáfér a másik győzteshez, ami megrendelhető a készítőtől, illetve időnként árusítják is egy-két helyen. És nem Bíró Lajosnaj hívják. :)]

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2018.07.03. 10:05:33

@szepipiktor: persze, hogy a legjobb a saját ízlés szerint, óriási gondossággal elkészített házi szalámi. (bár ott is készülnek azért bőven igénytelen darabok...) De pont az az egész cikk célja, és a további keresgélésé is, hogy hátha mégis lehet olyan példányokra akadni, amik hasonló színvonalon vannak (előfordulhat azért akér magasabb színvonal is), és mégis valahogy hozzá lehet jutni a közönségnek is. Mert ezzel azok járnak jól, akiknek senki sincs a rokonságában, aki szalámit készítene. És ezért fontos erősíteni azokat a készítőket, akik magas minőségben dolgoznak, hogy nekik megérje, így mindenki jól jár.

Fuchs János 2018.07.03. 12:50:37

szoval Bironak a Biro féle izlett a legjobban. szo szerint a hazai

deflorator01 2018.07.03. 13:16:34

Lehetne ezt még tovább fokozni. Például négy saját magam által készített szalámit tesztelnék le, és megállapítanám, hogy mind nagyon finom. Azt meg nem írnám le, hogy hogyan készültek... Ennek a cikknek az elolvasása elvesztegetett idő volt.

Pierr Kardán 2018.07.03. 13:38:46

Egyébként ezek a "kézműves" termékek ízben hogyan viszonyulnak a termékvonal nagyágyúihoz (Pick, Herz téliszalámi)?

Értem én, hogy az E250 az fujjfujj, de az ipari szalámik hatalmas előnye az, hogy állandó minőséget biztosítanak, tudnak nyáron is téliszalámit készíteni, a termék eláll hónapokon keresztül (már ha meg nem eszik :-) ), bárhol egyenletes minőségben kaphatók.

Mr.Wario 2018.07.03. 13:50:48

Mondjuk nem túl szerencsés hogy a "zsűri" egyik tagjának a terméke szerepel a megmérettetésben..ez így finoman szólva sem elegáns írás :)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2018.07.03. 13:51:58

@Mr.Wario: lásd korábbi kommentemet a témában.

inyesmester 2018.07.03. 14:19:28

A legnagyobb gond, hogy a jó terméket gyártóknál is nagy szórást mutat a minőség.Továbbá több hónapot állt porrá őrölt fűszerek soha nem adnak igazi ízt.A szalámi pont az a termék, ahol a pirospaprika nem őrölve, hanem törve jobb.Zsír nélküli vízdisznónak szárítás után sem lesz húsíze.
Sajnos a legtöbb itthoni élelmiszerhez hasonlóan a feketén, vagy magánháztartásokban készülnek a legjobb termékek.

ételizésítő 2018.07.03. 14:34:06

Azt hiszem, ideje lenne a szerzőnek egy Nagy helyesírás-tanulás projektbe belekezdenie.

2018.07.03. 15:13:39

@ételizésítő:
ha nem tucc hozzászóni, érvelni, kössé belé a hejesirásba, el géppelésba...

Mackósajt66 2018.07.03. 17:01:25

Ma reggel a szomszéddal és a sógorral a reggelinél megtartottuk Magyarország Legeslegeslegnagyobb Szalámitesztjét.
Hatalmas meglepetésre a teljesen elfogulatlan zsüri (a szomszéd, a sógor és én) az első három helyre a Mi Szalámink márkanevű szalámit hozta ki (amit mi csináltunk a szomszéddal és a sógorral), további helyezések nem kerültek kiadásra.
Bíró Lajos szalámiját mi is megkóstoltuk volna a teszt keretében, de mi nem vagyunk sem gasztrobloggerek, sem Borbás Marcsi, így nekünk nem adott ingyér semmit, ezért a Bockbisztro-szalámi kizárásra került a tesztből.

motoroskonyhaja 2018.07.03. 19:58:59

Jók ezek a szalámik, és jónak tartom a törekvést is, hogy minőségi, adalékanyag- és tartósítószermentes, hazai finomságokat mutatsz be. Kellene több ilyen poszt (tudom, írtad, hogy szeretnél folytatást), hogy végre az emberek is észre vegyék, hogy van élet a "világhírű" Pick téliszalámin túl is, de még milyen! )
Sajnos a bővítésben én nem tudok segíteni. Én évek óta ugyanattól a termelőtől (készítőtől?) veszem a mangalica-, marha és lókolbászokat, de ez a termelő nem dobja forgalomba az áruit piacokon vagy más helyeken(viszont szabadtartású minden állata a gazdaságában, és a kolbászok és szalámik szinte megszólalnak, olyan finomak).

Engineur 2018.07.03. 20:17:17

Gyulai Hentesek Hagyományőrző Egyesülete
www.gyulaihentesek.hu/news.php
Gyulán a múzeumban, hol máshol lehet kapni az igazi kolbászt.
www.deka-union.eu/lap/muzeum
E-mail: gyulaihentesek@gyulaihentesek.hu
www.gyulaihentesek.hu/
Keressétek Dinya Imrét az elnöküket:
RT.: +36 30 /220-0290

Alfréd76 2018.07.18. 21:31:29

A gaultmillau.hu-n megjelent egy teszt, mintha csak erre lenne reakció...

