4 Michelin-csillag titokban a magyar pusztában járt
2010. október 12. írta: világevő

4 Michelin-csillag titokban a magyar pusztában járt

A bejrúti birkahere után ideje volt valami sokkal szofisztikáltabb élménynek: 4 Michelin-csillag elfogyasztása, majd az osztrák televízión keresztül beszólás a labanc gasztrozsurnalisztáknak!

A múlt hétvégén szinte a nyilvánosság teljes kizárásával zajlott le az egyik legrangosabb gasztroesemény Magyarországon, a semmi közepén, Kutas-Kozmapusztán. A recept egyszerű volt: végy egy festői fekvésű kastélyt, finom borokat, homárt, szarvasgombát.

A vendégek többsége az eseménynek otthont adó Hertelendy Kastély saját Antonovján kissé sápadtan érkezett meg Ausztriából, a füves kis leszállópályáról pedig hintón gördültek be az ősparkos kastély lépcsői elé. Persze budapestiek számára is adott volt a lehetőség repülővel vagy akár Rolls-Royce-szal érkezni...

Az illusztris osztrák vendégekhez - itt volt például a GaultMillau ausztriai kiadásáért felelős Hohenlohe házaspár is - a magyar gazdasági élet néhány vezető figurája csatlakozott, na meg persze a Világevő, Jókuti András két kedves kolléga és barát: Mautner Zsófi és Harmath Csaba kíséretében. Nem gyakori lehetőség, hogy országhatáron belül nyíljon alkalom egyszerre 2, fejenként két csillagos séf ételeinek kóstolására.

A délelőtti pezsgős-osztrigás ejtőzés gyönyörű időben zajlott, persze a háttérben már régóta komoly munka folyt, a Hertelendy német séfje, Richard Nussel ezúttal 4 osztrák és német kollegájával és azok segítőivel osztozott a Hertelendy konyháján.

Egy ilyen vendégszereplésnél szó sincs hakniról, a szakmai alázatról éppen a legnagyobb sztárséf, a két Michelin-csillagos Dieter Koschina viselkedési tanúskodott a legszebben. Sous-séfjével (séfhelyettesével) késő éjszakáig dolgozott saját fogásainak előkészítésével, majd - hogy a szálláshelyére eljutás ne okozzon időveszteséget - a szaunában feküdtek le pár órára aludni, és hajnalban már újra a konyhában melóztak. Ő egyébként már 1999-ben megszerezte második csillagját a portugáliai Vila Joya éttermében, Albufeirában.

Többek közt itt is dolgozott a Hertelendy saját séfje korábban, a német származású Richard Nussel. 

 

Az este harmadik főszereplője Silvio Nickol, aki az ausztriai Veldenben rekord sebességgel, mindössze 18 hónap alatt szerzett két Michelin-csillagot! Az ő főztjét egyébként mostantól kicsit könnyebb lesz megkóstolni, a bécsi Palais Coburgba tette át a székhelyét. A célkitűzése szerénynek nem mondható: az első séf szeretne lennei Ausztriában, aki három csillagot kap.

 

 A még fiatalabb, feltörekvő generációt pedig a grazi Carl étteremből Philipp Haiges (bal oldalon, fehérben a képen), valamint a bécsi Vincentből Peter Zinter (jobb oldalon) képviselte.

A kastély összes termét átrendezték étkezővé az alkalomra, a vendégek nagy részét - a séfekkel együtt - a más szálláshelyeken voltak kénytelenek elhelyezni az óriási érdeklődés miatt.

Este 8-kor indult a program, az öt séf összesen 10 fogást készített, részletes menü fotókkal és beszólás az osztrák gasztroújságíróknak a hajtás után.

 

Íme a menü:

Az I. Hertelendy Gourmet Festival Menüsora

Amuse Bouche

 

Libamáj kompozíció passiógyümölccsel maracujával, kardamommal, szagos mügével és fekete

rizsropogóssal (SILVIO NICKOL)

Csicsókakrémleves norvég homárral (PHILIPP HAIGES)

Szarvasgombás ravioli pezsgőhabbal (RICHARD NUSSEL)

Homár karfiollal és kaviárral (DIETER KOSCHINA)

Tokaji sorbet (PHILIPP HAIGES)

Loup de mer (farkashal) zöldfűszeres főzetben, borsos kagylóhabbal (DIETER KOSCHINA)

Somogyi Őz zellerpürével, zöld dióval, vörösbormártással (RICHARD NUSSEL)

„Vanília” (PETER ZINTER)

„Csokoládé” (PETER ZINTER)

Voralbergi hegyi sajt tejföllel és almás wasabival (SILVIO NICKOL)

A fantasztikus vacsora különleges fűszerét adta, hogy a jelenlévő osztrák állami televízió, az ORF1 kamerájának, amely az elejétől kezdve dokumentálta az eseményeket, a magyar gasztronómia felíveléséről sikerült némi magvas gondolatot kifejteni.

Más kérdés, hogy nagy valószínűséggel a most vasárnap a Chily Weekend című adásban sugárzott anyagban csak annyi lesz benne, amint beszólok az osztrák gasztroszakértőknek, hogy fogalmuk sincs arról, mi is az a gulasch valójában, és megpróbálom megismertetni a közönséget a pörkölt szó jelentésével. Hátha felfogják előbb-utóbb a földrész nyugati felén is, hogy az ő gulyásuk nálunk pörkölt...

Hamarosan újabb élmények következnek Libanonról itt a Világevőn, aztán Lyonból, Tokióból, stb. Érdemes visszatérni, RSS-be befűzni, Facebookon csatlakozni.

Fotók: Jókuti András, Gourmetreise, Harmath Csaba

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr812358743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stuccer (törölt) 2010.10.12. 15:34:03

én szentséget török: a Naschmarkt-al kapcsolatban vannak erős fentartásaim. szintén Bécsben élek, ráadásul az ötkerben, a Naschmarktól nem messze, gyakran járok ki. amit érdemes ott venni, az az otthon nem, vagy csak ritkán kapható fűszerek a többi sajnos olyan, mint BP-en a Vásárcsarnok: turistacsalogató pénzlehúzás.
nem mondom, jókat lehet enni/inni, főleg, ha valaki már legalább volt ott 5-10 alkalommal és ismeri mint a tenyerét, de a NM még osztrák mércével is baszott (bocs) drága.
pl: egy kiló burgenlandi tavakban tenyésztett pocsolyaízű pontyért van pofájuk 30-40 eurót elkérni, nevetséges! és ez az árszínvonal jellemző az egész piacra.

kacsa! 2010.10.12. 15:40:54

Inkább egy jó kakaspörkölt. Kenjék a hajukra a homárt meg a wasabit.

