A legjobb ebéd Budapesten
2011. augusztus 25. írta: világevő

A legjobb ebéd Budapesten

[update 2012. január: sajnos azóta megnőtt az ár, jelentősen lecsökkentek az adagok és eltűnt a kenyér is a menüsorból. Kár érte...]
[update 2013. újra hasonlóan jó, csak az árak emelkedtek.]

Miután a korábbi hasonló témájú írásom kapcsán barátságosan kioktattak a kommentelők - teljesen jogosan egyébként - hogy a "városban" szó használata Budapest értelemben meglehetősen egocentrikus fővárosi látásmódot tükröz, igyekszem hasznosítani a tudást, tehát a budapesti legjobb ebédről lesz szó, amire az utóbbi időben igencsak rákattantam.

Ezzel a mustáros nyúllapockával kezdődött a kattanás, és azóta sem sikerült teljesen lejönni a szerről. Ugyanis egész egyszerűen, ma Budapesten sehol nem kínálnak ilyen jó ár/érték arányú ebédet, mint a Lacikonyha, vagy ahogy ők írják: Laci! Konyha!

A dizájn meglehetősen romkocsmás, de ez csak a falakra vonatkozik, a tányérok, és főleg, ami rájuk kerül, az egyértelműen a gasztronómia szebbik végéről való.

Mundjuk az enteriőr is kellemes, sok kifejezetten vicces és egyéni megoldással, érdemes alaposan körülnézni, és lehet is, itt ugye nyilván oldottabb a hangulat, mint egy elegáns étteremben, nincsenek szigorú illemszabályok, és a terítőt se kell félteni, a napi menüt is tartalmazó étlap szolgál tányéralátétként, amit nyugodtan össze lehet csepegtetni az ebéd végére. (És össze is fogod, a néha kissé túl különleges tálalás is gondoskodik erről...) 

Alaposan leteszteltem a helyet az elmúlt két hétben, és ez nem elősorban a fáradhatatlan oknyomozói motivációmnak köszönhető, hanem annak, hogy egyszerűen tényleg ez a legvonzóbb és legváltozatosabb ebédajánlat jelenleg Budapesten.

Fancy a körömpöri?

A lényeg: kellemes, oldott hangulatban szinte kizárólag nagyon jó élmények értek végig, ízes, profin elkészített, biztos tudásról árulkodó, sallangmentes kaják, a szó nemes értelmében.

Itt lehet ugyanis kajálni, nem kötelező ételeket vagy esetleg - még durvább - étkeket kóstolgatni.

Főleg magyaros fogások vannak, de érződnek időnként külföldi, baszkos, franciás, mediterrán hatások is, a lényeg, hogy az íz nagyon stimmel.

És egyelőre úgy tűnik, hogy a kreativitás is kiapadhatatlan, szűk a napi étlap, ami nem baj, de állandóan új fogások kerülnek fel rá.

Ez itt fent például egy császárszalonna káposztás tésztával. Tésztákban például egészen durva dolgokat művel a séf, Mogyorósi Gábor, akinek a neve az Aranyszarvasból vagy a Csalogány 26-ból lehet ismerős, utóbbiban Pethő Balázs keze alatt azért a húsokkal is nagyon megtanult bánni.

És nyilván az sem tesz rosszat a konyha teljesítményének, hogy a másik szakács, Tálas Kata pedig Heston Blumenthalnál szerezte a tapasztalatait...

Desszert fronton is erős a kínálat, alapvetően kiegyensúlyozott, változatos és nagyon magas színvonalú az egész menü.

És a slusszpoén, ami miatt ki merem jelenteni, hogy az egyre erősödő budapesti kínálat kiemelkedő ebédajánlatáról van szó, az ár: 3 tetszőleges(!) fogás: 2500,-. A tetszőleges tényleg azt jelenti, ami oda van írva, kipróbáltam, lehet akár 3 főételt is kérni! És van szóda is, nem csak méregdrága ásványvizek...

Hétfő óta egyébként meghosszabbították a nyitva tartást, most már szombaton is nyitva van, illetve, ami még nagyobb változás, vacsoraidőben is!

