A brit kaja iszonyú jó!
2012. augusztus 15. írta: világevő

A brit kaja iszonyú jó!

Akárhova utazom, mindig igyekszem csak a helyit, az autentikust enni. Még akkor is, ha már unom, vagy eleve nem is nagyon ízlik. Közép-Amerikában például hiába untam már, még akkor is minden reggel babos rizst kértem, amikor már tényleg elmúlt az újdonság varázsa is ennél az eleve nem túl izgalmas fogásnál. De mégiscsak úgy az igazi, ha az ember nem kontinentális reggelit eszik, vagy az otthoni ízeket, azt ráérek otthon is. Egy kivételt fogadok el ezzel kapcsolatban, a kávét, azt vannak olyan helyek, ahol egyszerűen nem tudom meginni a helyi változatban (pl. Németország, Amerika...), persze talán nem is nagy bűn ez, hiszen a kávéfőzés kevés helyen hagyatkozik ősi hagyományokra.

IMG_6429.JPG
És még egy kivétel van, London, ahol egész egyszerűen olyan változatos nemzetközi konyha van, ami ráadásul integrálódik is a város életébe és a helyiek is leplezetlen büszkeséggel sorolják a brit kaja büszkeségei közé. Ugyanúgy, ahogy a Nagy-Britanniába települt sportolókat például most az Olimpia alatt, a 8 évesen Szomáliából menekültként érkezett Mo Farah például ugyanúgy büszke brit lehet, aki nem csak az új állampolgárságára büszke, hanem az új állam polgársága is büszke rá.

IMG_6431.JPG

Általában nagyon rossz hírnévnek örvend világszerte a brit konyha, pedig már sok éve megindult itt is a megújulás, megjelentek a hagyományos pub food, azaz kocsmakajákat kínáló pubok mellett a gasztropubok, sokkal igényesebb ételekkel. És sikeresen szakadnak el a francia gasztronómia elnyomása alól a fine dining éttermek, már nem csak francia alapokon lehet minőségi brit ételeket készíteni, amire az egyik legjobb példa a „Nose to tail”, azaz „az orrától a farkáig” filozófia nagy hirdetője, az egy Michelin-csillagos Fergus Henderson, akivel végre sikerült személyesen is találkoznom. A találkozásra elvittem magammal a nemrég készített éppen témába vágó pólómat is, aminek különösen örült, jót röhögött rajta, a társaságában levő másik séf és többszörös étteremtulajdonos Mark Hix készítette a képet. (Itt a beszámolóm Henderson étterméről.)

20120807_104002.jpg
Fergus Hendersonnal

Amikor felidéztem Ferguson jelmondatát (From nose to tail) Hix még hozzátette a Toy Story-ból tanult kiegészítést: „And beyond!” (Fergus Henderson étterméről bővebben itt írtam, a brit séfekkel folytatott sajtóbeszélgetésről is be fogok számolni részletesebben.)

Ahogy a sportban, a gasztronómiában sem csak egy irányban működik az elfogadás, nem csak a sikeres betelepülőket fogadják boldogan, hanem ők maguk is büszkék új hazájukra általában. A Tamarind séfje, Alfred Prasad mesélte a főzőbemutatóján, hogy mennyire jó dolga van Nagy-Britanniában az indiai séfeknek, nem csak hogy örömmel fogadják őket, de ráadásul nem is annyira kötik őket a hagyományok, sokkal inkább megújíthatják az indiai konyhát, ellentétben az óhazával, ahol nagyon konzervatív a közönség nagy része, és semmilyen változtatást nem fogad el a megszokott ételekben. Ő volt egyébként az első indiai séf, aki Európában a Michelin-csillagot szerezett (azóta Londonban összesen 5 csillagos indiai étterem van), és őrzi azóta is. (Elég sokat beszélgettem vele az indiai konyha helyzetéről Londonban, illetve Indiában, nagyon szimpatikus figura, erről is készül majd részletes beszámoló, nagyon érdekeseket mondott. És egy autentikus masala-recept is jön tőle!)

 

20120808_202820_HDR.jpg

Londonban egyébként sok ezer indiai étterem van, és persze nem csak ez az egy konyha találta meg itt az új otthonát, a városban és a különböző fesztiválokon, rendezvényeken mindenhol természetes, hogy kínálnak a brit kaják melett mexikóit, japánt és más ázsiai ételeket. De ettem egy iszonyú jó ceviche-bárban is, a perui eredetű halspecialitás is megér egy külön bejegyzést. (kicsit felkészülésként a novemberi dél-amerikai túrára)

20120809_205645.jpg
Ez itt egy újragondolt fish&chips, minden fontos ízzel az eredetiből a londoni Cube-ból

És akkor még az egyik legjobb buli utáni éjszakai kaját, a sült hagymával kínált hot dogot még nem is említettem. És persze ott van még a fish&chips, aminek szeretem a hagyományos változatát is, de most egy egészen különlegesen modern és játékos formában is megkóstolhattam az Electrolux pop-up éttermében, a Cube-ban egy fiatal bristoli – szintén csillagos – séftestvérpár jóvoltából. (Ez is egy külön sztori lesz, nagyon izgalmas volt az egész vacsora.) A brit konyha tehát köszöni nagyon jól van, csak éppen egy kicsit tágabb értelmezést követel magának teljes joggal. És az azért nem árthat, ha van a zsebünkben egy kis só, csak a biztonság kedvéért, néha életet menthet...

