Erről a helyről fog beszélni jövő héten egész Budapest
2015. október 17. írta: világevő

Erről a helyről fog beszélni jövő héten egész Budapest

Bíró Lajos megint nagyot dob, ezúttal rántott húsból igyekszik példát mutatni a világnak.

sam_9635.JPG

Ha jól sejtem, akkor a rántott hús még mindig a messze legnépszerűbb vasárnapi ebéd itthon. Vannak mondjuk tényleg elég egyértelmű előnyei, a ropogós bunda, a szaftos hús, nem véletlenül közkedvelt nagyjából az egész világon, főleg wiener schnitzel néven. Bár az "igazi" borjúból van, meglepő módon még a legnépszerűbb bécsi snicliző (Figlmüller a turisták elsődleges célpontja, pedig vannak annál jobbak is!) is sertésből készíti, Lajos is. És ha már sertés, akkor használ belőle pár extrémebb alkatrészt is, így a kínálatban abált orr és fül is fog szerepelni. De az igazán emblematikus fogás mégis csak a rántott hús lesz, krumplisalátával.

A helyszín:

És az ételek:

Bíró Lajos és a Buja Disznó(k)

A piacon nyit egyébként Szabó Győző Steamboo-ja is, a kis gőzölt csomagocskákat is érdemes megkóstolni, az angolszalonnás-polentás nem biztos, hogy része lesz az állandó kínálatnak, de a lazacos-kapros-rizses egészen biztosan.

 Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz és a hírlevelünkhöz, hogy elsőként értesülj az újdonságokról és a programokról! Instagramon pedig élő a közvetítés a gasztrokalandokról!

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr997985091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rodolfo63 2015.10.17. 14:52:33

ennél a steamboo-nál tésztába van tekerve a töltelék és az is ehető, vagy az csak egy külső, "eldobható" csomagolás?

joska141 2015.10.17. 15:22:47

A Figlmüllerben is van borjúbóül Wiener Schnitzel. 13,00 EUR a sertés, 16,80 EUR a borjú. (2015.eleji árak)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.10.17. 16:25:31

@Rodolfo63: az a sütőpapír, amiben gőzölik.

@joska141: igen, de a fő termék, a hely specialitása a 'Fledermaus', a rántott sertés.

serci 2015.10.17. 16:36:19

Jó lesz az,Bíró Lali Bá nem lől mellé! A Pléh csárda promó is ügyes volt,habár a pacalja nem lesz a.kedvencem. Rántott husi bárhol,bármikor bármennyi!!! Ennyi az ars poeticám.... eccerű

ElBandi 2015.10.17. 17:00:46

@világevő, @joska141: a Figlmüller Schnitzel sertésszűzből a Wiener pedig borjúból van.

önkéntes rendőr 2015.10.17. 17:57:48

Disznóból nem kunszt! (Bécsben egyébként mindháromból készítik mindenütt. A harmadik pulykahús.) Borjúból tessék! Ott válik el, ki a jó.

fingerbangs 2015.10.17. 18:51:31

szabó győző nem "színész"? minek kell keverni a dolgokat?

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2015.10.17. 18:53:38

A Schnitzlelwirt sokkal jobb és jóval olcsóbb is mint a Figl.

Akkora húst adnak, hogy lelóg a tányérról, ha nem bírod megenni, adnak zsírpapírt, hogy elvihesd (elég gyakori)

Én mindenképp elvárom egy étteremtől ,hogy egy adagtól jól lakjak! Remélem ez a Bíró Lajos féle is ilyen lesz és nem holmi gourmet adag mint a street foodok túlnyomó többsége méregdrágán.
Ha különlegességet akarok és nem vagyok éhes akkor megyek az Onyxba.

De egy adagnyi rántotthús az legyen NAGY!

Papp Sanyi 2015.10.17. 19:10:38

Ha már Pléh Csárda! Nem tudja valaki a linkjét annak a videónak, amikor bezáratta az ÁNTSZ? Nem találom sehol.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.10.17. 19:19:09

Győző mitől fogyott le ennyire? Mé' nem eszik rendesen..:)

Novák Aircraft Ferencné 2015.10.17. 19:53:11

Gondolom mindez arany árban. Egyébként adhatnának egy kicsit több köretet is..