Szarazinda 2010.10.12. 15:48:13

Micsoda öncélú sznob bohóckodás. Hogy lehet ezt a baromságot komolyan venni?

Szarazinda 2010.10.12. 15:50:03

@anyahajókabinajtóhajtogató: na, ezt a menüsort én is szeretem. Lö kilenkorósörrel megspékelve

M.Islander 2010.10.12. 15:54:02

rosszul vagyok ezektől a habosított békanyálas cuccoktól, Budapesten kétszer találkoztam ezzel, borzalmasan drága volt, a kaja kevés és unalmas... szemmel láthatóan itt is valami hasonlóról lehetett szó: pl. a homáros fogás egyértelműen botrány, aligha a homár íze dominál ebben a kompozícióban.
útálom, amikor mindenféle kellékanyaggal, kiegészítő biszb@sszal ékesítik az ételt, a gengszterváltás előtti szállodaipar drága de ízetlen haltekercseire, agyonbundázott vackaira emlékeztet

Homeoffice 2010.10.12. 15:58:42

@Szarazinda:

Az ebéd helyett... Lö Brassói?

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2010.10.12. 15:59:42

@stuccer: tényleg nem olcsó, de azért szerintem Urbaneknél egy roastbeef mustárral, barna kenyérrel és valami finom fehérborral priceless. vagy Umarnál a hal...

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2010.10.12. 16:01:14

@kacsa!: @Szarazinda: @mîkæl: mindig öröm megalapozott véleményt olvasni :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.10.12. 16:01:56

Ez a habköpet-divat valami iszonyú ótvarság.

Miigeii 2010.10.12. 16:02:19

Nekem kissé anakronisztikus a pörkölt-gulyás belekeverése: Persze, ez valaha igazi magyar kaja volt, de annyira, annyira nem érdekel már senkit. Továbbá lelaposítja az egyébként igen változatos magyar konyhát, csak elő kell ásni mélyről a jobb falatokat. Szerintem nem oké elővenni ilyenkor is ezt a témát. Maradjon csak meg otthon az asztalon a -finom- gulyás meg a túrós palacsinta, de azért a mai srácok tudnak mást is, de az ilyenkor újból-és újból, csakazértis előrángatott gulash ad nekik egy nyakast, szegényeknek...

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2010.10.12. 16:05:34

@Miigeii: gulyás/pörkölt csak az interjúban szerepelt, az asztalon nem. a riportert ez érdekelte. (meg sok más is, csak valószínűleg ennyi kerül majd adásba belőlem). ahogy írtam korábban is, a hazai gasztronómia fejlődését is próbáltam reklámozni, remélem abból is meghagynak valamit.

thinker_ 2010.10.12. 16:07:57

@admin1221: ott a pont! nincs itt egy rendes mennyiség? javasolnám nekik az alsópetényi fogadót. minden kaja fatálon, akkor mennyiségben, hogy nem győződ megenni.

de murányi 2010.10.12. 16:13:52

én kértem volna egy jó rántotthúst petrezselymes burgonyával

Sin' Dorei (törölt) 2010.10.12. 16:14:23

@anyahajókabinajtóhajtogató: Attól a sok lö-től fosni fogsz egy pacal- és gulyásszagút.

Homeoffice 2010.10.12. 16:17:46

Egyébként is ez már nem vendéglátás, hanem egy művészeti ág.

agent_x 2010.10.12. 16:18:50

Passiógyümölcs. Aha.

Maracuja nem volt?

stuccer (törölt) 2010.10.12. 16:19:43

@thinker_: és az miért is emeli a gasztronómiai élményt, hogy addig eszel amig összesz@rod magad? az zabálás, és ez két külön kategória. aki részt vesz egy ilyen vacsorán, az nem azért teszi, hogy aztán kettőt lazítson az övén az evés befejeztével, és aztán izzadó homlokkal, nagyokat büfögve és fingva tántorogjon el az asztaltól olyan koleszterin és vércukorszinttel, mint ami egy közepes afrikai országban együttvéve a teljes lakosságban sem található.
hanem itt az ízélmény a lényeg! azért fizetsz, hogy olyan ízeket fedezz fel, tapasztalj, kapj, amit a fent említett bivalybasznádi fogadóban a büdös életben nem fogsz tapasztalni. hogy kicsit fejlődjön az ízérzékelésed, hogy kicsit kirugaszkodj a magyarosch perkelt/rántotthús/lekvárospalacsinta "szentháromságból" és átélj egy élményt! de aki erre nem fogékony, annak lehet magyarázni ezt naphosszat, akkor sem érti meg.

Homeoffice 2010.10.12. 16:21:45

@stuccer:

Már megbocsáss, ha ízélményre vágyom, és nagyon ízlik, akkor nemegy pillanatig szeretném érezni.
Ezek az adagok kb 2 percig birnák nálam. Lassan elfogyasztva.

mthrfckr 2010.10.12. 16:22:02

zabáljunk töménytelen mennyiséget olcsón, ez a magyar virtus! :)

stuccer (törölt) 2010.10.12. 16:26:25

@Gunther: na pont erről beszéltem, nem érted. itt van 10 fogás egy étkezés alatt. nem csak egyenként fontosak az ízek, hanem az egész étkezésnek van egy íve, megkomponált szerkezete, az egészet kell egyszerre értékelni (meg persze azért külön-külön is).
mellesleg ha van olyan fogás ami külön nagyon ízlik, biztosan hoznak még egyet, akár kettőt is ha kéred, itt azért nem a spórolás a jelemző.

stuccer (törölt) 2010.10.12. 16:27:01

@Gunther: ne menj el pl a Csalogány 26-ba, csalódni fogsz ezzel a mentalitással.

mthrfckr 2010.10.12. 16:30:15

olimpiában a 6 fogás után nem tudok megmozdulni (az is inkább 8-9), de mindig muszáj azt rendelnem, nem akarok kimaradni semmiből! :)

336 2010.10.12. 16:30:33

Nyugtázom, hogy itt is rengeteg a proli. Bár valaki megmagyarázhatná nekem, hogy ha a kabátos húsig tart az igénye, akkor minek olvasta el a fentieket? Ugyanakkor szeretnék is megnyugtatni minden prolit, hogy én bármikor kész vagyok elpusztítani a képeken látható menüsort, sőt fizetni is hajlandó vagyok érte, de ma a Hajós utcai hentesnél ebédeltem sült oldalast meg csabai karajt kovászos uborkával, savanyú dinnyével, és máróval.

Sicc 2010.10.12. 16:32:18

Rántott bivalynyál szarvasgombával- na az a menő!
Bakker, te nagyon tévúton vagy ezekkel a kajákkal!
Teljesen rossz oldalán fogod meg a gasztronómiát! Abszolút nem érted a vendéglátás, ételkészítés, design, hangulat lényegét! Komolyan mondom!! Fogalmad nincs az egészről, csak a külsőségeket, és a hanyagolható szemetet látod.