Hamarasona jön a videós beszámoló az Olimpiai Falu kantinjáról, ahogy ígértem, bejutottam a sportolók közé és megnéztem, hogy miket esznek.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr64713375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szakáll 2012.08.15. 15:44:30

"Ez itt egy újragondolt fish&chips,..."

De kár volt ezért a falatnyi kajáért azt a nagy tányért összekenni!

AT 2012.08.15. 16:08:39

Az etteremek nevei, cimei?

SemBoga 2012.08.15. 16:21:41

ezt az újragondolt fish@chipst nem teljesen értem - hal és sültkrumpli, de nem tudom, hogy ezeket a dolgokat látom-e a tányéron

tök érdekes, meg jól néz ki, meg biztos finom, de valahogy nem tudom beleképzelni az f&c életérzést

garnéla mák 2012.08.15. 16:34:05

megint csak csigázva vannak az olvasók, remélem, hamarosan tényleg jönnek a beszámolók. amúgy mosolygok rajta, h nálunk is milyen rossz híre van a brit konyhának és csodálkoznak, mikor lelkesedem tőle, és nem csak a bevándorlók gasztrokulturájának terjedéséről és fúziójáról van szó, a hagyományos angol húsos piték, a sütemények, sheperd pie-ok, stew-k és az elmaradhatatlan steak remek ételek ott az esős hűvös vidéken, és pl el nem tudnám képzelni már a főtt krumplit malátaecet nélkül.

PiszkosFreddy 2012.08.15. 16:47:21

És az autentikus masala-recept mikorra várható tőle?

mrZ (törölt) 2012.08.15. 16:49:13

Majd szólj hogy mi is az "iszonyú jó".
Addig maradok a tapasztalatnál: iszonyú rossz, még a jó is.
Az a kevés kivétel amit a bevándorlók többszáz év alatt alakították ehetővé, nem általánosítható a brit konyhára.

samugy63 (törölt) 2012.08.15. 17:17:02

Sok sok olyan urban legend kering brit földdel kapcsolatban, ami köszönőviszonyban sincs a valósággal. Ilyen az például, hogy rossz a brit konyha.
Mihez képest? Mert ha mondjuk Wales-ben eszem egy jóféle báránycombot igazi "british pie" körettel, hát nekem nem sok bajom van vele. :)

Ugyan ilyen elferdült "urban legend", hogy a brit nők mennyire... hmmm... nem kívánatosak. Pedig kevés helyén a földnek találkoztam, találkozom annyira kihívó, szexuálisan vonzó teremtéssel, mint arrafelé.

De a "népi bölcseletek" berögződésével nehéz harcolni. Igaz, elképzelni nem tudom, honnan származnak ezek a "népi bölcseletek".

Guillaume sous guillotine 2012.08.15. 17:21:18

angolok meg az ételeik. ajaj. :D

Mrs.Columbo 2012.08.15. 17:23:57

"Ez itt egy újragondolt fish&chips, minden fontos ízzel az eredetiből a londoni Cube-ból"

De hol a chips?

letmetellyou 2012.08.15. 17:24:06

én szeretem az angol kajákat. meg az alapanyagokat. semmi gond velük.

2012.08.15. 17:42:39

@samugy63: a szép nők azok mind bevándorlók vagy azok leszármazottai. Mit gondolsz, miért építettek világbirodalmat gyarmatokkal a britek? Annyi ronda nő között nem bírták már ki a szigetükön.

samugy63 (törölt) 2012.08.15. 18:05:07

@[HPhD]Blokkolnam: Én nem "szépről" beszéltem, hanem szexuálisan kihívóról, vonzóról, bujáról... Márpedig nekem az 'angol nő' (nem bevándorló!) nagyon is ilyen. Igaz, a mai macsó férfiember plakátlány-vonzalma nem efelé mutat, bár... nem ártana néha kicsit figyelmesebben közelíteni a világ dolgai felé. Igaz, ez éppen nem macsó férfitulajdonság. :)

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.15. 18:07:34

@samugy63: A brit nőkről azért komolyan nem gondolnám, hogy jók, akármilyen kihívóan, ribisen is öltöznek, a jó nőtől messze állnak.
Nagyok és löttyedtek a dudáik, nagy zsírfejűk és lapos seggük van, de a jó nő az valahogy más kategória.
A bevándorlók, keverékek közt vannak nagyon szépek és formásak, de a 100% British csajok nem jók.
Az persze más kérdés, hogy nagyon könnyen megkaphatóak, én nem tudtam úgy elmenni bulizni, pubozni, hogy egyedül térjek haza. Az angol söröket és a nőket nem tartom jónak, de sose mondtam nemet rájuk. A konyhájuk viszont csapnivaló, de én mindent megeszek, csak ha lehet választani, akkor nem a tradicionális angolt fogom.