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.10.17. 20:11:46

@Novák Aircraft Ferencné: platinaárban van!!! Viszont a krumplisalátában vannak drágakövek.

ganxta77 2015.10.17. 20:15:53

2.100. Ott a képen.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.10.17. 20:24:58

@Nyekenyóka: Az én kedvencem is a Schnitzelwirt a Neubaugassén. 8,50 a két óriási szelet isteni rántott sertéshús - még sosem sikerült mind megenni, de egy benyílóban ki van készítve a zsírpapír, fólia, zacskó és mindenki elviszi a megmaradt húst (ami még este is friss). Természetesen bécsi krumplisalátával kell enni.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.10.17. 20:38:20

@fingerbangs: Tudod nálunk a sportolók meg a színészek mániája, hogy "csinálnak egy helyet". Aztán többnyire nagy bukta lesz, mert nem értenek hozzá, túl nagy méretekben kezdenek,a kedves személyzet kilopja a szemüket is.( Paudits, Bajor Imre, Janics Natasa és sorolhatnám a negatív példákat.)
Remélhetőleg Győző kisebb léptékben gondolkozik..

Novák Aircraft Ferencné 2015.10.17. 22:00:20

@ganxta77: Egy szelet rántott húsért, meg egy maréknyi majonézes krumpliért? Nem drága ez egy kissé?
Persze a netfüggő sznobokra ismét lehet számítani..

Mazyke 2015.10.18. 09:54:08

Egyebkent tenyleg mindenkinek mas az izlese,pl. mi imadjuk a Figlmullert viszont a Schnitzelwirt nem annyira jott be.Nagyon kivancsian varom ezt az uj helyet.Maris megeheztem:-))

Ejkekjetter 2015.10.18. 10:22:43

Én a sarokba elhelyezett hajmosót nem értem teljesen, vagy hajat is fognak vágni?

ganxta77 2015.10.18. 11:04:24

@Novák Aircraft Ferencné: Nem, nem drága, az a baj, hogy mi keresünk keveset. Tekintve, hogy a bécsi putzfrau órabérének max. 85%-a a fenti kommentekben közölt bécsi ár. Ez alapján nálunk a feketén foglalkoztatott takarítónőnek 2.500 forintot kellene keresnie, hogy a szakmunkások béreiről már ne is beszéljünk. Arról pedig talán ne is beszéljünk, hogy néha a sertéshús Bécsben olcsóbb, mint Budapesten. Addig figyelmébe ajánlanám társadalmunknak Kádár János elvtárs örökbecsű szavait: "A krumplileves legyen krumplileves". Az talán kijön egy ötszázasból, bár a munkavégzéshez szükséges fehérjetartalma kicsit kevesebb.

Csilla Csaba Laczó 2015.10.18. 11:27:25

Szerintem lassan rendben lesz a piac... Lali&Szabi&Peti&Gianni&Győző

Novák Aircraft Ferencné 2015.10.18. 11:33:48

@ganxta77: Nem vagyok vendéglátóipari szakember, de ha jól tudom, egy étteremben az alapanyagár 3- szorosa a normális fogyasztói ár.
Nem hinném, hogy a posztban szereplő fogás alapanyagára 700 forint lenne. Vagy fél kilós egy szelet?

A fickó 2015.10.18. 13:02:40

A krumplisaláta kissé főzelékszerű és szerintem is kevés. A szeletke paprikát sem igazán értem, viszont egy lecsapott végű citrom cikk kötelező elem mellé. :) Ja, és egy pohár rizling ... :D
Egyébként, ha mangalica szűzből készülne és a krumpli Ratte lenne, akkor nem lenne drága.

mismásológép 2015.10.18. 19:06:43

@Nyekenyóka:
A jól lakáshoz vegyél valamilyen neked megfelelő lakhelyet.
Az étteremben a jóllakás a cél.

Vipera01 2015.10.19. 11:54:57

@Papp Sanyi: A Pléhcsárdát bezáratta az ÁNTSZ?