336 2010.10.12. 16:33:47

@Gunther: Előbb kóstold meg fiam, utána fintorogj! Ha nem ízlik kiköpheted. Én ebben nőttem föl... Tehát ne találd ki előre, hogy ez neked félfogadra se!

mthrfckr 2010.10.12. 16:35:41

általában a fikázóknak fingja sincs ezekről a kajákról, csak a habot látják meg a mennyiséget. ha egyszer végigennének egy ilyen menüt, utána lehetne nyomatni a süket dumát, de addig felesleges.

stuccer (törölt) 2010.10.12. 16:36:25

@Sicc: hát te nagyon súlyos gyerek lehetsz :)
készített a cikkíró egy képriportot, leírta tárgyilagosan, hogy mi történt, majd ezek után, nagy műértően fröcsögni kezdesz, mint aki baszottul ért bármihez is :)
én is egy troll vagyok, de te egy megatroll :)

stuccer (törölt) 2010.10.12. 16:37:10

@mthrfckr: csak elég megnézni Sicc hozzászolását, mellesleg nomen est omen ebben az esetben...

Homeoffice 2010.10.12. 16:38:14

@336:

Édesapám nem fintorogtam:)
Sajnos a melósfizetésből nem tellik.:)
De pont most beszéltem meg a feleségemmel, hgy szülinapjára elviszem egy jó helyre:)

kite-os 2010.10.12. 16:47:49

Egy lájtos nyomozó csapat végigkáderezné a népet, hány olajszőkítő, spontánprivatizátor, strómancéghaszonélvező és számlagyáros hátterű újgazdag jelent itt meg? Nem hiszem, hogy egy normális, felelős gondolkozású ember jól érezné magát ilyen társaságban ... Szánalmas pofák lehetnek ...

Gyarló Hintaló 2010.10.12. 16:49:05

Én mint egyszerű proli csak azt szeretném megkérdezni, hogy körülbelül milyen árat kell fizetnem egy ilyen menüért?

Ezek még proliszemmel is kívánatos fogások. Biztos finomak.

canis 2010.10.12. 16:49:52

A nagy tanyéron kis semmi - legyünk őszinték - a dizájnnal együtt jelen állapotban sima lehúzás. Egy szűk, nagyon vastag zsebű elitnek szól. Itt nem arról van szó, hogy a szakácsok, mesterek nem tudnak, csak ez ugyanaz mint a divat: épeszű köznapi nő nem vesz fel olyasmit, amit a kifutókon lát, nem készíttet olyan frízurát stb.
Szóval, ez nem értéktelen dolog, de olyasmi, mint a magas művészet: csak szűk rétegnek szól. Mert a többség simán éhes, aztán be akar baszni óccsó borból jó mulatós zenére. Itt tartunk.

stuccer (törölt) 2010.10.12. 17:04:03

hm tényleg, Világjáró megírhatná, hogy mennyibe kerül egy ilyen mulatság.
a menü szerintem olyan 100-150 EUR között lehetett, a szállásról gőzöm sincs..az is biztos volt 400-500 EUR erre az éjszakára.

Homeoffice 2010.10.12. 17:10:38

Egy off kérdés.
Vakvarjú étteremről tud valaki valamit?

Unter Bahn (törölt) 2010.10.12. 17:22:02

Én mint gasztro-homeless, azt vallom, hogy a jó kaja egyszerű, vagy ha már nem az, akkor lakató és tömény. Nem tartalmaz gusztustalan állatokat és/vagy növényeket, továbbá szertartásosan méregtelenített vagy ilyen különleges méregtelenítést igénylő csiribiriket (ld. szezonálisan mérgező gombák, részlegesen mérgező állatok).

Ebből a szempontból No.1. a magyar gasztro enterológia:

Végy egy lakodalmat, vagy vallási ünnepet:

A. menü:

Előétel: Letisztult gyümölcspálinka, vagy Unicum

Leves: Jérceleves (tyúkhúsleves) friss zöldséggel, burgonyával, petrezselyemzöld-csomóval.

1. fogás: ízlelőbimbó tisztítása gyümölcspárlattal vagy Unicummal

2. fogás: Leveshús és zöldségek, kézzel reszelt tormával

3. fogás (nyelvtisztogatás után): gulasch, azaz zúza, csülök, pacal vagy körömpörkölt, ecetes alma- vagy cseresznyepaprikával, lányoknak céklával.

4. fogás: Mi más: toroskáposzta, tejföllel vagy anélkül. Nem-ünnepen: ugyanez füstölt sertés csülök bőr vagy oldalasból.

5. Lakodáréba tetszés szerint pontok közötti ugrálás, vagy torta-süti...

Szezonális ünnepekre (karácsony, húsvét):

- kocsonya, szigorúan sertésből, szigorúan füstölt bőrüs húsokból, füstölt bőrökkel vegyítve

- halászlé (tiszai)

Ezekhez második fogás nem szükséges, ha valaki aztr kérdezi mi lesz a második, vagy a kérdező, vagy a szakács kidobandó:-D

Hétköznapokra klf. tészták, operatív levesek (fellelt anyagokból készült ízletes nevenincs folyadék), továbbá főzelékek pörköltes feltétekkel vagy fasírttal, nőknek gyümölcsfőzelékek, mártósok, hosszabb idejű házasságoknál megengedett leveshússal (a zöregasszonynak):-)))

Unter Bahn (törölt) 2010.10.12. 17:25:03

Ja, amúgy nem leszólni akarom a sokcsillagos séfek műveit, de az ő munkájuk inkább képzőművészet, mint konyhaművészet...

Valószínűleg egymás kajáit nemigen ennénk meg, de én elfogadom hogy parasztosan eszek, ő meg ismerje el, hogy sznoboknak 'alkot'... főzni én szoktam:-)))

mthrfckr 2010.10.12. 17:46:45

@Unter Bahn: eszem! mert ugye ik-es ige. :)

sokan úgy állnak ehhez a témához, hogy menőzés, sznobság. 1000 ft-os bort inni lehet, 15000-est már nem, mert az valakinek drága? :)
van egy ilyen irányzata a gasztronómiának. nem kötelező ilyet enni, az emberek nagy hányadának se igénye, se pénze nincs rá. ez inkább kuriózum, érdekesség.
viszont ezek a trendek, elkészítési módszerek később leszivárognak a megfizethető kategóriájú éttermekbe és ehet mindenki egy jót. :)

Anti Anyag (törölt) 2010.10.12. 17:55:46

Ezeket élvezni kell, a képen az ízükhöz képest semmit nem mutatnak.

Egy-két ilyen helyen voltam, marha drága, de azokra örökké emlékszem.

