Nagyboldogasszony élő élelme csillagközi hősködéshez
2011. november 14. írta: világevő

Nagyboldogasszony élő élelme csillagközi hősködéshez

Akarsz-e egy húron pendülni egy táltos csikóval? Esetleg egy öreg tölgy faunjával? Vagy egy szent kút nimfájával? Akkor vedd át a rezgést!
N. Péter, pogácsasütő Gyenesdiáson rálelt a tudás útjára, változtatás nélkül adom közre ezt a gyöngyszemet, ami ennek ékes tanúbizonysága, és ha a hamubasült (bocsánat: ha-Mu-ba-sült) pogácsa receptjét nem is tartalmazza, de mindeképpen fontos gasztronómiai tudást tartalmaz az él-ő él-el(e)mmel kapcsolatban!

 Át is adom a "szót" Péternek, aki a látszat ellenére egy péksüteményről mesél a továbbiakban. Nem rövid, viszont nagyon nagy kincs minden egyes sora! Az írásmű műfaját nehéz lenne meghatározni, valahol a politikai kiáltvány és a szabványos termékleírás között lehet félúton...

[illusztrációk: Magyar Népmesék, Jankovics Marcell]

"Olyan gondolatok vázlatát látja, melyek élő tapasztalatokon, megélt tudáson és fizikai munkán alapszik.

Őseink kimeríthetetlen tudást hagyományoztak reánk. Ezen tudás itt él velünk a Kárpáthazában. Él hagyományainkban, népművészetünkben, de rejtetten is. Ma élő magyaroknak az a lehetőségünk, de egyben felelősségünk is, hogy ezen tudást népünk, nemzetünk és a világ számára élővé tegyük!

HAMUBASÜLT POGÁCSA

Bizonyára gondolkodott már azon, hogy milyen jelentősége lehet a hamubasült pogácsának, ha azt népmeséinkben a mese elején említik, s ráadásul az Édesanya készíti legkisebb fiának az indulás előtt.

Hová indul ez a hős? Útra, életútra, beavatási útra.

Szerves műveltségben járatos tanítóink szerint népmeséink az égen játszódnak, a csillagok között, a kis és nagy Napév történései szerint halad a mesehős célja felé.

Miféle energiát hordoz a hamubasült pogácsa, ha ott lapul a gyermekember tarisznyájában? Szinte kimeríthetetlen energia szükségeltetik ahhoz, hogy sikeresen járjon a csillagok között.

Milyen segítséget ad hősünknek – mert kell, hogy adjon -, hiszen ez a tápláléka. Ad is! Amikor a mesehős ad belőle például egy egérkének, az azonnal segítőjévé válik az úton.

Élelem, élelmiszer a hamubasült pogácsa!

Az élő magyar nyelv! Mindent elárulnak szavaink.

Ha élni akar a mesehős a csillagúton: Élelmet ÷ Él – el(e)m ÷ élő elemet kell ennie,

Élelmiszert ÷ Él – el(e)m – i – szert ÷ szertartással kell elfogyasztania.

Miért hamubasült? Képzeljen el egy ténylegesen hamubasült pogácsát! Ehető? Bizonyára nem!

Ki süti ezt a pogácsát? Az ÉDESANYA!

Az ősök az anyai vonalon áramlanak felénk. A születésen keresztül folytonos a vonal. Anya, Nagyanya, Dédanya, Ükanya, Szépanya…. Szép Szűz Mária, Földanya, Nagyboldogasszony!

Mit is süt bele az édesanya ebbe a pogácsába? Az ősök tudását, életét, üzenetét, szeretetét. Ez, a múltat idéző pogácsa a mesehős tápláléka, s ha ez a tápláléka (kimeríthetetlen energiaforrás), mindent elérhet!

Pogácsa ÷ Pogá(ny) – csa (…)

„…Tanú vallomások alapján az évi aratások befejezése után, a mai Péter és Pál apostolok ünnepe táján tartották az úgynevezett „nyár-ősz” ünnepet, amelynek legfőbb pontja az új lisztből készült apró, friss cipó kiosztása volt. Ezek elkészítése a Táltosok feladata volt, és szimbolizmusát azok is megőrizték, régi hagyományként, akik már az új valláshoz tartoztak. Az ételek elkészítését különleges szertartások kísérték. Az apró, manapság pogácsának nevezhető süteménynek a lakosság nagy értéket tulajdonított. Énekszó kíséretében osztották szét a hívők között."

(Fehér M. Jenő: A középkori magyar inkvizíció – Buenos Aires, Argentína, 1956, 234-235. Oldal; Gede testvérek, Budapest, 1999.)