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.10.19. 12:53:48

@Vipera01: Nem, azt a felkapott vietnami kajáldát záratta be pár napja..

ganxta77 2015.10.19. 13:21:42

@A megvalósult amerikai ólom..: Melyiket? Amelyiknek az Indexen is ment a hírverése, hogy még Vietnamban sincs olyan finom leves, mint ott? Azta... Csak nehogy ez a hely is úgy járjon. Mert amiről az Indexen írnak azt bizony bezáratják a tudjugkik...

Papp Sanyi 2015.10.19. 13:26:28

@Vipera01: Még talán a tavasszal volt bezáratva. Festés, takarítás, hűtőcsere, ilyesmi volt az újranyitás feltétele.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.10.19. 14:54:51

@ganxta77: Igen, címlapos volt a bezáratás egy pár óráig:

index.hu/tudomany/egeszseg/2015/10/15/azonositatlan_hus_mocsok_es_hepatitisgyanu_ez_budapest_kedvenc_levesezoje/

Valóban hamisítatlan távol-keleti hely volt, a higiénia terén is..:)

ganxta77 2015.10.19. 15:39:28

@A megvalósult amerikai ólom..: másképp nem lett volna olyan finom a leves... Kellett bele a távol-keleti kosz is...

motoroskonyhaja 2015.10.19. 19:41:08

A hús nagynak tűnik, cserébe iszonyat vastag és a panír is nehéznek, mellette olajosnak/zsírosnak látszik ("És az ételek" c. írás alatti kép). Csak meg kell nézni mennyiire fényes. Egy igazi bécsi szelet ezzel szemben légiesen könnyed és ropogós. Plusz hol a citrom, ami kötelező mellé? És mi az a mini, "piac-style" papírtálcán odatett trutya, ami -gondolom- nagyon trendinek és egyedinek akar hatni? Az akar lenni a krumplisaláta? Húha! Bírót eddig egy csomóan istenítették, de ezek a képek láttán én kösz, de inkább magam készítem el itthon, borjúból...

A fickó 2015.10.19. 22:59:27

@motoroskonyhaja: Mi a bajod a vastag hússal, a vékony hús még azelőtt kiszárad, mielőtt a panír színt kap, a sőt vékony húsból már a só kiszívja a vizet és fullasztóan száraz lesz. Az igazi bécsi sz. vastag szaftos, szinte csöpög belőle a lé. A jó bécsi szeletre nem tapadhat rá a bunda. Sütés közben a szaftos vastag hús gőze felemeli (szuflésodik), persze erre kissé rá is kell segíteni, locsolgatni kell a forró zsiradékkal. Ezért csak annyi zsiradékban (lehetőleg tisztított vajban) kell sütni, hogy ússzon benne, ne nagyon lepje el némi petrezselyem zöld társaságában. Utána élvezheted a hús és nem csak a panír ízét. Ha jó a hús a kés szinte átesik rajta. Ha lehetne kapni tejes akkor borjút, akkor annak tejes zamatát.

ganxta77 2015.10.20. 02:46:46

@A fickó: hű, barátom, tényleg olyan mint amilyennek leírtad. Itt van róla egy videó is a Figlmüllertől Bécsből... youtu.be/Rz2oOnsO5zQ
Ja, hogy ez pontosan nem olyan? Te biztos jobban tudod, mint ők...

A fickó 2015.10.20. 12:24:43

@ganxta77: Igazad van tényleg nem olyan, talán azért mert ez a Figlmüller Snitzel és nem a Wiener Snitzel. A kettő nagyon nem ugyanaz. Itt a karajt verik vékonyra, ami ennyi ütlegeléstől a bütykös klopfolóval már szinte darált hússá válik. Más műfaj.
www.figlmueller.at/en/wienerschnitzel.html
Amúgy meg gondolom, Ausztriában is csak ez az egy étterem létezik. :)