Adatok:

Laci! Konyha!
XIII., Hegedűs Gyula u. 56. (Ipoly sarok)
www.facebook.com/lacipecsenye   facebook.com/lacikonyha.etterem

Továbbra is lehet szavazni a világ legjobb leveséről, akár többet is megjelölve itt (már 340 szavazatnál jár!), és persze csatlakozni a Facebookos ínyencközösséghez itt.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr823178863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mxplanet 2011.08.25. 10:32:01

Szívesen kipróbálnám

ehran 2011.08.25. 10:37:24

Mi is pont egy hasonló sorozat vége felé járunk, végigettünk pár ilyen kategóriájú helyet a közelmúltban, többek közt ezt is (ha minden igaz, beszámoló is lesz majd belőle). Itt nekem az volt a gondom, hogy pont azt nem éreztem (2 alkalom volt csak, belátom), hogy az egyébként valóban nagyon jó és tehetséges Gábor és Kata van az ételek mögött, mindig becsúsztak olyan hibák (pl. alulsütött keszeg, száraz aranygaluska), amik érthetetlenek itt. Egyelőre az U26 jobban megfogott a környéken, de persze jövök még ide próbálgatni, mert egyébként szimpatikus ételeket kínálnak.

muskotály küvé 2011.08.25. 11:06:21

Ez a Lacipecsenye, nem a Lacikonyha...
pontosabban: Laci!Pecsenye?
Lacikonyha, bárhogy is írják, a CET gyomrában lesz egyszer.
Ahogy ehran írja, beszámoló készül...

dozen 2011.08.25. 11:55:06

Mit is mondtál, mit ehetnek itt a vegák?

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.25. 11:58:23

Hát...
Én egyszer voltam, a fentebb megszólaló urak (Ehran, Muskotály küvé) társaságában. Veled is találkoztunk.
Kedvcsinálónak osztályon felüli házikenyér és gyorsan olvadó zsír érkezett.
Utána ettem egy gombakrémlevest. Kb. olyan volt, mint otthon (ez dicséret), csak nagyon sós és volt benne egy tojáska poénnak.
Aztán jött a resztelt máj hagymás törtkrumplival. Ez nem olyan volt, mint otthon (erősen hagymás, aránylag vékony szafttal), hanem sűrű mártást készítettek alá. A némi jóindulattal szemlélve mintegy 5 dekányi máj állaga ideális volt.
Végül egy túrótortácska barackfagyival, hasonlóan bonsai méretben.
Egy limonádéval (500 Ft) pont 3 rugó volt a számla.
Talán pechem volt, de nem vágyom vissza, bár a Mogyorósi-féle konyha már az Aranyszarvasban se nyűgözött le különösebben, szóval nem volt nagy a meglepetés.
A név kérdésében igazad van...

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.08.25. 12:03:03

@dozen: bocs, de én nem küzdök a vegák jogaiért, húsevő vagyok.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.08.25. 12:08:25

@ehran: @Hepci: az én ízlésembe passzol az ő világa. Nekem nagyon kevés bajom volt eddig, a báránynyak volt kicsit száraz, és volt egy jellegtelen desszert, de ez ugye sok-sok látogatásból jött össze.
adagok: megesik, hogy három főételt kérek, azzal azért bárki bőven jól tud lakni szerintem, még ha nem is felel meg az étkezési normáknak teljesen, de hát ebédről van szó egy egyszerű helyen, nem egy ünnepi vacsoráról. plusz ugye az említett nagyon jó házi kenyérrel végképp nem lehet gond szerintem a mennyiség.

muskotály küvé 2011.08.25. 12:14:24

@világevő: Az egyszeri látogatás engem sem győzött meg; érezni a tehetséget, a jóindulatot, meg sok minden mást, de hogy ez lenne a városban a legjobb ebéd, azért szerintem - egyenlőre - elég erős állítás. Provokatív kérdés: az Olimpia ebédmenüje 2050-ért mennyiben rosszabb, mint a Lacikonyha, akár abszolút minőségben, akár ár/érték arányban? Vagy, ha csak a minőséget nézzük, mondjuk a Costes?

ehran 2011.08.25. 12:15:39

@világevő: Pardon, részemről nem is az ízlésvilággal volt bajom, az nekem is tetszett. Itt konkrétan hibákról van szó: a keszeget nem érdemes alulsütni, ropogósan jobb, az aranygaluska tésztája meg ne legyen száraz - és most nem arról beszélek, hogy más jellegű, ropogósabb tésztából készült. Viszont részemről az adagokkal nem volt semmi gondom, a keszeg még talán túl nagy is volt, az utána adott somlóira - ami amúgy igen remek volt - megint csak nem lehetett méreti panasz.