Bp-i vagyok, de az alábbi helyet ajánlom: Veszprém, belváros, Oliva étterem.

Amit nem ajánlok: Eger, Szépasszonyvölgy, Ködmön csárda. Turistacsapda, csoportot főleg ne vigyetek oda.

big man ray 2010.10.12. 18:18:59

kár hogy nincs magyar a szakácsok között, és hogy nem emlékeztetnek ételekre ezek a "műalkotások"...

Bambano 2010.10.12. 18:19:58

egy német séfhez csatlakozik másik 4 osztrák meg német séf, az mitől magyar zabaesemény? kaját mindenki meg tudja enni, az nem emeli az est fényét, hogy magyarok is voltak az éhenkórászok között...

Bambano 2010.10.12. 18:24:45

@stuccer: tök tutti tipp: bemész egy ilyen vacsorára, megeszed, amit adnak, utána kimész a legközelebbi mekkdöncibe és veszel egy bigmacet, hogy valami azért legyen a hasadban....

Motyóbábi 2010.10.12. 18:35:35

egyetlen bajom van ezekkel a kajákkal. látom ahogy csinálják, és sajnos akármilyen gyönyörű a végeredmény, előttem van a folyamat, mikor a séf milliméterenként végigfogdossa,megigazgatja, majd az oldalán lógó konyharuhába törli a kezét, és fogja a következő hozzávalót...majd újabb törlés ugyanoda, és kövi...ez egy óra múlva irtó undorító tud lenni.
az én kajámat senki ne fogdossa össze! (természetesen tisztelet azon ritka kivételnek, aki kezet mos)
inkább maradok a kevésbé trendi, de gusztusosabb kajáknál. persze mindent lehet igénytelenül csinálni, de ezeket kifejezetten muszáj!

az eseményről csak annyit, hogy akinek erre van szüksége, hogy valakinek érezze magát, hát legyen. tőlem elférnek ezek az emberek is :)néha jókat nevetünk rajtuk, mert egy-egy ilyen blogból kiderül a különcködésük, de ez sem baj, mert remélhetőleg ebből is tanulunk.

Motyóbábi 2010.10.12. 18:51:34

nos Bambano, ez azért a másik véglet...megosztok veled egy történetet, ami pár éve esett meg egy vidéki nagyvárosban.
egy bevásárlóközpontban üzemelő gyorskajálda (direkt nem írom a nevét), pizzát árult többek között. az áruház egyik biztonsági őre épp szokásos sétáját végezte az épület körül, mikor megakadt a szeme néhány zsák üres konzervdobozon az étterem kukájából kilógva. ebben nincs is semmi furcsa, hiszen szépen okosan a kukába tették. viszont a furcsa, amitől kissé megrogyott a srác térde, hogy a konzerveken egy láthatóan elégedett bozontos kutyafej vigyorgott! a környéken sem menhely, sem kutyakajálda nem működött, tehát egyértelmű, hogy kiknek a hasában landolt az (egyébként néha valóban meglepően jóillatú) kutyáknak készült husikonzerv...nem mondom, hogy ez káros, mivel ugyanazok a higiéniai követelmények érvényesek a konzervek készítésénél is, de azért mégis... nemááááár! szóval azóta sem a "gyári" hambi, sem a pizza nem megy le a torkomon.
persze az is igaz, hogy megmondták, hogy spóroljunk ahol csak lehet... válság van.

karlitoszka 2010.10.12. 18:51:36

pár kilométerre emberek életét mosta el a milliárdos gyárosok által rájuk szabadított mérgező ár, ezek meg homár meg szarvasgombát zabálnak és parádéznak a kastélyban. szégyellhetik magukat. ez vonatkozik a nyers halaz zabáló senkiházi ribancokra és tévés naplopókra akik a hétvégén mutogatták magukat a kameráknak. fogadni mernék a 90 százalékuknak meg lyukas a zoknija és szaros az alsóneműje. ennyit a magyar "elit"ről.

mthrfckr 2010.10.12. 19:06:27

pedig a nobu király és még a tengeri állatokat se nagyon szeretem! :)
nem a megnyitón kajáltam ott, hanem előtte pár héttel. mielőtt bárki megszólna.

babsz 2010.10.12. 19:07:21

Miért ilyen rosszak fotók?

GONOSZ 2010.10.12. 19:32:58

Irigyellek!!!

A menüsor láttán a nyálam csordul ki.
Méltó ünnep lehetne mondjuk feleségem közelgő x-dik szülinapján egy ilyen menüsor.
Egyébként itthon több helyen is képesek ezt a minőséget hozni.
Megfizethetőért.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.10.12. 19:51:23

szerintem ez inkább képző mintsem annyira konyhaművészet számba menő etűd kavalkád, én kiváltképp a friss lóbabból készített bazsalikomos, csilis, friss olivaolajon megfuttatott hagymás babot szeretem foszlós zsemlyével de hát én a kifinomultságaim ellenére is egy paraszt maradtam és az is maradok

csipa 2010.10.12. 20:39:12

@Unter Bahn: Na, nekem most kezdett el folyni a nyalam, nem a kepek lattan

poseidon 2010.10.12. 20:59:02

@GONOSZ: Gratulálok!!!

A feleséged közelgő tizedik szülinapjához! :-)

:-P

Unter Bahn (törölt) 2010.10.12. 21:01:37

@csipa: Melyik indított Pavlovi reflexet???

Én a beírásom óta is a kocsonya miatt nyáladzok, olyan régen ettem:-(((

A többit azért hébe-hóba (havonta) megcsinálom:-)))

Unter Bahn (törölt) 2010.10.12. 21:23:13

@mthrfckr: "...én elfogadom hogy parasztosan eszek...",

mthrfckr 2010.10.12. 17:46:45
@Unter Bahn: eszem! mert ugye ik-es ige. :)

Ugyan nem nyelvtani blog, de valami rámlik még az átkos szocializmusból: "ESZEK - valamit, ESZEM - azokat"... alanyi és tárgyas ragozás -ik ide vagy oda... szerintem jó van'a:-)

"...sokan úgy állnak ehhez a témához, hogy menőzés, sznobság. 1000 ft-os bort inni lehet, 15000-est már nem, mert az valakinek drága? :)
van egy ilyen irányzata a gasztronómiának. nem kötelező ilyet enni, az emberek nagy hányadának se igénye, se pénze nincs rá. ez inkább kuriózum, érdekesség.
viszont ezek a trendek, elkészítési módszerek később leszivárognak a megfizethető kategóriájú éttermekbe és ehet mindenki egy jót. :)"

A bor kapcsán azt gondolom, hogy kétféle irányzat van: az egyik az, amelyik a CBA-ban megveszi 1500-ért, aztán decijét adja annyiért. A másik pedig amelyik a kuriózuma miatt fogyasztja - fhanszia vöhösboh, '68-as évjáhat, összesen 100-at palackoztak belőle, ez a 11. sz. üveg, a bohok kihálynője: értsd állt vagy 40 évet, márpedig a bort az idő csak eleinte érleli... no az ilyen soha nem fog leszivárogni.