ganxta77 2015.10.20. 19:56:15

@A fickó: bocs a belevauért, de épp az általad linkelt oldalon egy sor sincs a híres Figlmüller-schnitzelről. Kérdeztem az osztrák kollégáim is, de ők sem ismerik. Az általad linkelt oldalon évszázados hagyományú bécsi szeletről írnak. Elfogadom természetesen, hogy az általad tejes borjúból készülő rántott hús valóban létező kategória, mivel az én édesanyám is így készíti nekem. De attól még nem lesz bécsi szelet. Mint ahogy anyám mindenki által istenített zserbója sem lesz soha Gerbeaud-szelet. És Sacher tortát enni én is Bécsbe megyek. Mint ahogy autentikus marhapörkölt vagy pacal recept sincs... Add fel :)

motoroskonyhaja 2015.10.20. 21:59:24

@A fickó: Az attól függ hogyan is készíti az adott ember... A vékony hús sosem szárad ki, nem kell semmivel sem locsolni, és nem attól lesz tökéletes , hogy a gőz felemeli a panírt (csak a vékonyra vert húst kellene tudni kezelni...). Ez egy egyszerű és megszokott vasárnapi ebéd (a legtöbb hazai háztartásban), semmi más, amit millióan készítenek hetente. Túlspilázod. A vastag hús alapból több sütési időt igényel. Egy vékony hús -így van- kényesebb, de pont ezért több figyelmet érdemel. Persze kiszárad, meg megeszi a só, meg mittudomém, egy ÁTLAG elkészítési módnál, de nem annál, ahogy normál "üzemmódban" készül.@ganxta77:

motoroskonyhaja 2015.10.20. 22:03:47

A ganxta nem tudom hogy ment a végére... ;)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.10.20. 22:18:31

@motoroskonyhaja: örülök, hogy boldognak látlak végre.

motoroskonyhaja 2015.10.20. 22:30:48

@világevő: Most aztán rendesen megmondtad... ;) Látom nagyon "ismersz". Én mindig boldog vagyok mert gyönyörű életem van! De ki kell ábrándítsalak: az én világom kerek, és nem kell promo a posztjaimhoz, mert én nem a like-ok és hozzászólások számában mérem magam és a kedvtelésem ;)
Nagyon tisztellek az életviteledért, a sportra elkötelezett emberért (illetve magáért a sportemberért, ami tényleg nagyon-nagy teljesítmény, és őszintén gratulálok érte!!!!!), de -már bocsánat- engedd meg, ha valami nem tetszik azt megírhassam a blogodra kommentben, hiszen -elvileg- azért engedélyezted a hozzászólásokat... ;)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.10.20. 23:01:03

@motoroskonyhaja: köszi az elismerést, bár implicit módon azért oda is szúrsz a biztonság kedvéért... :) csak arra utaltam, hogy az utóbbi időben mintha főleg szomorkodni járnál a blogomra, eszembe se jut megítélni azt, hogy milyen életet élsz és miben méred magad. Természetesen nem véletlenül vannak engedélyezve a kommentek, de azért az komoly teljesítmény részletesen rájönni pár kép alapján, hogy gyakorlatilag csak hibája van egy kajának. Tulajdonképpen ez a 'távétteremkritika' még egy érdekes új műfaj lehet... :)

motoroskonyhaja 2015.10.20. 23:21:41

@világevő: Semmi "biztonság kedvéért" nem volt a kommentemben, sajnálom, ha így érezted!
Én nem így látom, szerintem voltak pozitív kommentjeim is (a sport-teljesítményed méltatása mellett, ami egyértelmű, és most is nagy-nagy respect érte, kevés ilyen "gasztromán" ember van itthon - bár több lenne!!!)
Nem azt írtam, hogy "csak hibája van a kajának", csupán szerettem volna rámutatni, hogy a kivitelezéssel nem értek egyet, több okból sem ;)
Nem vagyok híve a "Gyurcsok módszernek" (most nézzen a képernyőre és megmondom mi baja) de az a zsiradékban tocsogó hús már kép alapján is olyan, amit egy átlag -vasárnaponként rendszeresen rántott húst sütő család- nem tenne az asztalára - és most nem arról írok, hogy túl vastag, mellette pedig igencsak halovány ;)