dozen 2011.08.25. 12:16:12

@világevő: minden ember húsevő, és ne keverjük a jogot a marketingel

Tom és Jerry fan · http://www.tomesjerryfan.hu 2011.08.25. 12:17:13

Nofene, ez tényleg korrektnek hangzik ennyiért. Köszi a tippet.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.25. 12:20:53

@világevő: klasszikus 3 fogásban szoktam gondolkodni, vagyis nem eszem 3 húst ebédre. Jó kenyeret pedig sütünk otthon egy százasból, ezért nem szoktam étterembe járni...
Amit itt ettem, bántóan kevés volt, inkább pincsónak lehetne nevezni, nem főételnek. A minőséggel nem volt baj, de észvesztő kreativitást (mint mondjuk a Mákban) nem érzékeltem se a saját, se a társaim tányérjain.
Összességében, szerintem vicces ezt a helyet a főváros legjobb ebédelőhelyének kikiáltani Index-címlapon, mikor ott van az Olimpia, a Csalogány, az U 26, a Gold, az Apropó, az Almárium, a Philippe és még hosszan sorolhatnám a kreatív és/vagy tisztességes, többnyire jóval olcsóbb ebédeket.
De sebaj. Meleg van.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.25. 12:28:59

@wadesd: neked wazze mindenhol ilyen tartalmasak a hozzászólásaid. :)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.08.25. 12:31:21

@ehran: igen, az a része nem is neked szólt, ahogy leírtam, én is tapasztaltam már technikai problémákat, csak éppen a megbocsátható tartományban.

@dozen: végre valaki nem csak unalmában kötekedik. el se hinnéd, hogy milyen sokan vannak, akiket nem is érdekel a téma, csak szeretnének valamibe belekötni :)

@Hepci: rendben, gondolkodj klasszikus 3 fogásban. a saját asztaltársadnak is egészen más a véleménye az adagok méretéről, vele beszéld meg akkor :)
ha meg vicces, és meleg van, akkor inkább ne is beszélgessünk, nekem nincs kedvem senkivel se veszekedni, azt a lehetőséget átadom másoknak, megy a folyamatos köpködés-gyalázkodás épp elég helyen, én nem vagyok rá kíváncsi. az index-címlapot meg nem én írom.

@muskotály küvé: bocs, de a provokatív kérdésekkel is így vagyok, nem vonz. Ha csak a minőséget néznénk, akkor valóban a Costes lenne a legjobb (amúgy is Costes-ügynök vagyok, lelepleznek rendszeresen itt a kommentelők :)), de én most nem csak azt néztem. És nagyon jó az Olimpia is, meg vannak mások is, de nekem ez a kedvencem, bocs érte, de nem fogok vitatkozni róla, nem passzol a témához szerintem. Véleményedet fejtsd ki nyugodtan, nem is kell, hogy egybeessen az enyémmel, nincs vele bajom.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.25. 12:38:35

@világevő: az asztaltársaim véleményéből annyit lehet leszűrni, hogy a főételek adagja rendkívül heterogén. Ezt (jókora, elcseszett keszeg) ugyebár nem is említettem problémaként.
Természetesen jogodban áll, hogy ez legyen a kedvenced, az Index-címlap is mindig a véletlenek játékának eredménye.
Így nem zaklatlak tovább. :)

goldblum 2011.08.25. 12:43:40

@világevő: Nem kell küzdened senkinek a jogaiért (ha csak a saját vélt jogaidért nem, majd amikor megszűnik az állattartás/húsevés, környezeti okok miatt, de ez meg a vegákra nem fog tartozni), csak valaki feltett egy jogos kérdést. Sok vega szívesen menne tetszetős gasztrohelyekre, de semmi értelme, még ha ott is hagyna egy halom pénzt, mert a koviubi miatt elég a piacig elmenni.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.08.25. 12:49:53

@goldblum: teljesen kulturáltan reagáltam a kérdésre, neked is csak ezt tudom tenni: bocs, de nem érint a vegák nehéz helyzete éttermi szempontból, nem foglalkozom vele. mi ezzel a baj? írtam már vega étteremről, de számomra nem szempont, ez egy szubjektív blog, ami a nekem fontos dolgokról szól. aki akar, írjon vegablogot.

joszip 2011.08.25. 12:59:11

Hűha átaludtam pár évet vagy most a 2500+ücsi (3000) egy olcsó pesti ebéd? Nebaszki Balatonon 700-ért ettem menüt frekventált helyen. Vagy ez egy turistablog?