A kaja tényleg tud jó lenni, csak az nem brit, hanem indiai, thai, arab, perzsa, japán, kínai, olasz és a többi...

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.15. 18:11:42

@samugy63: igazad van, kihívóak és buják az angol nők, hatalmas testtel, emlőkkel, akinek ez a típus jön be, annak tényleg paradicsom a UK
és ha isznak kicsit, akkor nem lehet nem ágyba vinni őket

de a jó nő a nem macsó férfiaknak sem a brit tehén jelenti általában
persze én sem hagytam ki egyet sem, ha alkalmam nyílt rá

a konyhájuk is olyan, mint a nőik, az a kevés akinek bejön ez, az szereti, a többi meg fanyalog
én meg mindenevő vagyok

m.o.p. 2012.08.15. 18:30:31

Én nem voltam ilyen "fancy" helyen, de ahol jártam pl Harvester (persze, étteremlánc, meg III. osztály) nekem ízlett. Olyan klassz steak-et azóta sem ettem itthon, sajnos. A f&c is bejött a maga valójában. Egyszer még a black pudding miatt visszamegyek, azt sajna kihagytam. Viszont az újragondolt f&c-et én sem értem, ez egy vajhal zöldborsópürével? ;)

A szerelő 2012.08.15. 18:31:47

"Persze nem mindegy, hogy mit is hívunk britnek."
És az sem mindegy, hogy mit is hívunk kajának :)

Ibn al-Haiszam 2012.08.15. 18:59:25

Azok a péppé turmixolt tyúkhúslevesek mentalevéllel... meg az ánizsos-sültek... meg a májkrémállagú, májkrémízű remek kolbászok... hmmmm!

Severus 2012.08.15. 19:19:00

Egy ír kollégával 3 napig kerestünk megszállottan Manchester belvárosában elfogadható kaját tisztességes áron, mert egy tréninget szerveztünk oda. Nem találtunk... Végül egy puccos látványkonyhás indiai nyert - no de ott a bor szervírozásával szinte mindent romba döntöttek - kérdezés nélkül rátöltött a tahó pincér a poharamra rendszeresen, ha nem voltam elég gyors...

Viszont a városon kívül találtam egy kis pubot (ajánlották egy szaunában) - francia séfjük volt, na az mindent vitt, olyan jó borjúpofát még nem ettem. De messze volt...

Summa summárum, jól enni lehet Manchesterben, de bitang nehéz. Mintám nem reprezentatív, de meglepődnék, ha más nagyvárosban sokkal rózsásabb lenne a helyzet.

pluto111 2012.08.15. 19:39:46

A brit kaja éghajlati okokból Európa egy leggyengébbje.
Volt ami jó volt de az leginkább török volt (indiai se volt meggyőző).
Az összes ország közül ahol jártam itt volt a leggyengébb a kaja.

újrgondolt fish&chips: ez az újragondolás a "modern" gasztronómia legalja. Írja azt hogy kitalált egy új ételt, és ne a régi nevével akarja eladni a portékáját. A képen látható az a kategória amit normális ember azonnal visszaküld, hogy nem ezt rendelte. Persze sznob hülegyerekek azonnal lelkendeznek, hogy ez milyen fantasztikus (nem az).

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.15. 19:43:07

@pluto111: én bizony egy ilyen lelkendezős sznob hülyegyerek vagyok és azt hittem, hogy jó az, amit kaptam. de most akkor már tudom, hogy az nem volt jó :)

mrZ (törölt) 2012.08.15. 19:57:17

@világevő:
Ja hogy te bele is ettél abba a förmedvénybe?
Azt hittem hogy reklámfotó, műanyag meg színes zselatin.

Dr_utcai_arcos 2012.08.15. 20:12:52

@Severus: ezt a rátöltés dolgot el kéne felejteni, sznob fsság. Az összes borász rátölt ha kéred, pedig ők aztán biztos kést nyomnának a hátadba ha ez valamivel ellenkezne. @SemBoga: f&c életérzés?Mindenki óvott tőle hogy megkóstoljam, már értem miért :). De ettem (buhúúú) overdone sirloin steak-t is, az meglepően jó volt :).Pedig nem vagyok marhapárti.@Madárfejű Lajcsika: nem jók az angol sörök??Háát, szerintem meg igen, pedig nem vagyok nagy próbálgató, de 6-7 félét kipróbáltam egy hét alatt. Mind rendben volt. És egy idő után az angol csajokat is más szemmel nézi az ember :).

Hell0 · http://csaladinapkozibudapest.hu/ 2012.08.15. 20:14:25

én speciel nem bírom a brit kaját, bár lehet hogy eddig rosszak voltak a szakácsok akiknek kóstoltam a főztjeit, de az étel mindig nyers, ízetlen és sótlan volt...

pluto111 2012.08.15. 20:17:55

@világevő: Ja ez tipikus. Nem azt írtam, hogy nem jó az étel (nem kóstoltam nem tudhatom), de ha fish&chips-et rendelnék valahol és ezt hoznák ki, azonnal küldeném vissza kóstolás nélkül (szakácsot meg főző tanfolyamra).