Kaja kapcsán pedig különösen rühellem, amikor félórát azon kell agyalni, hogy melyik szerszámmal és merről bontsam meg a kompozíciót, melyik oldaláról kanalazzam... szóval paraszt vagyok én ehhez, maradok a nokedlinál zuzás májpörkölttel, meg sok szalonnán dinsztelt salátával, szivárgásra nem tartok igényt:-)))

Eccer a lusta főnökeim hibáztak egy nagyot és elküldték a két fiatal titánt egy neves szerszámgyártó cég bemutatójára. Ha-ha, ha tudták volna, hogy a végén svédasztal volt:-DDD Megettük a tartárbifsztekes falatkákat meg a körözöttes dolgokat, mindenki más a kaviáros meg garnélás szendvicsekért harcolt, lenyomtunk annyi pezsgőt amennyi a pofánkra fért... aztán nem értették, hogy miért nem ettünk se kaviárt, se rákot... Hát azért vazze, mert ilyen a neveltetésünk, vidékiek vagyunk se petét, se nyüvet nem eszünk... bocs attól aki szereti, biztosan jó, de NEKEM az nem étel, kínvallatni tudnának vele, ha leerőszakolnák a torkomon.

De biztos így van a sztárséf is attól a kocsonyától amit én főzök, mert még akárhányszor csináltam, balhé nélkül nem ment (magas a vérnyomásom és volt mikor az asszony már öntözgette kifelé - lett vagy 50 tányérral -, mert a fejem olyan volt mint a cékla, de nyomtam a füstöltet magamba:-))) Ízlések 'oszt pofozok... inkább tőle, mint érte:-D

Szóval nekem ezek az ételek nekem olyanok, mint a kortárs festő portréja: szép-szép... de embert nem tud festeni???

samot 2010.10.12. 21:27:42

Most ez a mode.Tengeri csodàkat enni,egy olyan helyen,ahol nem éppen a szomszédba van a tenger!Mennyi közük lehet a friss fogalomhoz!Nem baj sznobok elöre!:)

Stormbird 2010.10.12. 21:29:44

Legközelebb jó zsíros Magyar étkeket készítsetek kicsit másként pl: Székely káposzta lekvárral:D

Iustizmord 2010.10.12. 22:40:13

ma ettem egyí jó tótpörköltet zavtosan, galuskával a szlovákban, (bp v.ker)

őszinte vót, elég vót, jó vót, ennyi.

gecire rühellem ezt a palávert, szerintem csak az őszinte konyha a jó. semmi kisujjeltartás:

- jó adagok (méret)
- semmi finomkodás (egyszerűség)
- friss alapanyag.

ennyi.

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2010.10.12. 22:41:31

Ilyen eseményekre szerintem igenis szükség van.És megkóstoltam volna a fogásokat is és szívesen dolgoztam is volna egy ilyen eseményem az italaimmal.:)
Az még érdekelt volna mi volt ennek az egésznek az apropója.Egy "sima" elitista rendezvény pr szempontok alapján vagy valami egyéb.
Illetve annyit beleugatnék még,hogy Kutas-Kozmapuszta Belső-Somogyban van így a címben emlitett pusztához semmi köze.Sokkal inkább "4 Michelin csillag titokban a somogyi dombok közt járt".Már csak azért is mert ez a szűkebb értelemben vett hazám:)

Iustizmord 2010.10.12. 22:43:52

szal neem az óbudai kisvendégéő / hortobágyi csárda a menő.

emellett imádom az olasz pasta-t, a mexikói konyhát, az indiait, imádom a tengeri herkentyűt,

de a gulyásos alaplében érlet sörben omlasztott mangós lében párolt tokajizselével öntött burgundis korianderes chilis lófasz mousse a lá etoile de michelin de micronne nem jön be.

Iustizmord 2010.10.12. 22:47:24

@Stormbird: mézes pacal vargányával és mangóba áztatott ananásszal , olivaágyon, friss cápapürével.

bokember 2010.10.12. 22:53:12

csak nekem ellentmondásos az alapkoncepció és a végeredmény összevetése?

"az Osztrák-Magyar Monarchia ételeit modernizált felfogásban, öt osztrák sztárséf interpretációjában."

tehát akkor az omm modernizált ételei. homár karfiollal és kaviárral, farkashal zöldfűszeres főzetben, borsos kagylóhabbal, csicsókakrémleves norvég homárral. már most akkor az omm idején ennyi homárt zabáltak volna kaviárral? a sajt, az őz, a tokaji, a libamáj meg a szarvasgomba még hihetően hangzik. de a tengeri herkentyűknél élnék a gyanúperrel hogy a nagynevű séfek lusták voltak valami újat kitalálni és hozták valami régibb receptjüket. (pl ez a rendkívül önfeláldozó dieter koma aki a homárt rittyentette és mint megtudhattuk - minő véletlen - portugáliában szerzett csillagot)

azt külön hiányosságnak érzem hogy a kajáról ennyi részletet megtudunk az italokról meg nullát, pedig biztos nem csapvíz volt literes kancsókban.

Iustizmord 2010.10.12. 22:54:14

@Unter Bahn:

1. menü

halászlé harcsából belsőséggell

kacsasült vegyes köretel, mint petr. krumpli, rizs vagy burg.püré
svanyúság

2. menü

húsleves marhából ÉS csirkéből, csigatésztával vagy eperlevéllel

marhasül + sertéssült vegyes körettel, sültkrumplival, rizzsel, párolt ződdel, savanyúval.

éjfélkor tőtött káposzta vagy marhaperkelt , kenyérrel.

mindezt sok és sokféle pálesszal.

ennyi.

csipa 2010.10.12. 22:57:56

@Unter Bahn: A fott hus tormaval... aztan a pacal... aztan a tejfolos kaposzta :) En fozni nem igazan tudok es sajnos haza is ritkan jarok.
Kocsonyat is de regen ettem mar! Asszem fozetek valakivel :)

Iustizmord 2010.10.12. 23:03:09

@Unter Bahn: aztán nem értették, hogy miért nem ettünk se kaviárt, se rákot... Hát azért vazze, mert ilyen a neveltetésünk, vidékiek vagyunk se petét, se nyüvet nem eszünk

az vicces, de hidd el se a kaviár se a garnéla nem rosz, sőt. bár a petés-nyűves hasonlat áll,de azért lássuk be: te meg döglött desznyót zabbantasz :o)))))

ave 2010.10.12. 23:15:20

Ezeket megtanulni enni kb. annyi ido, mint diplomat szerezni.