gro.cric0N 2011.08.25. 13:13:19

Komoly komplexusai vannak a vidékrű följáró falusiaknak, akik miatt folyton oda kell figyelnünk, hogy ne legyünk elfogultak és ne érezzük az ország közepének Pestet, de sajnos, ha tetszik, ha nem, pont a vidékiek tudják (és kommunikálják is aktívan, pont ŐK), hogy igenis az ország közepe Budapest. Ha tetszik, ha nem.

drover(fanyul társa) 2011.08.25. 13:39:18

Elég csecsemőadag kinézetűek a fotók..:)
Hol van ez akár adagban, akár minőségben vagy árban a Koleszterin (Bábel) Pistihez a XV. Apolló-Pestúlyhelyi sarkán??
Ehh.. sznob tarisznyarákok..

fogash 2011.08.25. 13:45:07

@gro.cric0N: én aszittem Ópusztaszer az ország közepe... Tetszik vagy sem, a magyar társadalomban egy 80-100ezer lakosú város sem nagyon tud eltartani egy (2-3) rendes éttermet, így vidékre maradnak a gordon-hasáb-somlói jellegű éttermek, ahol a fantázia kimerül a narancskarika tányérdíszben. NE azért, mert itt nincs többre igény, hanem mert napi 20 asztalból nem feltétlenül él meg egy vendéglő...

@joszip: Győr Plaza vagy Árkád Győr műanyagtányéros kínai "vendéglő": csípős-savanyú leves+thai csirke rizzsel+0,5L kóla és 2000Ft-nál jársz. Az gondolom, ehhez képest a képeken látható étkek közül bármelyik hármat választani jobban megéri 2500ért. Hetente egyszer, a többi napokon meg jöhetnek a gordonos-hasábos éttermek menüi 690-890 közötti sávban. Vagy főzz magadra, ha tehetséged és időd is engedi.

@goldblum: azért lássuk be, hogy az állattartást nem a mi, sőt nem is az unokáink életében fogják beszüntetni. A vega-téma felböfögése (bár nem te voltál) kb olyan releváns, mint az, hogy mit ajánlanak a lisztérzékenyeknek, vagy a laktóz-allergiásoknak. Lehetne róla dumálni, de ez a blogbejegyzés arról szól, hogy ha te egészségesen "teljes spektrumú" étkező vagy, akkor inkább ide gyere, mint Náncsi néni kifőzdéjébe.

goldblum 2011.08.25. 13:53:23

@fogash: Az talán mégis releváns, hogy a társadalom egy növekvő számú szeglete nem részesülhet egy nyilván kellemes élményben, a "maga szája íze szerint". Ami Mo-n ma még irreleváns-számba megy (szerinted), az a világ sok pontján már természetes.
Az viszont tényleg irreleváns itt, hogy a "teljes spektrumú" étkezés egészséges lehet-e egyáltalán, úgyhogy felejtsük el.

demagofób 2011.08.25. 13:55:13

érdekes reakciók... hetente egyszer mindenképp megéri
eljönni egy ilyen olcsósított! ebédmenüt szerintem elfogyasztani.
Én örülök, hogy a nyugati közelében ajánlott valamit, mert el tudok jutni ide.
Mondjuk ebéd menüről lévén szó a kiszolgálás minőségéről és sebességről is ejtenék pár szót.
45 perc alatt lehet végezni?

Kow 2011.08.25. 14:06:32

@joszip: Igen, az, pláne a fenti minőségben. Általában 6-12k között szoktam fizetni két személyre.

Jetta13 2011.08.25. 14:31:53

Szerintem maradjunk annyiban, hogy mindenkinek jogában áll úgy táplálkoznia, ahogy akar amíg az törvényes kereteken belül marad :)Viszont az is igaz, hogy aki manapság éttermet nyit az, ha legalább annyi féle ételet akar tartani vegetáriánusoknak is !friss!alapanyagokból, az jelen pillanatban halva született ötlet. Mert, ha tényleg friss piacon vásárolt zöldségekkel dolgozol az nem feltétlen a legolcsóbb mulatság. Tudom a hús ételek mellett is van zöldség, de valljuk be őszintén az kevés vegetáriánus igényét elégítené ki, ha csak azt használnák mint alapanyag. És akkor most lehet azt mondani, hogy de ott a lenycse és a babfélék (száraz hüvelyesek), de pl. a frissen fejtett babnak egész más íze van, mint szárított társainak. Én úgy gondolom, ha egy étterem már kiforrta magát és van elegendő bevétele ahhoz, hogy a vegetáriánusoknak is akkora !friss!áruból készült kínálatot biztosítson, mint "mindenevő"társaiknak,akkor van értelme belevágni. Addig csak üres próbálkozás. Vagy bevállalja az egy-egy vegetáriánus fogás tartását,kissé "rosszabb"minőgében, mert mondjuk nem friss alapanyagból készül, hanem száírtottból.