Severus 2012.08.15. 20:20:49

@Dr_utcai_arcos: Még ha el is fogadnám amit mondasz (de nem teszem, bár a jelek szerint az összes borászt ismered), az igazi probléma ott van, "ha kéred"... De nem kértem, csak a pincér időnként csak úgy széttöltötte a bort.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.15. 20:28:05

@mrZ: beleettem, de már látom, hogy hiba volt, legközelebb megkérdezlek előtte!

@pluto111: nocsak, nem csak sznob hülyegyerek vagyok, hanem tipikus is? :) valóban nem azt a szót hazsnáltad, hogy jó, hanem azt, hogy fantasztikus, mea culpa. és valóban fogalmas sincs, hogy hol kaptam ezt és ott vajon sejthettem-e előre, hogy nem a sztenderd f&chipset kapom, de ez nem akadályozott meg abban, hogy kész legyél az ítéleteddel :) én nem bánom persze, a te véleményed...

Pierr Kardán 2012.08.15. 20:35:58

Brit sörök: jajj
Brit ételek: jajjajajjj
Brit nők: jajjjajjajajjajjajajjajajjajjjj

Pont azért hódították végig az egész világot, mert iható italokat, ehető ételeket és hogyismondjamcsak mire alkalmas nőket kerestek :-))

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.08.15. 20:44:16

Lehet, hogy a kép csal vagy a póló túl előnyös, de mintha sokat fogytál volna az angoloknál!

pluto111 2012.08.15. 20:44:49

@világevő: Tényleg tipikus sznob hülegyerek vagy. Tudom, hogy nem akarod megérteni, de ha a menün f&c van akkor a tányéron is legyen az. Ha meg részben sült hal van borsópürével a tányéron akkor a menün is legyen az.
Egyébként meg velem ilyesmi soha nem fog előfordulni, egyszer ettem f&c-t Londonban és aligha fogom többet ezt az ételt választani.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.15. 20:47:31

@pluto111: :D bizonyára.

@chipanddale74: a fehér (pork cuts) slankít! :)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.15. 20:51:33

@Severus: jártam manchesterben, azért london egy világváros... ha a londonon kívüli városokra gondoltál, akkor valószínűleg igazad van,

futura 2012.08.15. 20:56:37

@Pierr Kardán: Így is lehet védekezni kisebbrendűségi érzéseinkkel szemben, de nem túl elegáns.

mrZ (törölt) 2012.08.15. 20:59:09

@világevő:
ne vedd a szívedre, a citromos süti után nagyon mellbevágó volt ez "kocsikkeréknyi tálon macsakfos és egy szőrös haldarab".
Ha arra jársz, írd meg ezeknek az éhenkórászoknak hogy gyűrted le a "2 pound weights aberdeen angus beef pope's eye steak-et, meglátod reklamálós pofájukat egyből nyálcsorgatóra fordítják. Ha még egy ehető receptet is mellékelsz, külön megköszönöm.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.15. 21:08:43

@mrZ: :) én a fine diningnak is nagy rajongója vagyok, nem csak a rusztikus kajáknak. és nem hiszem, hogy csak tányérról lelógó húsokkal lehet és szabad jóllalkni :)

pluto111 2012.08.15. 21:14:40

@futura:
(Na ma mindenkinek beszólok, de ezt nem bírom ki)

Brit sörök: jajj
Még nem ittam jó brit sört (írt már igen). Legtöbb brit kontinentális sört iszik (próbálják ezt megtörni, de ahhoz termék is kellene). Import német, cseh, lengyel, belga ellen esélytelenek.

Brit ételek: jajjajajjj
Lehangolóak. Próbálkoznak fejleszteni a gasztronómiájukat, olasz, görög stb. ételek importálásával, de a sajátjuk azért felejthető.
(angolszász média próbálja őket reklámozni, de azért az igazán jó ételek nem ott vannak)

Brit nők: jajjjajjajajjajjajajjajajjajjjj
Kozmetikai ipar csodákra képes, ez tényleg picit idejétmúlt.

dennisthemenace 2012.08.15. 21:31:48

@Pierr Kardán: Link magyar duma. Jók a csajok, jó a sor, a kaja sem rossz. De maradj a porkolt-nokedlinél, ha akarsz..:-)

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.08.15. 21:44:59

A bóvli kormány sumákol az aranyérmesek pénzével!

Miért nem -korrektül- az olimpia előtt állapították meg az összegeket, mire kell még várni?

Orbán ne gyere vissza szabiról, boldogabb nélküled a magyar!

pluto111 2012.08.15. 21:57:12

@dennisthemenace: Tévedsz, ez nem magyar duma, hanem szinte mindenhol így gondolják (pl. franciák).
Kaja: biztos vannak méreg drága éttermek amiket jónak hívnak, de nézd meg mit esznek nap mint nap (pl. műanyag háromszög szendvics, f&c), és utána menj el mondjuk Isztambulba és nézd meg ott mit esznek.
Sör: még ők sem azt isszák

bazd meg 2012.08.15. 22:24:42

Birom a sok adoniszt, meg a sok zsiroskenyer zabalo megmondja a frankot, ja es persze a magyar fogatlan kurvak az igaziak. Kint vagytok 3 oraja es maris tudtok mindent az orszagrol, mondjuk otthon meg 20 evig a falubol sem mentetek ki, humoros.