Miből és hogyan készül a pogácsa? Először is kelt tésztából.

Az életből, gabonából. Az édesanya lelkülete is hasonlatos a kelő Napéhoz, amikor Nagy Útra készülő fiának készíti a pogácsát. Tele bátorítással, féltő szeretettel, védő-óvó gondossággal, a megújulás reményével.

Elkészítése, fogyasztása, emésztése állomásokra bontható, ezek megfeleltethetőek az állatöv jegyeinek, s a teljes ciklus a Naputat írja le precessziós irányban, azaz a nagy Napévet. Tanulságos üzenet ez!

Formája kerek, mint a világ! Tetején ráccsal, ami az ősi tudáson, hiten ma lévő rácsot jelképezi, de felszabadítható. Ma elérkeztünk ide, súlyos évszázadok után, itt a megfelelő pillanat.

Ahogy a mesehős élő élelmet visz magával az útra, úgy nekünk is élő élelmet kell enni. Ez nagyon fontos dolog, s a mai ember ezzel törődik a legkevesebbet.

Honnan tudom, hogy egy élelmiszer él-e? Ellenőrizhetem egyáltalán? Igen, ingával a Bovley-skála segítségével. Ma egy egészséges ember rezgésszáma 11000 Bovley körül van. A mai, gyárilag előállított élelmiszerek rezgésszáma ezen érték alatt van, de az emberi kéz munkája által életre kelthető. Például: otthon készült étel, sütött kenyér, kerti gyümölcsök stb.

Tehát élő élelmet kell enni, s ez általában is igaz, főleg igaz ősi szent ételünkre, a pogácsára.

Ha-mu-ba-sült pogácsát kell enni. Fogyasztásakor, emésztésekor a hagyományosan beépülő fizikai energia (fizikai test) mellett szellemi energia (lélektest) is beépül az emberbe. Mindig annyi, amennyire fogadókész az ember, ahová eljutott élete útján.

Megemésztésével, felélésével átadja a nekünk éppen megfelelő, a bennünket segítő, támogató energiát (parányt), rezgést. Egy húron pendülünk – mondja a magyar, azaz együtt rezgek környezetemmel.

  • Ha 4000-en a rákkal (mint betegség)
  • Ha 11000-en az élő emberrel
  • Ha 15000-en a szellemvilágba lépek
  • Ha 40000-en egy öreg tölgy faunjával
  • Ha 65000-en egy szent kút nimfájával
  • Ha… egy táltos csikóval, a Turullal és így tovább!

Talán nem élem meg tudatosan, de tudattalanul is hatnak rám ezen „energiák”, ha egy húron pendülök velük.

A lényeg: A ha-Mu-ba-sült nem rejt semmilyen titkot, hiszen titkok nincsenek, csak az ismeretlen. Kimeríthetetlen energiájából éppen annyit ad át, amennyit képesek vagyunk felvenni, hasznosítani!

Ezt az él-ő él-el(e)m-et fogyasztva (s kínálva az utunkba kerülő segítőknek, pl. kisegér) ki-ki járhatja saját útját, élheti saját meséjét! Célba érhet, de el is bukhat! De van cél és van remény.

Mi Gyenesdiáson ha-Mu-ba-sült pogácsát készítünk Teremtőnk akaratából. Ünnepi alkalmakra, de rendszeres fogyasztásra is küldünk.

N. P. (pogácsasütő) és családja

8315 Gyenesdiás, Szőlőhegyi u. xx. Telefon: 06-xx-xxx-xxx

Köszönettel tartozom Sólyomfi Nagy Zoltánnak, s azon élő és fizikailag már halott tanítóimnak, akiknek könyveit olvasva, előadásait hallgatva rálelhettem a tudás útjára: Badiny Jós Ferenc, Baráth Tibor, Götz László, Jókai Mór, Magyar Adorján, Molnár V. József, Paál Zoltán, Padányi Viktor, Pap Gábor, Marko Pogacnik, Massimo Scaligero, Somlósi Lajos, Rudolf Steiner, Szőke Lajos, Szántai Lajos, Tolcsvay Béla, Wass Albert és mások…

Gyenesdiás, 2001. Szeptember havában"

Holnap este szuper gasztrofilm kajával és élménybeszámolóval! És lehet csatlakozni a FB-oldalhoz is.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr553373203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

orollinger 2011.11.14. 08:41:30

Édes Jézus, mit vétettünk?!

tengier1 2011.11.14. 12:34:04

Ahhoz,hogy valaki megértse miről szól a fenti rész, kb 10000 oldal olvasás, és sok év tanulás szükséges. Akinek ez nincs meg, nam túl nagy eséllyel indul arra,hogy véleményt formáljon. Az,hogy igaz-e vagy sem, csak utána következik. Görög mitológiáról sem mondunk véleményt, pedig ott is találhatók hajmeresztő sztorik.

magyar bucó 2011.11.14. 12:40:10

A szerző a józan eszét és a tájékozódóképességét régen elvesztette. :(

"Miért hamubasült? Képzeljen el egy ténylegesen hamubasült pogácsát! Ehető? Bizonyára nem!"