ehran 2011.08.25. 15:10:24

@világevő: Ó, ne aggódj, én mindig vitatkozom vele adag-témában. :)

@demagofób: Én is merem ajánlani a Laci!Konyhát, próbáld ki, illetve ha még a Nyugati környékén érdekelnek jó ebédelős helyek, akkor az U26-ot is az Eiffel téren. Facebookon fent van mindkét helynek a heti menüje + egyéb információk. Illetve ami még érdekes lehet, az a Spazio Caffé a körúton a Duna felé. Bár séfváltás óta még nem voltunk ott.

forlan 2011.08.25. 15:29:37

@fogash:
bocs,de azt hiszem Pusztavacs az ország közepe... régen meg talán a szarvasi arborétumban volt.

orgyen 2011.08.25. 16:12:21

@Hepci: a Donáti utcai Apropó nemrég húzta le a rolót. :S

ekat 2011.08.25. 16:16:33

Én is az U26-ra szavazok, szerintem 1.500-ért az a környezet és az a háromfogásos menü hihetetlen jó. Ez nem annak szól, akinek a jót enni egyenlő a sokat ennivel, meg annak sem, aki pörköltet eszik rántotthússal. Utóbbiakhoz mindenkinek joga van, egészségükre meg ilyenek, de miért olvasnak gasztronómiai blogokat, és pláne miért írnak be folyton én-ennyiért-malomkeréknyi-csülköt-eszemezni meg persze-szar-sznoboknak-való-helyezni? :-)

rostast 2011.08.25. 16:33:50

Ez mind szép és jó, de azért lehetett volna részletezni kicsit bővebben a kínálatot és a benyomásokat....

muskotály küvé 2011.08.25. 16:34:52

@világevő: "nem passzol a témához" - de passzol, ugyanis azt írod például, "ma Budapesten sehol nem kínálnak ilyen jó ár/érték arányú ebédet, mint a Lackonyha". Ez nem arról szól, hogy neked ők a kedvenceid, hanem ez egy objektív állítás, ami egész egyszerűen nem igaz. Természetesen szíved joga bárkit kedvelni, nyilvánosan dicsérni, de tényszerű állításokat szerintem megalapozottan érdemes csak tenni.
Félreértés ne essék, a Lacikonyha szerintem is jó hely, de - jelenleg - nem ők kínálják a lejobb ár/érték arányú ebédet.

Drogon 2011.08.25. 17:53:39

En csak azt szeretnem megjegyezni, hogy Budapest, nemcsak Pestbol all.

A hely amugy jo lehet,guszta es olcso, en meg lusta atmenni a hidon.

innovation 2011.08.25. 18:35:17

Képaláírások???
Azért egy ilyen blog leírhatná, hogy mit is látunk a képen. Ha már kedvcsináló. eeeeejj...

innovation 2011.08.25. 18:36:18

@perpetum: Akkor már ajánlhattál is volna kapásból két-három helyet, amelyet a szerző felkereshetett volna.

etna 2011.08.25. 18:57:41

Végigolvastam mind a bejegyzést, mind a hozzászólásokat. Izgalmas azt figyelni, hogy zömében ínyenc emberek hogyan vélekednek azokról a helyekről melyek személyes kedvenceink.

A Laci!Konyhá!ba a nemrégiben jutottunk el, s nagyon szerettük. Minden fogást, 3-3 választásunk volt, előétel-főétel-desszert, minden ütötte a(z egyébként magas) mércét. A bárány csúcs volt. Meg a kenyér.

Ha az ár-érték arányt nézzük, akkor az U26 viszi a prímet, nekem a személyes ebédelő kedvencem az Olimpia, de a Laci!Konyha! is nagyon ott van.