Világetető · http://vilageteto.blog.hu 2015.10.20. 23:41:46

@motoroskonyhaja: :) oké! :)
bár élőben kifejezetten jó volt, mi se ezt a műfajt ettük régen otthon, igaz (sajnos) nem is a borjút. Ha ráérnék, holnap is mennék enni. Vasárnap én se ide megyek :)

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.10.21. 15:01:51

@ganxta77: Jó kis videó. Miért 3 edényben sütik a húst mielőtt tányérra kerül?

motoroskonyhaja 2015.10.22. 20:53:43

@Világetető: Én imádom a rántott húst (mint a legtöbb ember) viszont évente maximum kétszer készítem, de akkor borjúból. Tudom, hogy finom sertésből is, de a két állat között (ezzel a módszerrel) fényévekre van a különbség. Plusz annyi más finom étel van a világ minden tájáról (Neked ezt szerintem nem kell ecsetelnem :) ) hogy vétek lenne elpazarolni minden egyes értékes hétvégét egy ilyen ételre ;)

A fickó 2015.10.23. 00:15:09

@motoroskonyhaja: Biztos gyakrabban ennél, ha hozzájutnál tejes borjúhoz. Nekem itthon még nem sikerült, pedig amit nem tudok beszerezni, az nem is létezik. :D Marad az s.szűsz, ha hirtelen protein hiányom támad. Ha levonom a két hétvégi napot, amikor rántott húst eszel, akkor marad még 102 nap, értékes kajára - ez elég sok, szerintem még belefér 2 nap rántott husi, ha szereted. Meg aztán ott vannak még az értéktelen hétköznapok, enni akkor is köll. :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.10.23. 09:47:01

@Nyekenyóka: Javítanom kell az árat a most megtalált blokk alapján: egy adag, azaz két óriási bécsi szelet 6,90 Euro a Schnitzelwirt-nél. A remek krumplisaláta 3.0 (és egy krigli sör 3,60). Írtam róluk a blogomban is :)
Sok helyen teszteltem Bécsben - mindig ők győznek.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.10.23. 13:14:34

@motoroskonyhaja: :) én se tolom gyakran, de akkor szeretem. És nem szabad elfelejteni, hogy az emberek túlnyomó többsége számára az infralámpák alatt száradó, papírvékony, legócskább zsemlemorzsával panírozott, több éves étolajban kisütött rántott hús(imitáció) a valóság, szóval érdemes ebből is jó példát mutatni.

motoroskonyhaja 2015.10.23. 14:33:45

@A fickó: Hát én is ettem már mindenből rántott húst: sertésszűz, karaj tarja, még füstölt -és tejben áztatott- házi sonkából is ;) Amilyen makacsul (ez bók, nem megsértődni!!!) maximalista és profi vagy tudom azt, hogy amit itthon nem kapsz meg, az nem is létezik - sajnos. Itthon még a borjú fogalma sincs definiálva, sajnos, ezért gyakorlatilag minden eladható borjúhús néven.
Levonod a két hétvégi napot? ;) Általában -minimum- 6 napot dolgozok hetente, de egyszer-egyszer beesik, hogy mind a 7 napon dolgoznom kell ;) Persze értem én mit is írtál: ha hétvége, akkor itthon rántott hús a menő. Én kb. félévente eszek bármilyen rántott ételt (pedig imádom a rántott ételeket!!!) de szerintem annyi finom étel vár arra, hogy elkészítsük és megegyük, hogy vétek lenne kihagyni őket egy-egy megszokott fogás kedvéért.

motoroskonyhaja 2015.10.23. 14:37:12

@világevő: Ahogy írtam is A Fickónak: én is imádom, bár évente pár alkalommal eszem csupán. Amit viszont a kommentedben írtál (az infralámpák alatt száradó ilyen-olyan rántott húsról) teljes mértékben egyetértek. Sajnos ez a mostani valóság! És pont ezért jó az, amit képviselsz: bemutatod azt, hogy hogyan is lehetne jobban, egyszerűbben finomabban elkészíteni, főzni, tálalni...
süti beállítások módosítása