Csináltunk egy nagy kutatást a Breville-el közösen, amire több százan válaszoltak is, így elég érdekes és értelmezhető eredmények születtek arról, hogy - a sztereotípiákkal és az elvárásokkal szemben - valójában hogy is reggelizünk mi magyarok. És van egy nyertes is a posztban!
Az elmúlt két hétben elég egyforma, de annál finomabb reggeliket ettem: szinte minden nap egy phó levest, legtöbbször az utcán, műanyag minihokedliken. Ez ugyanis Hanoiban a legnépszerűbb reggeli, nálunk kicsit máshogy alakulnak a dolgok.
A Breville támogatásával készült felmérés eredményei szerint a legnépszerűbb reggeli a szendvics, a válaszadók 20 százaléka ezt eszi, ezt követik szorosan a különböző tejtermékek, péksütemények, cereáliák (pl: müzli) majd a tojás. A szendvicsre, péksüteményre pedig - gyakorisági sorrendben - vaj vagy vajkrém, húsok és felvágottak, zöldségek és zöldségkrémek, ez a hármas teszi ki együtt a szendvicsek 80 százalékát. Ebből is látszik, hogy nem igazán népszerű itthon az édes reggeli, (ennél a kérdésnél összesen 20 % választotta a mézet, dzsemet és a mogyorókrémet). A péksütemény fajtája a válaszadók 38 százalékának szinte mindegy, amit kap, azt eszi, a többiek ennél tudatosabban választanak, de 9 százalék a finomlisztből készülő termékek mellett teszi le a voksát.
Italban kimagasló arányt, 47 százalékot ért el a kávé, a tea alaposan lemaradva a második legnépszerűbb választás, 23 százalékkal. A teázók között a fekete tea a legnépszerűbb (32%), a gyümölcs- (27%) és a zöld tea (25%) előtt.
Kevesen (4%) töltenek el fél óránál többet a reggelizéssel, a válaszadók negyede 5-10 perccel is beéri, a többség (63 %) 30 percig fogyasztja. Legtöbbször magányos szórakozásról van szó (48%), de 38% a családjával eszik reggel,
Utazások során egyértelműen még gyakoribb a reggelizés, és - nagy örömömre - a többség szereti kipróbálni a helyi specialitásokat ilyenkor.
A kérdőív kitöltői között a Breville nyeremény pedig a következő nyertesre vár, gratulálok:
Solymosi-Papp Anett!
A bejegyzés a Breville-el kooperációban készült.