Az Almáriumról nem hallottam, mindjárt utánanézek, olyan szöveg-környezetben emlegettétek, hogy nagyon jó kell legyen. :)

Drogon 2011.08.25. 19:12:35

@innovation: Hogyne, hogy aztan reklamozas vadjaval meglincseljenek itt : )

innovation 2011.08.25. 19:35:22

@perpetum: Ilyenért max vállveregés jár itt. :)

Krutzifix 2011.08.25. 20:12:44

5 szem babért, meg 4 kockányi tésztáért mennyit kérjenek el? Szerintem még ez is sok! Járjatok inkább a kispesti Nótafába! 5 rugóért degeszre eheted magad, még ha nem jön ki belőle több, csak egy főétel és egy desszert, akkor is! (Pl. amit ott kihoznak káposzta saláta címén, abból a mennyiségből másutt - savanyítás után! - két adag székelykáposztát készítenek...)
Részemről kihagyós a Laci, akár Konyha, akár Pecsenye :), de gondolom, nem (csak) nekem íródott a cikk, pedig élvezettel olvastam :) A hely viszont szuper lehet! Köszi! Lehet, egyszer mégis? :)

prolibusz 2011.08.26. 06:09:08

Háááát...
Valami hiba van a dologban, vagy a blogger menüt kellett volna kérnem, de az én esetemben pont duplájába került minden. Lehet, hogy csak az ábrázatomat nem szerették, de 1500-ös elő- és 3600-os főételek voltak az elém helyezett étlapon. Persze vacsoraidőben - talán ez lehetett a "hiba" :)

Amúgy minden nagyon finom és különleges, a kiszolgálás is oktatni való, kedves személyzet, akikre teljességgel rábízhatja magát az ember. A házikenyér is csúcs.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.08.26. 08:39:42

@prolibusz: igen, ez az ebéd, amiről írtam! de annak örülök, hogy tetszett a hely ennek ellenére is!

@Krutzifix: :D

@muskotály küvé: az evés témájához nem passzol nekem a veszekedés. fellengzősen szólva az egész blogom a gasztronómia csodáját hirdeti, azt meg hagyom egy másik körnek, hogy erről a szép témáról politikai és vallási acsarkodás keretében emlékezzenek meg.
meg az sem passzol, hogy hazugsággal vádolj, ebben a stílusban beszélgess másokkal, máshol, köszi.
(ráadásul nyilvánvaló, hogy szubjektív lehet csak egy ebédmenü megítélése, hiszen messze nem csak az alapanyagok árának összesítése és egyéb mérhető dolgok tartoznak bele, hanem az élmény, a hely hangulata, az ízlés, a technika, stb, hogy lehetne már erről végső igazságot kimondani??? de ez csak költői kérdés volt, ne válaszolj, vagy ha mégis, én már nem fogok.)

muskotály küvé 2011.08.26. 09:41:39

@világevő: Ha nem passzol, akkor miért veszekedsz?
Szerintem az én stílusommal semmi probléma nincsen, és nem vádoltalak hazugsággal. Nem is vitatkozom veled, egyszerűen más a véleményem az ár/érték arányról, meg annak szubjektivitásáról - gondolom erre szolgál a kommentelési lehetőség.
Igazából engem döbbent meg a kritikával szembeni vehemenciád, ezen a szinten már mást várna az ember. Tiltsad le a kommentelést, az lenne a legegyszerűbb.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.08.26. 09:49:37

@muskotály küvé: vehemenciám? veszekszem? miről beszélsz? csak jeleztem teljesen higgadtan és kulturáltan, hogy szándékosan provokatív kérdésekkel (te magad írtad) nem foglalkozom, mellette azt is, hogy jöhet nyugodtan a _véleményed_. és igen, azt írtad az állításomról, hogy nem igaz. én erre a stílusra nem vagyok vevő és a blogomon se szívesen látom.
és köszi, de nem tiltom le, van rengeteg ember, akinek még kíváncsi is vagyok a véleményére.
részemről téma lezárva, téged sem tiltalak ki. szia

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.26. 10:29:37

@világevő: pedig tanulhatnál 2 cica Ildikótól (a legújabb sztárblogger, muhahahaha). :)
Ő egyszerűen kitiltja, aki mást gondol.
***
Szerintem súlyosan félreértettétek egymást M. küvével (akinél udvariasabb vitapartnert egyébként keveset találhatsz).
Te azt mondtad, ő téved (a hely nevében). Ő elismerte.
Ő azt mondta, te tévedsz (a cikk címében). Te nem ismered el.
Kb. ennyi.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.08.26. 10:45:21