Természetesen igen. Nálunk bodagnak nevezik.
Liszt, víz, só, esetleg egy kis zsír (élesztő, kovász nem, ez nem kelt tészta) és nomád körülmények között a tábortűz még forró hamujában is megsüthető. A világ egyik legegyszerűbb étele, tömény kalória és korlátkanul eltartható, a szegény vándor ideális útravalója.
palocprovence.blogspot.com/2010/12/bodag.html

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.11.14. 12:58:50

Főleg a bóvli-skála zúz nagyot!

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.11.14. 13:00:21

@orollinger: Almát zabáltunk MU süti helyett. Ezért kivágtak minket az Arzenálból. Vagy mi...

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.11.14. 13:04:29

@tengier1: Hm. Te ettél már görög mitológiát?

Egyébként már hogy ne mondanánk vélemény róla?
Nézd csak: "pedig ott is találhatók hajmeresztő sztorik."
Látod milyen könnyű? Épp azt vélelmezted, hogy azok ott hajmeresztő sztorik! :-)
Pedig...

Reggie 2011.11.14. 13:05:59

Mekkora retardalt ez a pogacsa suto...

Füredi 3.0 2011.11.14. 13:06:20

Én őszintén irigylem ezeket az embereket.
De jól értem, hogy ha az élelmiszerben a szer. szertartást jelent, akkor a tisztítószerben is? (a kábítószerről most ne is beszéljünk.)

tengier1 2011.11.14. 13:20:38

@Nathan D'Xantine: Csak azt próbáltam fejtegetni,hogy minden kultúrkörnek megvan a maga mitológikus étele, és az ahhoz tartozó mondakör. (gondolj csak a Peszách napi széder-tálra, és a tartalmára, arról nem is beszélve, hogy mondjuk az akkor fogyasztott pászkát egyes vélekedések szerint miből is sütik) Szóval a pogácsasütő hülyézése helyett,javaslom a mondakör tanulmányozását.

magyar bucó 2011.11.14. 13:20:50

@Füredi 3.0: Igen, és, ha megszámolod a szertartásokat, akkor lesz egy szerszámod. :)

magyar bucó 2011.11.14. 13:23:39

@tengier1:
"kb 10000 oldal olvasás"

Ennél sokkal többet olvastam.

"sok év tanulás"

20 évig tanultam szervezett formában.

"Az,hogy igaz-e vagy sem, csak utána következik."

Ezek után nyugodtan kijelenthetem, hogy ha a kutyának beadod, megveszik tőle. :)

Mezőbándi 2011.11.14. 13:29:40

"Pogácsa ÷ Pogá(ny) – csa (…)"

Aha... :)

Szegény.

Persze lehetne rosszabb is. Legalább pogácsát süt.

tengier1 2011.11.14. 13:48:43

@magyar bucó: Én nem a valóságtartalmáról akarnék bárkit meggyőzni, de hogy szép történetek, az vitathatatlan. Ha ennyit olvastál,és tanultál,az jó,biztosan tájékozott vagy, asztrálmítoszi keretrendszer dolgában.Ezen tudásod fényében tehát a hamuba sült pogácsa ügye sem cifrább állítás, mint az exodus, és körülményei:)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.11.14. 13:54:20

@tengier1:
Köszi, fiktív magyar mondakörökből elég jó vagyok. A hamubasült pogácsát azonban a (valóban) bámulatos magyar nyelv azért hívja hamubasültnek mert hamuba(n) sül.
Ennek okán sajnos kénytelen vagyok a szerzőt (nem valami helyett, hanem önjogán) lehülyézni, amikor az ellenkezőjét bizonygatja.
Kétségtelen ugyan, hogy Magyar Adorján egykor beszédképes dámvadja után, a szerző még a mérsékelt hülyék közé sorolható, de attól még hülye.

