Hazug toplisták, a PR-gépezet ereje, használhatatlan receptek, hájpolás kritika helyett...
Kép a cikkből
Hogy készítsünk toplistát?
- Keressünk egy olyan témát, ami nemrég egy másik weboldalon nagyot durrant.
- Keressünk a neten pár meglévő toplistát a témában.
- Állítsunk össze a találatokból saját listát.
- Tegyünk bele legalább egy olyat is, ami máshol nem szerepel, hogy hitelességet adjunk a 'saját' listának.
- Kicsit keverjük meg a sorrendet, hogy ne egyezzen teljesen az alapul vett listákkal.
- Tegyük közzé 'oknyomozásunk' eredményét valami hangzatos címmel.
- Szabadítsuk rá a listára a trollokat, hogy szétszedjék, felpörgetve a számlálókat.
- Kezdjük újra az 1. ponttal.
Ahogy egyre kevesebben készítenek listát úgy, hogy elhagynák a karosszékük, úgy válnak egyre gyengébbé ezek az egymást másoló listák évről-évre. És így fixálódnak közepes vagy éppen gyenge helyek a köztudatban, mint 'a város kedvenc hamburgere'...
A fenti csak egy izgalmas példa arra, hogy hogyan korcsosul el a gasztroújságírás (beleértve a blogolást is!), nagyon ajánlom a teljes cikk elolvasását, kellemes (vagy inkább végképp kétségbeejtő?) meglepetés, hogy Amerikában is ugyanazok a mechanizmusok működnek, mint itthon.
Ha valaki megírja, hogy a Világevő is pont ilyen, akkor durcás leszek!