@Hepci: :D
de azért ennél kicsit bonyolultabb a helyzet szerintem...
(először a névre közölte, hogy tévedek. később belátta, hogy nincs igaza (ez ténykérdés a hely neve az, amit írtam, nem amire "javított"), ezt értékeltem is. majd újabb ötletként erre közölte a véleményemről, hogy nem igaz, ami egy abszurdum, hogy lehetne nem igaz egy vélemény? a héten kiírtam, hogy a világ legjobb levese a phó. ez igaz!? nyilván ez is a _véleményem_.). szóval eddig csak kötekedett, nem is túl megnyerő stílusban, bocs, de ebben semmi konstruktívat nem tudok felfedezni.

de tényleg lezártam a témát magam részéről.
pont ezt nem akarom, hogy ahelyett, hogy arról lenne szó, hogy vannak tök jó helyek, ahol korrekt áron lehet nagyon jót enni, ahelyett ilyen hülyeségekről megy a vita. ha valakinek a _véleményével_ nem értek egyet, akkor az nem azt jelenti, hogy nem igaz, amit mond, én sem vitatom, hogy neki meg az Olimpia vagy akár az U26 a legjobb ebéd, hajrá, örülök, ha bárki hoz még pozitív példákat, mindenki jól jár vele.

muskotály küvé 2011.08.26. 12:10:13

@világevő: bocsánat, nem tudtam, hogy nálad csak pökhendi, önelégült, ellenvéleményéken megsértődő stílusban lehet kommentelni :)

Attilajukkaja 2011.08.26. 13:01:59

@világevő:
"bocs, de én nem küzdök a vegák jogaiért, húsevő vagyok."
Azert a valasz engem is erdekelt volna.
Nem kuzdeni kell, hanem egyszeruen csak belatni, hogy a vegak is emberek es szeretnek etterembe jarni. Nem tudom, miert sikeredett a valaszod ennyire kemenyre (nem tudom, milyen haboru zajlik a kulisszak mogott), mert a kerdes elegge artalmatlan volt.
Nem vagyok vega, csak nem eszem a magyar ember altal husnak elismert dolgokat. A jogaimert pedig megkuzdok, ha kell. Hal' Istennek, ezen a teren meg nem volt ra szukseg!

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.08.26. 13:19:03

@Attilajukkaja: semmi kemenyseg, azert kezdtem ugy, hogy bocs. Egyszeruen csak nem figyelem ezt egy etteremben, mert szamomra irrelevans. figyelek rengeteg mas dolgot, kiveve, ha kifejezetten ilyesmi a profilja, akkor persze fontos, h mit tud ezen a fronton. Es nyilvan emberek a vegak is, azt a felvetest nem is ertem. Szoval egyszeruen nem tudom, h vannak-e vega fogasok, de ugy emlekszem, h nem nagyon. Egy-egy halas fogas egyebkent szokott lenni altalaban.
Szoval abszolut semmi bajom a vegakkal, de meg a veganokkal sem, csak epp kiesik az erdeklodesembol.

Attilajukkaja 2011.08.26. 15:08:48

@világevő:
"semmi kemenyseg,"
Akkor jo. Remelem, csak nekem jott le ugy, hogy nem a megszokott higgadsagoddal es, amit foleg szeretek, humorerzekeddel, reagaltad le a kerdest. Es nem csak ezt a kommentet, sajnos.
De tevedni emberi dolog es akkor en kerek elnezest! Remelem, maskor nem erzem ugy, hogy a kelletenel irritaltabb a hangnem. Azt en sem szeretem :o)
Nem is felteteleztem rolad, hogy bajod lenne a vegakkal, amig nem hoztad fel a kuzdelem szot. Azt sem teljesen ertem, hogy miert esnek ki ezek az emberek az erdeklodesi korodbol. Annyi helyen jarsz es olyan jo dolgokrol irsz, hogy abba akarattal-akaratlanul is becsuszik nehany husmentes etel. Senki nem varja el, hogy a vegakra koncentralj, de szerintem egy figyelmes dolog reszedrol, ha neha rajuk is odafigyelsz.
A Prince-s oldalra azert csak a vegen reagaltam, mert nem tartottam meltonak beszallni a vegakat ocsarolo beszelgetesbe. Vannak dolgok, amikre nem erdemes reagalni.
De talan en latom rosszul...

Attilajukkaja 2011.08.26. 18:47:07

@világevő:
Nem akartalak megbantani. Nagyon tavol esik tolem az ilyesmi.
Es meg ki sem esel az erdeklodesembol....