FF 2012.08.15. 22:25:03

@pluto111: A franciák ugyan kinek az italát, konyháját, nőit nem szólják le? :D Nem tekintem ezt erős érvnek... :)

Aztán meg a magyar konyha is importált ám bőven, ugyan mutass már olyan nagykedvencet, amit Etelközből hoztunk... Ha az angolok tikka maszalát esznek mindennap, akkor az mostantól angol étel. (Súgok: esznek. sokat.)

HgGina 2012.08.15. 22:31:25

A palacsinta pedig ősi belga étel. A belgák szerint. Hogy a flamandok és a vallonok ehhez mit szólnak, nem tudom. De a belgák ezt állítják.

agresszív öregasszony a billából 2012.08.15. 22:34:18

Nem is értem cikket. Ez már megint egy olyan, hogy írni kellett valamit, mert kifizették a repjegyet.

Rodolfo63 2012.08.15. 22:40:12

@világevő:

de a képen látható f&c miért f&c? ennyi erővel szegedi halászlét is az asztalra tehettek volna londonban, piritóssal egy mini csészében, hiszen abban is van hal, kicsi is az adag, meg ultra drága is

az újragondolt ételeknél nem szükséges feltétel, hogy a neven kívül legyen köze az alaphoz is?

pluto111 2012.08.15. 23:09:56

@FF: Lehet, de nem csak ők gondolják ezt az angol konyháról, ez általános a világban mindenhol.
Pl. ami nagyon borzalmas volt az a zöldségek, és gyümölcsök, meg az ételek fűszerezése, meg a cukrozott húsok.
Importálás: tényleg történt ilyen, de ez normális (új alapanyagok, technológiák megismerése).

Angolokban az az unszimpatikus, hogy parancsba akarják adni mi a jó és mi nem az (média uralom, michelin). Figyelembe véve tradicionális gasztronómiájukat ez azért erős. (már kóstoltam és nagyon nem jött be). Csak nézd meg a magyar gasztró blogokat, mind azt hirdeti egyél angol kaját. Csak egy kérdés, ha az tényleg olyan jó miért kell ilyen szinten hirdetni? (segítek: a magyar konyhába az igazán jó ételek automatikusan beépülnek szájhagyomány útján).

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.16. 00:04:08

@Rodolfo63: majd leírom egy külön posztban az egész vacsorát, mert izgalmas volt, de a lényeg, hogy minden alkotóeleme megvolt, mert igazad van, kell, hogy köze legyen az alaphoz.

@agresszív öregasszony a billából: na végre megfejtette valaki :) és itt most kinek is a megrendelésére készült a cikk pontosan? :)

jEnci · http://vajaskenyer.blog.hu 2012.08.16. 00:59:03

Lezsibbadt az agyam ezektől a hozzászólásoktól.

skaven 2012.08.16. 02:10:07

kommentek. kommentek mindenhol. csak epp minek.

par hete pl harom helybol haromban jot ettem, semmi gondom nem volt az etellel, pedig csak random helyekre mentunk be az utcarol. igaz, nem sort ittam hanem cidert, ez van. oke, fine dining helyet nem probaltunk, nem is volt ez cel, de siman mindenhol elegedettek voltunk, nem egy atlag liszt ferenc teri szintet hoztak, pedig pesten meg az ottani ettermek is az atlag folott vannak. de ez persze csak azt mutatja, hogy milyen melyen van nalunk a nagy atlag.

a pie-ok jok, a halak jok, a steakek jok, nem tudom mi kell meg. sajtos tejfolos teszta meg paprikas krumpli nem volt, drama.

abc 2012.08.16. 04:29:03

Sosem feledem a Kidney Ouddingot amit ott ettem Bathban... azt hittem odáig hogy mindenevő vagyok de az az ételnek nevezett förmedvény bebizonyította hogy nem ;)
én sepciel jó angol nővel nem találkoztam olyannal aki 15 fokban napozik mert kisütött a nap igen, meg iszonyű rendezetlen fogazattal igen.
Viszont isznak mint a gödény és nem fűtenek :)

abc 2012.08.16. 04:29:35

Pudding természetesen

pluto111 2012.08.16. 06:46:04

@skaven: Ciderjük tényleg jó.