Napkutya 2010.10.12. 23:21:07

Hát átolvastam, megnéztem. Kb. az a különbség, mintha végigbulizol egy éjszakát egy bombanővel, és utána összejön az éjszaka is, -vagy megnézel a balettban valakit és utána küldesz neki egy szál orchideát.

Lehet, hogy egy igazi férfinak mindkettő kell, de azért a másodikról le tudok mondani az első javára...

A komoly szellemi kihívást, számomra, egyébként az jelentette, hogy mi a fasz köze lehet az almás wasabinak, a szarvasgombának vagy a karfiolos homárnak a pusztához.

Ez is olyan műmájer szar, mint a harmincöt kilós ruhamodell a kifutón.

Pista bá' 2010.10.12. 23:21:38

Látom, hogyha begyűlünk, akkor sokan vagyunk itt parasztok...:)

agtalpai · http://talpai.net 2010.10.13. 00:05:32

a passiógyümölcsnél rámtört a Tourette-szindróma:
MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA! MARACUJA!
NEM ki-telibe-baszott passiógyümölcs.
ostoba, félművelt, hanyag munka így.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2010.10.13. 00:11:53

@agent_x: @agtalpai: jogos a hozzászólás, az étlap a hivatalos verzió volt, javítottam. Mondjuk talán a jelzők kissé szigorúak, kedves agtalpai... :)

Unter Bahn (törölt) 2010.10.13. 00:14:40

@Iustizmord: Én nem mondtam hogy rossz! Csak nekem nem veszi be a gyomrom:-(((

Halászlében is ha kérdezik, inkább nem kérem az ikrát, bár ha mér benne van, csak azért nem öntetjük ki az egészet... lehet ott szelektíven is merni (merőkanalazni)...

A Te lakodalmas menüddel is annyi bajom van, hogy kacsa van benne... most ne beszéljünk a gyerekkori traumáról, amikor Kacsa Kázmér nevű növendék egyik napról a másikra elhunyt, de mondhatom azt, hogy a leforrázott kacsa - gyerekkoromban - egész életemre elvette a kedvemet kacsától, libától, pulykától... nincs ésszerű indoka, de szerencsére van még disznó a világon (meg marha is, ilyen is, meg olyan is amit megeszünk):-)))

Ja, nyúl se kell... ehhez elég volt az, hogy megnyúzva engem lesett... pedig nekem aztán semmi közöm nem volt a halálához:-(((

Olyan is volt, hogy megettem valamit, aztán mondták hogy "ugye hogy meg lehet enni a kacsát is!!!", mire rögtön bebizonyítottam, hogy benntartani viszont nem lehet - a közlés után.

Megjegyzem, hogy ha valaki 'ravaszdi' módon békát etet meg velem, az mihelyt kitudódik, meneküljön, mert ha csak lassít, már akkor is felkockázom:-(((

Mégiscsak 'úri' ez a parasztos gyomor:-D

Dr.Traktor 2010.10.13. 06:34:44

1.
egyik-másik valóban étvágygerjesztő, de ha még finom is akkor én is inkább tovább élvezném 2-3 nyamvadt falatnál.
az adagok ROHADT kevesek. 3 falatka homár 3 kanál kaviárral? na ne már!
gondolom nem olcsó egy ilyen lakoma/étterem azért igazán adhatnának némileg többet...

2.
valóban úgy néz ki mintha a hab lenne a trend.
szerintem sem kell minden kajához vmi "takony" alá, mellé vagy fölé.

3.
a képről ahol a séfek állnak elsőre azt hittem egy német tuningműsor promóképe lol.

4.
a kastély tényleg ilyen pofonegyszerű mint ahogy látszik? na jó erről nem a séfek vagy a tulaj tehet.
ez a citromsárga-fehér festés viszont pöppet ciki. a templomokat szokták ilyenre festeni...

digitális küllő 2010.10.13. 06:42:00

@Gunther: egy taknyos varnyút ismertem, de nem vagyok rá büszke

Kiralylany77 2010.10.13. 07:19:52

hogy itt mennyi hozza nem erto emberke szol hozza a cikkhez. En is ausztriaban elek, sot gasztronomiaban dolgozom, volt szerencsem hasonlo kaliberu eteleket elkesziteni, illetve megkostolni. A kis adagoknak az ertelnuk, hogy az ember tobb fogast, tobb izt meg tudjon egyszerre kostolni telitodes nelkul...

Unter Bahn (törölt) 2010.10.13. 07:43:02

@Kiralylany77: Jó reggelt! Tudod Királylány, nekem kifejezetten undorítóak azok a gasztro-turisták, akik azért utazgatnak, mert kényszert éreznek aziránt, hogy mindent meg kell kóstolniuk, minél extrémebb, annál gasztróbb:-(

Valahogy nem tartom normális dolognak - azaz valahol meg kell húzni a határt - hogy ha valaki visszatetsző dolgokat (kígyót, békát, krokodilt, cápát, lajhárt stb.) akar kóstolni, sőt ilyen emberrel egy szafarira se szívesen mennék, mert kinézem belőle, hogy már alig várja hogy valakit elkapjon a kaszás, addig is sóvárgó pillantásokat lövell a szomszédai felé és elképzeli, hogy milyen lehet a mája a'la Peter Zinter-módra...

Mondom, van egy határ: nálam ez igen alacsony, mégis tudok jókat enni. Másoknál magasabb, kaviár, homár, polip... megint másoknál szinte határtalan (bogarak, nyüvek, pondrók és más különcségek, amiket pl. a bennszülöttek is megesznek, de nekik nincs henesbolt a sarkon, hogy libamájat vegyenek, szemben az 'ínyencekkel', akiket nem a szükség, hanem a kiváncsiság hajt).

És igazad van: én biztosan nem értek a gasztronómiához, mások nevében nem tudok nyilatkozni, de a jelek szerint egy páran inkább hozzám jönnének kajálni (tized vagy század áron), mint a sokcsillagos tábornokokhoz, akarom mondani sztárséfekhez.

Ilyen helyekre amúgy valószínűleg a magunkfajtát sosem hívnák meg, de ha be is tévednénk ilyesmire, nem hiszem hogy tudnánk hozni az elvárt viselkedést, sőt... pl. a "csokoládé" nevű kompozíciót kanállal, villával kell enni, vagy egyszerűen ki kell nyalni a tányért??? A homárt habos löttyben (vagy löttyedt habban) kanalazod? És a homárt közben felporciózod, vagy az elején/végén egyben bekapod???... Látod: nem megy ez nekem:-)))

Dr.Traktor 2010.10.13. 09:00:49

@Kiralylany77: ja...

hát akkor ez a kaja kajálás tényleg nem arra való hogy jóllakjunk, hanme ilyne önfaszverés már elnézést.
sry nem vagyok elég exkluzív.
rofl.

de ha az lennék, úgy csinálnám hogy rendelnék mondjuk 3 adag Csicsókakrémleves norvég homárral aztán 5 adag Somogyi Őz zellerpürével, zöld dióval, vörösbormártással. vagy 10-et amennyi jólesik mittomén.
és ha legközelebb mennék, valami mást próbálnék ki.
oszt jónapot.

