Ez a jövő étterme? Minőségi ételek, online rendelésre egy önkiszolgáló automatából
2016. december 07. írta: világevő

Ez a jövő étterme? Minőségi ételek, online rendelésre egy önkiszolgáló automatából

Nagyon izgalmas projekt a berlini Data Kitchen, ahol egy komoly séf készíti a háttérben a nagyon jó minőségű ételek, de felszolgálók és étlaplapozgatás helyett a rendelés mobilon zajlik, az ételek átvétele pedig önkiszolgáló rendszerben.2016-12-011.jpg 

Maga az ötlet már akkor is nagyon izgalmas lenne, ha nem lennének kiváló minőségűek az ételek, és izgalmas, modern, változatos a kínálat. A séf háttere viszont garancia arra is, hogy gasztronómiailag is minden stimmeljen, hiszen számos európai csúcsétteremben szerzett tapasztalatokat, közte többcsillagosakban is, és ez meg is látszik az egyszerű, de mégis izgalmas ételekben is. A berlini Data Kitchen tehát nem pusztán egy bohóckodás a digitális fallal, hanem egy ígéretes kísérlet a jövő éttermi koncepciójának kialakítására, érdekes tapasztalat és jó élmény, amit nagyon javasolok kipróbálásra! Ráadásul minden étel akár egy perc várakozás nélkül élvezhető! 

Ilyen az egész egy kis videón, ahogy látszik is, a megrendelő neve is olvasható a dobozokon, amikbe a rendeléskor kiválasztott időpontban kerül be a frissen készített étel, ekkor kigyullad a lámpa is, és értesítés érkezik a megrendelő telefonjára is. innen lehet aztán aktiválni a doboz nyitását, a többi pedig innentől ugyanúgy zajlik, mint egy hagyományos önkiszolgálóban.

Ez pedig a Data Kitchen képekben:

Szerintem érdemes lenne esetleg késleltetési lehetőségeket is betenni a rendeléshez, bár nem lett semmi baja pár perc alatt a több fogásos ebédem később fogyasztott fogásainak, a kávét pedig a legvégén, frissen készítik, de nem feltétlenül rossz ötlet valamilyen további időzítés alkalmazása, például a főételt mondjuk csak a leves/előétel után 10 perccel "felszolgálni". Az étlapról fájdalmasan hiányoznak a képek, ha már online zajlik a rendelés, segítene a választásban. Ezeket az apróságokat leszámítva viszont aradéktalanul elégedett voltam, jó beltér dizájnja, kifejezetten kellemes vizuális élményt nyújt a 'digitális fal', és a dobozok belseje is, mennék máskor is, szeretem, ha nincs várakozás, pontosan kiszámítható az ételek elkészülte, ezek egy rohanós hétköznapon óriási értéknek számítanak!

Az étterem weboldala és Facebook-oldala.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr912022341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KukuxuBucsu 2016.12.09. 05:58:15

Hány embert tud egyszerre kiszolgálni a hely kb?

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2016.12.09. 07:11:40

@KukuxuBucsu: ez egyben egy kávézó is, azaz ülőhely van bőven, kiadóablak pedig 12. De mivel mindenki időzít, azon keresztül ki lehetne adni rengeteg ételt perceken belül is. Szóval a válasz: fogalmam sincs :)
De mondjuk 30-40 ember, ha nem pont egyszerre kezd enni, akkor biztos kényelmesen elvan.

treffhetes 2016.12.09. 08:33:17

Eléggé áll-leesős helynek tűnik :-)
Ugyanakkor szerintem is elég karcsúnak tűnik az a fal. Gondolom, ti ketten voltatok, és így is elfoglaltátok a fal negyedét. Ha még erre desszert és két gyerek is jön akkor a 12 fakkot egy asztal elfoglalja. Azért az elég szűk keresztmetszet.
Egy egységképzettségű Brünnhilda ezt egy kézben kiviszi, nem beszélve egy török önkiszolgáló étterem áteresztőképességéről. :-)

fénycsepp 2016.12.09. 09:30:32

Komolyan mondom, ha egyszer éttermet nyitok, kitiltom a telefonokat onnan :).

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2016.12.09. 10:24:23

@treffhetes: :) ahogy írtam fent, mivel időzítés van, elvileg egy kaja max pár percig foglal egy boxot, amiket hátulról töltenek, azaz nem lehet gond sok ételt kitolni rövid idő alatt. Volt amúgy desszert is, italok is, meg kb három embernyi étel. És nyilván lehetne simán csak önkiszolgáló is, itt az az izgalmas, hogy hogy indul a fejlődés.

@fénycsepp: oké, nem jövök! :)

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2016.12.09. 10:30:28

Pekingben a legnagyobb Hot Pot étteremben már évek óta tabletrol lehet rendelni. Teljes választék, mindegyiknek van fotója, fél adag_ teljes adag választás stb. Rögtön látni a végösszeget is..

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2016.12.09. 10:38:46

@Chaoyang: éttermi rendelés valamilyen szintű digitalizálására rengeteg példa van, az ugye tulajdonképpen csak a pincér általi felírogatást váltja ki, itt az az izgalmas, hogy előre is lehet, időzítéssel, na meg végső soron majd gondolom minden automatikus lesz.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2016.12.09. 13:11:52

@világevő: Nosx a cikkben általad kívánt sorrendiseg,kivaras Kínában biztos nem lesz terítéken :)) itt minden random érkezik ugye. Néha a desszert először (ha van olyan) és a leves amikor már minden más is az asztalon van :) ennek az az oka, hogy mindenki mindenből eszik, szinte sosem rendel magának.

Bambano 2016.12.09. 15:11:22

ez nem a jövő, ez az 50-es évek amerikája.
hogy ma nincs tömegével ilyen étterem, azt jelzi, hogy a koncepció megbukott.