Azért egy igazán jól elkészített paprikás krumplit (minőségi kolbásszal, savanyúsággal) el nem cserélnék semmilyen steakre.
(nem a menzai verzió, mert abból a lényeget kihagyják)

ledo76 2012.08.16. 07:55:15

@dennisthemenace: Azért a magyar konyha, ha túllépünk a pörkölt, gulyás reláción iszonyú változatos. Egy tradicionális magyar szakácskönyvet olvas csak végig, de elég végigondolni, hogy nagyanyáink mennyi féle ételt tudtak elkészíteni (más kérdés, hogy renszeresen csinálták-e). Ez olyan mint mikor az olasz konyhát elintézik úgy, hogy pizza meg pasta és hal, pedig sokfélét esznek még azon kívül is.

ledo76 2012.08.16. 08:03:29

@skaven: Meg töltött paprika, meg vadas, meg szalontüdő, meg rakott krumpli, meg harcsapaprikás túrózscsuszával, meg pacal meg resztelt máj, meg hortobágyi palacsinta meg tökfőzelék, meg zöldbabfőzelék (fasirttal, sült oldalassal, csirkepörkölttel) meg még sorolhatnám. Lehet, hogy nem kell leszólni az angol konyhát, de aki itthon is változatosan eszik annak bizony hiányzik ott egy s más.

Szelid sunmalac 2012.08.16. 09:18:32

Angol a fonokom, tanultam Angliaban, volt angol baratnom es jopar haverom is kint lakik, ezert aztan meglehetosen rendszeresen es gyakran jarok ki. A brit kajak kozul osszesen talan harom fogast fel lehet sorolni, ami jo es finom. Az osszes tobbi ehetetlen szar, vagy nem brit.
A brit noknel keves randabb van, nagyon kutatni kell ahhoz, hogy elfogadhatot talaljunk, pedig mondom, nekem is volt.

Szelid sunmalac 2012.08.16. 10:05:38

Ja az "iszonyu" nem lehet jo es magyar ember nem hasznalja a jo melle jelzokent

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.16. 13:58:25

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: sokat tanultam ebből a posztból, most már azt is tudom, hogy nem vagyok magyar ember.

Emődi Tehéntánc · http://foodies.hu/blog/ 2012.08.16. 22:00:22

@világevő: nekem az jött le ebből a posztból, hogy igazán ismert lettél, mert legalább annyian olvasnak gyűlöletből, mint akiknek a kedvence vagy. Well done, Buddy! :)
BTW életem legjobb fagyasztott pizzáját a Waitrose-ban vettem Canary Wharf-on. Ezt ér brit kajának mondani? :))

Emődi Tehéntánc · http://foodies.hu/blog/ 2012.08.16. 22:04:23

@jEnci: pedig te kontrázhatnál, mint britföldön lakó... Van ott valami ehető, vagy Sir Világevő de Jókuti tényleg ekkorát téved? :))

dennisthemenace 2012.08.16. 22:47:09

@Emődi Tehéntánc: A Waitrose osszes pizzája sem jobb az Iceland-nál. Megkockáztatom, ugyanaz a cég gyártja mindkettonek, más-más dobozba csomagolva..:-)))))))))

dennisthemenace 2012.08.16. 22:50:39

@pluto111: Elárulom, tobbnyire kebabot, fish and chipset, kínait,indiait esznek.. A szendvics a melósok kajája leginkább, mert zsebben is elfér, vezetés kozben is kenyelmesen fogyasztható..
Egyébként jók azok a szendvicsek. Nekem a bacon-tojás jon be leginkább.

jEnci · http://vajaskenyer.blog.hu 2012.08.17. 01:34:10

@Emődi Tehéntánc: Világevő nem téved, örültem, hogy még valaki rajtam kívűl ezt így gondolja, de nem láttam értelmét vitába szállni másokkal.

Véleményem, az mindig van, nekem ne lenne? :)

Azon fáradt le az agyam, hogy többen azt írták, hogy egyszer-kétszer próbálták, nem ízlett, szóval szar az egész étkezési kultúrájuk. Ez kb. olyan, mintha valaki azt mondaná a magyar konyhára, hogy vacak csak mert egyszer evett egy rossz lecsót és egy rossz rántott húst. Pedig mindannyian tudjuk, hogy nem lenne igaza.

A sózás: igen valóban nem sózzák túl az ételeiket. De cserébe szinte minden asztalon van só és bors szóró, amit bátran használnak és az miatt soha nem kaptunk negatív visszajelzést, hogy valami sótlan volt. Ők gyerekkoruktól kezdve azt szokják meg, hogy ha szeretnének több sót az ételre, akkor tesznek rá maguknak. A fűszerezés erősen hely függő is. Nálunk a séf szereti ha egy-egy étel normálisan meg van sózva (brit mérték szerint.) Múlt évben többször kaptunk olyan visszajelzést, hogy túl sós volt a fish pie-unk.
Meg aztán nekem az a tapasztalatom, hogy mi magyarok sokkal sósabban eszünk, mint az európai átlag.

Fish and Chips: első héten, amikor itt voltam megkóstoltam, hogy vajon milyen. Utáltam. A nagy részét a kukába dobtam. De azért nem adtam fel. Néha szoktunk enni, mert mindig reménykedem, hogy na ez talán jobb, mint a többi... Amúgy életem legjobb fish and chips-ét az étterem személyzetis kajájaként ettem. Tudtam én hogy ebből is lehet jót csinálni. :)
Azon is kiakadtam, hogy azt a fish and chips-et hogy leszólták a képen. Na oké, az nekem sem volt egyértelmű, hogy hol a chips, de miután elmondta, hogy a papírban, akkor már volt értelme az egésznek. Nem értem, hogy miért akadtak ki annyira, odaírta, hogy ÚJRAGONDOLT, pont azért, mert nem úgy néz ki, mint a hagyományos.