Dr.Traktor 2010.10.13. 09:00:50

@Kiralylany77: ja...

hát akkor ez a kaja kajálás tényleg nem arra való hogy jóllakjunk, hanme ilyne önfaszverés már elnézést.
sry nem vagyok elég exkluzív.
rofl.

de ha az lennék, úgy csinálnám hogy rendelnék mondjuk 3 adag Csicsókakrémleves norvég homárral aztán 5 adag Somogyi Őz zellerpürével, zöld dióval, vörösbormártással. vagy 10-et amennyi jólesik mittomén.
és ha legközelebb mennék, valami mást próbálnék ki.
oszt jónapot.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.13. 09:04:24

Lehet már korábban elhangzott mástól, de én is vallom, hogy az egyszerű kaja a jó, de csak részben.

De lényegében összefoglalom hogy az ilyen jellegű gasztronómia, ami a cikkben van, miért is sznobizmus. Ugyebár az egyszerű kaják nagy részét azért szereti szinte mindenki, mert mivel nem tartalmaz túl sok összetevőt, ezért könnyen választhat az ember olyat, amelyben nincs olyan összetevő, amit nem szeret, vagy kimondottan utál. Ugyanakkor az emberek 99%-a nem szereti a gasztronómiában használt összetevők legalább egy részét. Azaz ha egy drága étteremben kirendelek egy összetett ételt, akkor jó eséllyel valamely összetevő miatt nem fog ízleni. Ugyanakkor bizonyos anyagi szint felett elkezdenek mindenhez jó pofát vágni az emberek, már ami elég drága, és nem hiszem hogy ennyi ínyenc van köztük, aki tényleg mindig az új ízekre van rákattanva. És akkor itt jön ide, hogy mennyi esélye, hogy egy nagyon gazdag embernek éppen a szarvasgomba vagy éppen a homár a kedvence. Mert az összetevők közül a legdrágábbak sosem maradhatnak ki egy-egy ilyen gasztronómiai eseményen.

Egyébként egy szakács ismerősöm szidta a tesóját, hogy az szinte mindig gondolkodás után végül rántott húst rendel, és hogy milyen hülye. Én ugyan nem így szoktam tenni, de nekem is megvannak a kedvenc ételeim, és ha egy étteremben vagyok, mindig elő jön a dilemma, hogy valamelyik megszokottat rendeljem, vagy kérjek valami újdonságot, amely azzal a kockázattal jár, hogy lehet hogy rohadtul nem ízlik. Erre szakács ismerősöm azzal jött, hogy pedig egy jól elkészített gasztronómiai csoda mindenkinek ízlik, így nekem is. Hát a fenéket! Van pl. olyan fűszer, amit ha beletesznek, már nem ízlene az egész.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.13. 09:05:25

Egyébként lehet, hogy tényleg vannak olyan ínyencek, akiknek bentről jön, hogy ilyen kell, de jó ha a lakosság 1%-a, és ennek a metszete azzal az 1%-al, aki meg is teheti Európában néhány embert jelent.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.13. 09:07:56

Egyébként nekem sokkal szimpatikusabb az a fajta gasztronómia, hogy ha egy idegen országban járok, akkor egy tök átlagos étteremben megkóstoljak valami helyi ételt. Ez az esemény éles ellentéte ennek, hiszen itthon volt, ugyanakkor semmi köze nem volt a hazai gasztronómiához, inkább a nemzetközileg menő dolgok kerültek elő.

_John_Doe_ 2010.10.13. 09:35:41

@stuccer:
általában azoknak, akik ilyen blogot írnak, semmibe.
Reklám.

mthrfckr 2010.10.13. 10:08:48

@Unter Bahn: tényleg nem ide tartozik, de ha már feljött a téma hu.wikipedia.org/wiki/Ikes_ragoz%C3%A1s
eszek is értelmes, mindenki megérti, eszem tán választékosabb.

isten bizony nem értem, mi a bajod általában a gasztronómiával. ha nem vagy vevő rá, akkor nem kell ilyen blogokat olvasni, oszt lófasz.
mellesleg a kívülről befelé eszcájg menő éttermekben sem szokás, mert tök felesleges.

mthrfckr 2010.10.13. 10:21:07

@Zabalint: el kell menni, meg kell kóstolni, én ennek vagyok a híve. mellesleg sose rendelem ugyanazt éttermekben, nem sok értelmét látom.

"Van pl. olyan fűszer, amit ha beletesznek, már nem ízlene az egész."
el nem tudom képzelni, hogy milyen fűszer kerülhet egy ételbe, ami nem ízlik. ha jó a szakács, jó a koncepció, akkor az működik. esetleg egy indiai kaja, ami tényleg komplex, van benne 10 féle fűszer meg még ez-az, na, abban el tudom képzelni, hogy nem ízlik a kurkuma vagy a koriander vagy akármi.

Unter Bahn (törölt) 2010.10.13. 11:19:07

@mthrfckr: A gasztronómiával az a bajom, mint a választékos beszéddel: az egyszerű kajákat és az egyszerű szabályokat kedvelem, attól meg kifejezetten a falnak megyek, ha azért alacsonyítanak le - nem rád vagy a blog témájára utalva - mert nem vagyok hajlandó elfogadni bizonyos szint fölött az etikett egyes szabályait, indokom pedig az, hogy nekem senki ne szabja meg, hogy mit hogyan ILLIK, főként ha az nem is praktikusabb, és éppen ez miatt inkább tekinthető sznobizmusnak, mint illendőségnek.