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.08.26. 19:30:34

@Attilajukkaja: jaj dedhogy, ne viccelj már, csak azért nem reagáltam, mert kivételesen offline voltam pár órára :)

amúgy meg abban teljesen igazad volt, hogy kicsit a humorérzék a háttérbe szorult a tegnapi reakcióimban, pedig több értelme lett volna! :)

Attilajukkaja 2011.08.26. 20:34:54

@világevő:
Jo valasz. Ugyes valasz.
Vigyaznod kell, hogyan fogalmazol.
A tobbire pedig ugyis tudod, mit mondanek.

Attilajukkaja 2011.08.26. 20:43:01

@világevő:
Jo valasz. Ugyes valasz.
Vigyaznod kell, hogyan fogalmazol.

zsombor 2011.08.28. 02:45:00

rámentünk, okés, de finoman szólva katarzismentes, én is többet vártam a lelkesedésed alapján. nem fine dining furfangokat, nyilván, csak valami olyat, amire azt mondod, hogy na, ezt enném minden héten, vagy hogy ezért időnként átjövök két kerületet. vagy legalább hogy jó, hogy voltunk itt, enélkül kevesebbet láttam volna a városból.

például nem hogy nem volt oltári húsélményem, de a szombati menüből nehéz is lett volna mit választani - sertésszűz volt, amit tegnap ettem utoljára, úgyhogy átugrottam, de utána nem is nagyon maradt más.

butára sikerült mondjuk a főétel, mint választás és mint megvalósítás egyaránt - rakott krumpli házi sonkával címszó alatt a francia verzió jött. a francia verziót (krumpli, besamelszerű jellegtelen tejszínes szósz és értetlen nézés) mondjuk én eleve nem értem, soha, sehol, de semmi nem is készített fel rá, hogy ez itt az lesz. egyébként nagyon finom sonkával, amiből utána füstölt verzióban nagyon finom saláta is jött, és az eg-gészen rendben volt, de akkor is, egy tál unalmas krumpli egy kis sonkával, az egy tál unalmas krumpli egy kis sonkával. eltelít, csak ne hogy már az legyen a csavar, hogy nem ehetetlen a sonka, hanem egy olyan ember szerzi be az alapanyagokat, aki nem gyűlöli szívből a vendégeit.

a másik főétel, gombás gnocchi teljesen rendben volt, viszont tényleg veszett parányi, meg remek a melegszendvics álnevű kecskesajtos bruschetta, korrekt a pezsgőhab, tényleg nagyon biztos technológiahasználatról árulkodik a zellerleves, csak azt hittem, eszünk valamit, amiről majd milyen jól idekommentelem, hogy hű, ettem egy ...-t, és az a ... ennyiért hűha. vagy nem ennyiért, de hűha. kenyérrel meg nem találkoztam, gondoltam, majd egyszer jön vagy kérdezik, mert az ára külön sehova nem volt kiírva, de nem jött, aztán a számla mellé már nem kér az ember.

egyébként meg feltűnően hangos, konkrétan vasúti pályaudvari alapzaj van, pedig én egy ravediszkóban megeszem bármit állva, ha kell, de leülős helyen ez azért húzós, a személyzet a civilizált értelemben vett minimumot hozza, de semmi különös, pláne nem egyedi vagy személyes. viszont tökjó a borlap, erős best buyokkal (kár, hogy a kijáratnál találkoztam vele), és tényleg frankón néz ki a tér, a faldizájntól a tükrökön át a padlóig.

na, de ebédre ár/érték/élményben szerintem is odaver az olimpia és az u26 is, mindennapos megoldásnak meg nagyon bátran van árazva, korrekt alapanyagok ide vagy oda.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.08.28. 03:15:29

@zsombor: köszi a részletes (és nagyon vicces) beszámolót! nekem volt már pár nagyon maradandó élményem, a nyúl, rostélyos, körömpörkölt, nudlik és tészták, szóval szerintem érdemes még esélyt adni. de nagy szerencse, hogy vannak erős konkurensei is a városban, és nem egyetlen ajánlatként árválkodik.

peteraxx · http://www.revu.hu 2011.08.31. 17:40:13

A CET-es stílus is hasonló lesz? Lesz egyáltalán valaha CET, és benne ez az "egység"?

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2011.12.20. 13:24:14

mi brutál jót ettünk, minden fogás élmény, volt a hatból két kiemelkedően jó, nagy odafigyeléssel elkészített, munkaigényes, változatos és szórakoztató. az adagok kissé változatosak csakugyan...
süti beállítások módosítása