A nemzetek konyhái: a britek mindent befogadnak, megismerik, aztán használják. Ez az ő kultúrájuk része. Ezt nem megérteni olyan, mint ezt az országot nem érteni meg.

Az angol reggelit nem szeretem, de ez az én magánügyem, az italoknál pedig a bort részesítem előnyben a sörrel szemben. Bár az kétségtelen, hogy minden helyi pub-ban bő választék van sörből és cider-ből is.
A brit csajok meg teljesen mások, mint a magyar lányok. Imádnak parádézni és kiöltözni, amúgy mesterei annak, hogy hogyan kell nagyon gyorsan szétcsapni magukat. A pálinkát viszont nem bírják :)))

Amúgy a blogomon van beszámoló rossz pubról is, bib gourmand-os helyről is, meg a három csillagos Fat Duck-ról is. Mindegyik angol hely és mégis teljesen mások.

Szerintem kár általánosítani, hogy a brit konyha vacak úgy, hogy valaki csak futtában kóstolt bele.

A szerintem nagyon jó brit kaják: malac és diszó sült (roast pork, roast beef), mint vasárnapi ebéd, ökörfarok és vese puding (oxtail and kidney pudding), steakek minden mennyiségben, cseresznyés mandulás torta (bakewell tart), lemon tart (citrom torta), imádom azt, hogy karácsony reggel füstölt lazacot reggeliznek pezsgővel, a hideg almás malac pite (pork pie), hot cross bun és még sorolhatnám végestelen végig...

KundK 2012.08.17. 10:13:33

Nem kellene lenézni egy nemzetet mert felhasználja és beépíti a konyhájába más népek ételeit!
Ahogy az "ősi" magyar konyha is az ázsiából származó hagymát vagy a törököktől érkezett paradicsomot, paprikát. De akár beszélhetünk a húsok panírozásáról is. Vagy az echte erdélyi puliszkáról, amihez a kukorica ugye amerikából származik Kolumbusz utánról.

skaven 2012.08.17. 14:15:12

@ledo76: szemely szerint a tokfozeleket utalom. :) mindentol fuggetlenul a felsorolt kajak nagy resze olyan, amit otthon megcsinal maganak az ember. rakott krumplit pl az anyosomon, a felesegemen es sajat magamon kivul masra nem bizok, etteremben szerintem nem is nagyon lehet kapni, max kifozdekben, de az mar mas tema. nem is vennek ilyen helyen kb. semmit, kaptam en mar romlott hust a frici papaban pl...

annyit kellene felfogni szerintem, hogy ha a britekrol beszelunk, vagy londonrol, akkor ott valojaban egy bevandoroloktol nyuzsgo valamire kell gondolni egy hajdani hatalmas gyarmatbirodalommal es kiterjedessel. mert ez a mai napig meghatarozza a dolgokat ott kint. a felfogast, az eletvitelt, a rengeteg fele embert, stb. onnantol kezdve hogy ott voltak valahol akar csak 100 evet, maris beolvasztottak a dolgokat. ma mar rengeteg minden hozzatartozik a londoni varoskephez es ez kifejezetten jo. nalunk sem lehet meghatarozni hogy milyan volt 800 evvel ezelott a konyha. es a mai szittyaburgeres-csalamades-alosmagyarkodos vonal nem hiszem hogy udvozitobb lenne a kinti helyzetnel.

pluto111 2012.08.17. 19:16:41

@Emődi Tehéntánc: Nem gyűlölet az, inkább csak megmosolyogtató amit ír. Ez a munkája ezért kapja a fizetését.
Én kb. 3 hónapot töltöttem el Angliában, és láttam mit esznek az emberek naponta. Nincs miért irigykedni rájuk.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.17. 19:22:30

@jEnci: :) nem vagyunk sokan :) és valóban kicsi az esély egy konstruktív vitára a kommentek többségének hangneme alapján inkább csak kinyilatkoztatni óhajt mindenki... :)

@pluto111: te tényleg többet tudsz rólam, mint én magamról, kezdelek tisztelni! kitől is kapom a fizetésemet a blogírásáért? megadhatnád neki a számlaszámom, nyilván azt is tudod, mert sajnos nem igazán érkezik meg a pénz! :)

pluto111 2012.08.17. 20:06:05

@világevő: Na azért valaminek lenni kell mögötted, ha a világ összes brutálisan (irreálisan) drága éttermét, eseményét végig tudod járni (+ repülőjegy, szállás, + állandó index címoldal). Azért ez minimálbérből nem megy, úgyhogy azért az nem életszerű, hogy nem szponzorál senki.
(oldalon reklámot nem nagyon látok, meg egy blog annyit úgyse ér, hogy ennyit kitermeljen, csak ha találsz valami balekot)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.17. 20:26:24

@pluto111: szóval egy blog nem ér annyit, hogy ennyit költsön rá egy reklámozó, de azért én kapok egy rejtélyes szponzortól elég nagy fizetést, hogy írjam és utazhassak és ehessek? valahogy megbicsaklik itt a logikád, nem?