(A pészach dolgot nem értem, a zsidó mondakört és hagyományt csupán keresztényi vonatkozásaiban ismerem.)

nowy 2011.11.14. 13:56:33

"Pogácsa szó eredete: "omlós kerek sütemény": Déli szláv eredetű szó: szerb, horvát, szlovén pogaca ('kerek kenyér, sütemény lepény'); ezek előlzménye az olasz focaccia ('formában sült édes tészta') késő latin focaccea ('sült tészta') nyomán; forrása a focus ('tűz')." (Tótfalusi István: Magyar szótörténeti szótár) Hozzánk a törökök hoztak magukkal - biztos sok táltos volt akkoriban...

garnéla mák 2011.11.14. 14:08:55

@Mezőbándi: eszembejut erről a minden áron magyarító nyelvújítás kori hullám, a hedeg nyalatjával meg a megkönnyebbülészeti körguggoldával... de jó játék a szavakkal

FIGO 2011.11.14. 14:28:58

Úgy hiszem nem hülye a pogácsa sütő, sokkal inkább az tudatlan aki élből hülyének nézi! 15 épve érdeklődök alaposan a Magyar őstörténet-vallás iránt, kb 8000-10.000oldalt olvastam el erről, és annyi bizonyos, hogy felszínre az igazságból roppant kevés tudás került! Ha már elmentünk a nyelvészet felé, engedjetek meg egy kiragadott egyszerű példát: Háztűznézőbe megy- mondásunk! A ház szót a szlávoktól vettük át török közvetítéssel, a megy szavunk pedig a finnugoroktól származik, a tüzet pedig tudjuk, hogy Prométheusz lopta el nekünk! Véletlenül sem egy ősi magyar szólásról van szó, mely a lakóépületben gyújtott tüzekre utal, melyek éjjel nappal égtek, és a házbéli hölgy dolga volt az életben tartása. Itt el is jutottunk a Jó az öreg a háznál mondáshoz is, mely osztrák szólás magyarosítása, hisz, hogy is köthetnénk ezt az előző mondáshoz, hogyan is lehetne magyar ez is?! Talán mégis, hiszen, ha a fiatal feleség vigyázó tekintete mellett el is aludt a tűz, úgy az öreg anya figyelt rá, és nem hagyta elaludni!
Remélem felkeltettem tudatlanok figyelmét a témában, ne hagyjuk már, hogy a gondolatainkat is elvegyék a történelmünk mellett!

Mezőbándi 2011.11.14. 14:31:37

"Köszönettel tartozom [...] Marko Pogacnik, [...]"

:D

Lehet, hogy Pogánycsik?

penelope garcia 2011.11.15. 17:32:02

@tengier1:

Tévedés. Elég, ha valaha látta belülről a DSM-IV-et. :)

dezso 2011.11.17. 20:29:29

@FIGO: azért erőst nem mindegy, mit olvasol. Például 10000 oldalnyi Blikk után nemhogy okosabb nem leszel, de sőt. És azért az őstörténetről legalább ennyi oldalt (hamuba)sületlenséget összeirkált már rengeteg önjelölt történész és szófejtő.
(Értem én, hogy nehéz elfogadni, hogy állati keveset tudunk a magyarság mondjuk 2000 évvel ezelőtti dolgairól, de azért egy halom fénymarhaság belekeverése nem segít ezen.)

FIGO 2011.11.17. 22:16:01

Hidd el Dezső, nem a Blikket lapozom, még csak nem is a Barikádot! Egyszerűen érdekel a magyarság történelme, mely sajnos el van hallgatva, és nem is oly régóta! Olvass picit Reguly Antall/ be szót sem érdemel a személye/ után, és elmélkedj picit! Talán mégsem egy ostoba népség vagyunk! Szeretném hinni, hogy megtaláljuk magunkat, és ha nem igaz, amit a pogácsasütő állít, legalább elgondolkodtat, és arra sarkal, hogy ismerkedjünk a történelmünkkel! Azt hiszem ez a fontos, nem az xfaktor!

FIGO 2011.11.17. 22:17:18

@dezso: Bocs elfelejtettem a válaszba tenni! Nézd el nekem, hosszú volt a nap!

magyar bucó 2011.11.17. 22:20:15

@FIGO: Elhiszem, hogy szeretnéd, de szinte semmi hiteles forrás nincs, ezek a spekulációk meg viccesek/szánalmasak.