pappgabor 2018.07.24. 21:34:06

@Jóska Pista: ha figyelmesen olvastad a fekedistifolder.hu weboldalát, akkor láthatod, hogy alig 1 éve (!!!!) működik ez a "projekt"!!!Ebben az egyetlen évben történt a termékfejlesztés, arculat-marketing-csomagolás fejlesztés, termelési és logisztikai infrastruktúra fejlesztése, értékesítési csatornák építése... nincs is minden még kész...
"Üzletben nem kapható termékünk"...ennek több oka is van, de ez a felület nem alkalmas ennek taglalására.... azért még sok más csatorna van a közvetlen fogyasztók/vásárlók felé. Ha Londonba meg tudjuk oldani, hogy házhoz szállítsunk, akkor azért itthon is van még remény... csak egy kicsit tudatosabb vásárlói magatartást követel....

pappgabor 2018.07.24. 21:44:15

@Pierr Kardán: Néhány héttel később zajlott a Magyar Gasztronómiai Egyesület által szervezett szalámi teszt. Ott 44 tétel versenyzett, 18 tagú zsűri előtt 3 szekcióban (paprikásból 2 volt, mert a csabai típust külön értékelték a többi paprikástól). Abban szerepelt a PICK és a HERTZ is...
Az eredményekről:
Magyarország legjobb szalámija 2018 (abszolút győztes): a Fekedi Alte Wurst (Trabert-Hof)
Magyarország legjobb paprikás szalámija 2018 (kategória győztes): A Fekedi Eredeti Stifolder (Trabert-Hof).
Azért így még meg inkább meggyőző az eredmény nem?
21 hozzáértő szakmabeli (chef, szalámimester, szakújságíró, stb.) egybevágó véleménye azért nem lehet véletlen...

pappgabor 2018.07.24. 21:56:52

@Pierr Kardán: a "kézműves" minősítés valóban nehezen megfogható, ma már kissé elcsépelt és kiürült. Abban tökéletesen egyetértünk, hogy technológia nélkül mai viszonyok között már télen sem lehet 2 egyforma minőségű szalámit készíteni, nemhogy egész évben, folyamatosan. Otthoni körülmények között vagy jól sikerül, vagy nem. De kétszer egymás után biztosan nem lesz ugyanolyan... Nálunk a fekedi Trabert Hof-nál az átütő sikert abban látom, hogy a manufakturális gyártás során még a hagyományos elvek fontosak: minőségi alapanyag, a vizet minden fázisban igyekszünk kivezetni a termékből nem pedig megkötjük adalékanyagokkal. Nálunk legalább is nem a hatékonyság, nem a profit az elsődleges szempont, nincs tulajdonosi, befektetői, banki "prés" a haszonkulcs fokozására... Nálunk 30 kg-os gyártási tételek !!! készülnek... így tudunk egész évben, állandó minőséget produkálni. Természetesen ennek is van következménye: nem lehet TESCO-gazdaságos az ÁR, s jóval szerényebb az árrés mértéke. Ebből pedig nagyon sok következmény adódik...
Az alapvető kérdés pedig az, hogy ez a modell lehet-e életképes verzió napjainkban Magyarországon? 2-3 éven belül kiderül....

pappgabor 2018.07.24. 22:09:48

@motoroskonyhaja: itt a Trabert-Hofnál mi is baromira bírnánk, ha nem kéne azt a 27% ÁFA-t befizetni az államnak, s vagy a fogyasztói ár lehetne alacsonyabb, vagy az árrés növekedhetne, s lehetővé tenné pld. a viszonteladói rendszer (BÓÓÓTI árusítás) kiépítését... meg az on-line pénztárgép se a barátunk, ütjük is rendesen! Itt is elmegy a társasági adó, szocho, meg SZJA...

pappgabor 2018.07.24. 22:14:44

@Alfréd76: azért a történeti hűséghez az is hozzátartozik, hogy ott már 2009-ben és 2010-ben is megvolt ugyanez, bár kétségtelen, hogy 8 évnyi szünet után, éppen most ismétlődött meg...

Benikuty 2018.10.28. 17:21:50

@Alfréd76: Az MGE járja a maga útját, nem volt abban semmi "reakció". A felvetésed elég sajátos...

Benikuty 2018.10.28. 17:25:21

@pappgabor: teljesen véletlen volt az "egybeesés". Még valami: az MGE teszt vakteszt volt, és alapvető, hogy tesztelő nem indít saját terméket. Mert ha igen, az egész komolytalanná válik.

Benikuty 2018.10.28. 17:30:13

@pappgabor: bocs, de nem volt az az eredmény annyira csont nélküli, a visszakóstolásnál árnyalódott a kép. Ott voltam. ;)

Benikuty 2018.10.28. 17:33:54

@világevő: ha az esemény egy baráti beszélgetéssel összekötött kóstolgatás, akkor egyetértünk.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2018.10.28. 17:34:46

@Benikuty: aztán a komolytalanok is nagyjából ugyanarra jutottak, mint a nagyon komoly és a maga útját járó mge :)

Benikuty 2018.10.28. 17:49:56

@világevő: bevettetek a merítésbe két tételt az MGE (bocs, de nagybetűs mozaikszó) tesztből, nem volt kétséges az eredmény. Ettől még nem lesz komoly amit csináltatok, de semmi baj nincs ezzel, és még jól is éreztétek magatokat.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2018.10.28. 18:00:13

@Benikuty: :D :D :D na ezt szeretem! két héttel előtte írtam, de onnan merítettem nyilván, ez ám az egészséges önbizalom! és nem is remélhettem azt a hihetetlen megtiszteltetést, hogy esetleg komolynak titulálod, de nem adom fel!!! :)

Benikuty 2018.10.28. 18:47:45

@világevő: a te "teszted" és a publikáció köz eltelt időt időt te tudod, az MGE-nél történtekét én. Örülök, hogy jót nevettél, további kellemes arcoskodást!

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2018.10.28. 19:18:45

@Benikuty: :D jót biza, bár néha tényleg kicsit fárasztó ez a szektás stílusú kommunikációtok!
süti beállítások módosítása