Azt ugye nem kell magyaráznom, hogy mi bajom a sznobizmussal, mint ahogy talán azt sem, hogy az etikett betartható szabályai mentén miért visszatetsző, ha az étteremben a leves maradékát a tányérból szürcsölöm ki. Illetve a témát nem érintő másik hasonlattal: mi kivetnivaló van abban, ha az ember a munkáját félbehagyva nem öltözik át, hanem munkásruhában - nem kéményseprő módon, nyomjelzőket hullatva - elugrik a kisboltba, netán valami szupermarketbe??? Dolgozok vazz, nem fogok hazaszaladgálni egy bevásárlásért átöltözni, a szupermarket csak egyeseknek családi ünnep, másoknak egy flex, 10 korong meg három sajtos stangli:-)

Gasztronómia az én értelmezésemben Zabalint fentebbi megfogalmazásához áll közelebb, azaz a valódi gasztronómia a nemzetiségi ételek megismerését, azok hagyomány szerint történő elkészítését célozza, nem a képeken látható, az árak ismerete nélkül sokszor nevetséges kreációkat. Lehet hogy ezek a párosítások addig ismeretlen ízharmóniát villantanak fel, szakácskönyvbe mégsem raknám, mert szvsz ez már túlmutat a racionalizmuson, talán érdekes, de szükségtelen - kb. mint kerékpárra a 8 hangfalas Dolby-s hifi:-)

Szóval a gasztronómiára kiváncsi vagyok, de ami ott a kastélyban történt, az nem gasztronómia, mint ahogy az - egyébként általan nagyra tartott - egri Kopcsik Lajos cukrászmester alkotásai sem sütemények, a tevékenység nem cukrászat... a cukrászat az ehető süti, meg a fagyi, amit meg ő csinál, az szobrászművészet, csak épp nem bronzból vagy terméskőből:-)

A témához meg kitiltásig szerintem hozzászólhatok, ha a stílus nem bántó, szerintem néhánytól eltekintve a blogíró azért írja meg az alapművet, hogy ahhoz véleményt lehessen fűzni.

Ez meg is történt, egyesek szerint királyság, mások szerint nem az... szerencsére itt nem baj, ha nem jutunk konszenzusra:-)

Unter Bahn (törölt) 2010.10.13. 11:20:11

Ja és étteremben én sem eszek csak egyfélét: mindig azt a 4-5 kaját váltogatom:-DDD

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2010.10.13. 11:26:30

@Unter Bahn: nagy baj lenne, ha csak a velem egy véleményen levőknek lennék kíváncsi a mondanivalójára! szóval nyilván eszembe se jut bárkit is kitiltani, aki a témához szól hozzá, és ezt ráadásul kulturált formában teszi, köszi a véleményt.
máshol húzzuk meg a határokat, és mást tekintünk sznobizmusnak, de ez egyáltalán nem baj.
amúgy lesz majd a blogon bőven egyszerű étel is, nem csak csillagos, illetve már van is, például Libanonból, ahol egészen elképesztően jók az utcai kajáldák is. (persze nem csak ott, hanem van jó sok kiváló hentes itthon is, csak ez a blog nem arról szól)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2010.10.13. 11:28:11

@Zabalint: olyan is lesz bőven a blogon, van is már, a street food is nagy kedvencem, de mellé van igényem a csúcsgasztronómiára is, a kettő nem zárja ki egymást.

Unter Bahn (törölt) 2010.10.13. 11:33:34

@világevő: Hát, én elismerem hogy kissé flúgos ember vagyok, de elvem az, hogy nem megyek oda, ahol nem látnak szívesen... így volt anno Románia ill. Szlovákia, és így van most Libanon is.

Arab ország, utcai kajálda, helyi élelmiszerpiac... a gondolatuk is kiráz. Nyilván jókora az előítéletesség is bennem a "messziről jött emberek" véleményét hallva, de ha Egyiptomra azt mondják hogy ne egyél az utcán vásárolt gyümölcsöt és palackozott vizet igyál, akkor mit várhatok Libanonban???

De ok, térjünk vissza a kastélyba, a sztárséfek tündökléséhez és/vagy bukásához...

Napkutya 2010.10.13. 12:54:11

@Kiralylany77: "A kis adagoknak az ertelnuk, hogy az ember tobb fogast, tobb izt meg tudjon egyszerre kostolni telitodes nelkul..."

Igaz. De add ezt elő annak, aki kétszer tud enni, és egyszer főzni egy nap, úgy hogy közben modjuk hat-nyolc-tíz órát földet művel, vagy lovagol...
Ugyanis, a pusztai eledeleket erre találták ki.

Ezeknek az elemózsiáknak semmi köze ehhez az elváráshoz. Akár teszel rá karfiolt, akár nem...

Ezek a menük, kiválóan megállják a helyüket városi környezetben. De csak ott...

lilike13 2010.10.18. 07:26:20

Aki az Olimpiában nem tud megmozdulni, annak valószínűleg gyomorgyűrűje van.

zuhor 2010.10.18. 11:02:49

Ha egyszer ezek a sokcsillagos szakácsiparitanulók igazi magyarosan készűlt gulyást, vagy pörköltet szeretnének enni, keressenek fel és nagyon szívesen készítek bográcsban olyant amilentől a fülük és a csillagaik is szanaszét állnak. Igaz nem lesz olyan díszesen elkészítve, de hogy a 20 ujjukat is megnyalják az tuti.

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2010.11.08. 10:42:36

Bakter... jaj de nagyon nem hoz lázba ez a sznob gurmankodás.
Ezerszer egy tányér csirkepöri nokedlival, mint ez a sok kimódolt, piperkőc látványkaja.

Ráadásul mindig felfoghatatlanok voltak számomra ezek az "adagok". Az összes séf ilyen sóher? Simán éhen halnék ha ezeket kéne ennem.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2010.11.08. 10:45:22

@don brada: talán épp emiatt soha nem erőszakkal kötelezik az embert a részvételre, így főleg olyanok mennek, akiket viszont érdekel a dolog.

baliquez 2010.11.18. 07:54:32

Kontrasztosabb lett volna a menüsor ha a megkomponálásánál kevesebb macskahányást vizionáltak volna bele - ha már mindenáron a molgaszt felé tekintgetnek akkor pedig belefért volna több játékosság pl. extrém hőmérsékletkülönbségekkel, szokatlan zselékkel, humoros megoldásokkal. Az aire 2010-ben már több mint snassz, ilyen túlzásban alkalmazva pedig kimondottan kispolgári stichű.

Dorozsmai · http://www.dorozsmaiendre.blogspot.com/ 2011.10.15. 19:01:37

Kíváncsiságból végigolvastam az összes hozzászólást. Hát nem semmi, hol tartunk. No sebaj, innen szép győzni.

A sok faksznizót és fanyalgót meg szívesen elküldeném, egyék végig a csillagos Onyx Magyar evolúció menűjét és utána beszélgessünk.

Kössz a bejegyzést, izgalmas és érdekes volt.

Azoknak pedig, akik szerint ez mind az újgazdagok sznobizmusa, jelzem, hogy a szakértelem, az igényesség, a maximalizmus, ami árad a cikkből és az ételfotókból ritkán társul az újgazdagok proli-tempójával. Ergo a közönség éppenséggel nem ezekből verbuválódhatott, hanem a luxus valamilyen szintjét magának megengedni tudó igényes polgárságból.
süti beállítások módosítása