FIGO 2011.11.18. 08:49:30

@magyar bucó: Azt gondolom, hogy az ilyen vélemények viccekesek, és szánalmasak! Komolyan elhiszed, hogy az elődeink csak úgy idevetődtek? De gondolom a piramisokról mindent elhiszel, mert azt beléd sulykolták!

magyar bucó 2011.11.18. 10:43:52

@FIGO: Tudod, a piramisok ott állnak, odamehetsz, megnézheted te is. Még a feliratokat is el lehet rajtuk olvasni, a Rosetti-kő hozzá a szótár. Az ősmagyarokról ugyanebből a korból semmit sem tudunk.

FIGO 2011.11.18. 16:13:53

@magyar bucó: ősmagyarokról ugyanebből a korból semmit sem tudunk- hát éppen ez az!

dezso 2011.11.18. 19:10:58

@FIGO: mondjuk azért azt mégakkora egóval is nehéz gondolni, hogy az egyiptomiak, velük nagyjából egyszerre a mezopotámiaiak, valamint mindenféle egyéb nép (például a lieáris A ismeretlen nyelvű népe, meg rengeteg, amelyekről a nevükön kívül jóformán semmit sem tudunk) mind magyarok lettek volna.

A baj az ezekkel az "elméletekkel" kapcsolatosan, hogy egy létező és érdekes társasjátékot (a történészesdit) nemhogy úgy játsszák, hogy nem ismerik a szabályokat (mert nem kizárt, hogy lehet más szabályokkal is jól játszani), hanem hogy menet közben, a saját győzelmül elérése érdekében minduntalan átírják azokat. Ez legjobban az ilyen etimológiákon meg nyelvfejtéseken érhető tetten sokszor még a laikus számára is.

dezso 2011.11.18. 19:13:17

@FIGO: ezt egyébként mindjárt gondoltam, csak olyan példát akartam hozni, amivel vélhetően egyetértesz :)

Viszont biztos vagyok benne, hogy nem olvasod ezt sem (pedig ez tényleg tudomány, és hangsúlyozottan nem von le kellően meg nem alapozott következtetéseket):
www.tte.hu/toertenelemtanitas/toertenelemtanarok-orszagos-konferenciaja/7117

FIGO 2011.11.18. 23:19:34

@dezso: Köszi a linket átnézem, és holnap igyekszem referálni rá! Veled élvezetes a vita, örülök, ez egy kellemes agytorna mindkettőnknek!

FIGO 2011.11.21. 12:26:05

@dezso:
1. Amit olvastam, mind az átkosban regnáló történelem professzoroktól való, így ezt sem tekinthetjük hiteles forrásnak! Állítják, hogy az első írásos rovásemlék a 15-ik századból való, akkor mi a helyzet a tatárlakai koronggal?
2. Ha erősnek vesszük, amit a pogácsasütő állít, akkor legalább annyira erős levonni azt a következtetést, hogy pusztán a jobbról bal felé történő írás miatt, őseink héber rokonok! Mi bizonyítja ezt?
3. Sajnos a felvilágosult Nyugat a kezdetektől kezdve szkítáknak hívott minden tőlük keletre élő népet! Így a szkíta szó nem más, mint egy melléknév, mely leegyszerűsítve jelenthet keleti embert!
4. A gót sztori ugye vicc, mert komolynak nagyon gagyi!?
5. Őszintén tovább nem olvasom, mert ostobaságnak tartom, ez így meddő vita lesz, mert az általad elém tártak finoman szólva sincsenek megalapozva! Azonban ajánlok én is valamit neked: Dentu- Magyaria c. könyv a szerző Dr. Padányi Viktor!- ebben a könyvben találsz értékes forrást szép számmal, melyek inkább meggyőzőek, mint a történelmet félremagyarázó előbb /sajnos/ Keresztény, aztán Habsburg, végül komcsi töritanárok agyszüleményei!

Tisztelettel!

dezso 2011.11.21. 12:38:56

@FIGO:
1. A tatárlakai korong datálása és a rajta lévő jelek mibenléte erősen kérdéses. Azt az általam linkelt szöveg is jelzni, hogy a rovásírások jelei általában igen hasonlóak, de ez elsősorban a lejegyzésükhöz használt technika miatt van így. Mindenesetre a három táblácskán meglehetősen sokféle jel található, amelyek nagyobb része semmilyen hasonlóságot nem mutat a székely-magyar rovásírással.

A 2., 3., 4-es pontokat nem vélem érteni, ezeket ki állítja (tudom, hogy van ilyen, de a konkrét beszélgetéshez mi köze?)?

5. ez pedig tudható volt előre (sajnos), hogy ilyesmi válasz érkezik... Pedig a cikk végigolvasása egy dologra biztosan jó: a korábban említett játékszabályokkal való ismerkedésre.