Emődi Tehéntánc · http://foodies.hu/blog/ 2012.08.17. 20:44:33

@pluto111: lehet, hogy nem mindig olyan übermélyek és szakmaiak a posztok, mint pl: xxx és yyy gasztrobloggerek blogjain, de én pl ezt (is) szeretem világevő bolgjában, hogy nem veszi vérkomolyan magát. (Amit egyébként a szakmabeliek is értékelnek a srácban, hogy nem fikáz le egy 20 éve napi 14-16 órákat melózó szakácsot egy túlsütött szték miatt, mint hobbi konyha/étel/ital/főzés/sütésrajongó.)
Ugyanakkor meg "kell", hogy védjem az embert: ez nem az az ország, ahol egy bloggal keresni lehet, mint inkább az a helyzet, hogy az ember (jelen esetben a blog gazdája) megengedheti magának más bizniszeiből befolyó pénzeinek vilégevésre fordítását, amit - nyilván - én (is) borzasztóan irigyelek tőle, de ugyanakkor örülök, hogy csinálja... Például milyen komoly értéket hordozna egy mecénásnak a vajas kifliről és zöldpaprikáról szóló blog bejegyzés... :))
Bevallom, csalódás lenne, ha ezt a könnyed kis gasztrobonbon szériát elüzletiesítené Világevő srác egy jó ételizesítő vagy mustár-ketchup-majonéz szponzorációval. Annál sokkal komolyabb emberről van szó, hála istennek (és nem vagyunk barátok, egyszer beszélgettem vele üzleti ügyben fél órát).

pluto111 2012.08.17. 21:01:02

@világevő: @Emődi Tehéntánc:
Hát ha van más üzleted és abból szponzorálod akkor nagy gratuláció, mert akkor valamiben sikeres vagy. Azt nem hinném, hogy ez gasztronómiai terület lenne a cikkeid alapján.
Tényleg nem akarlak bántani (a látszat ellenére), de a un. "top gasztronómia" nagy része azért maszlag, és Te vígan minden kritika nélkül támogatod.
Emődi Tehéntánc: a csúcs minőségű vajas kifli az top gasztronómia, még akkor is ha neked ez meglepetés.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.17. 21:07:11

@pluto111: örülök, hogy ilyen sok gondolatot áldozol rám, igazán kedves. támadhatsz is n yugodtan, bár, ha nem tetszik a blogom, akkor talán egyszerűbb szimplán ignorálnod, hogy ne etesselek a sok maszlaggal, amit én bekajáltam :)

pluto111 2012.08.17. 21:17:43

@világevő: Hülye index mindig kiteszi ezt a blogot a címoldalra, és ha olyat olvasok amivel nagyon nem értek egyet akkor néha elolvasom a cikket (tudom ez a cél, de majd igyekszem leszokni erről).

"brit kaja iszonyú jó": hát én nem ezt tapasztaltam

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.17. 21:29:22

@pluto111: ott van mindig, hogy "világevő", szóval megúszhatod, ha akarod... és azt köszi, lassan már értem, hogy nem értünk egyet. :)

pluto111 2012.08.17. 21:47:57

@világevő: Majd figyelek erre.
Csak utoljára, többet nem írok.
Ha azt írod, hogy: "van jó brit kaja", akkor azt akár el is hiszi az ember, de Te azt írtad, hogy a "brit kaja iszonyú jó", vagyis általánosítasz. Az átlagos brit étel meg borzalmas (próbáltam).

(Az elegáns indiai étteremben felszolgált menü se volt meggyőző. Vagy ehetetlenül erős volt, vagy érdektelen volt.)

A Tyne folyó déli partja 2012.08.17. 22:14:02

@pluto111: hát én se. és az a képen az egy fish and chips? egyrészt hol a chips (és az a hal, vagy mi abban a zöld izében?), másrészt ez egy ADAG?

amúgy, hol van az angol kaja? leginkább felsorolta, hogy indiai, meg nemzetközi, meg japán...az fish and chipsnek hívott izé mind a brit kaja?
amúgy, tényleg hagyományos angol kajának nevezik, mit ne mondjak, nagy művészet kell a krumpli kisütéséhez, meg a panírozáshoz...némi turmixos (konzerv) főtt borsóval megspékelve. ez aztán konyhaművészet.

xylon 2012.08.17. 22:50:32

en.wikipedia.org/wiki/Great_British_Menu

Ez egy eleg jo sorozat, aki valodi angol kajakrol akar tudni, amit rendes chefek allitanak elo. Persze igazibol el kell menni az urgek ettermebe es enni ezekbol. Ja es videkre, ugye nem csak Londonbol all az UK. De van TV sorozata Jamie Olivernek es Rick Steinnek is ami kifejezetten angol kajakrol szol.

Szoval azert mert egyszer beugrottal egy pubba es ettel egy vackot egy sztenderd burger-bangers and mash-fish and chips vonalrol, meg nem kene leirni egy egesz orszag konyhajat.

A Tyne folyó déli partja 2012.08.17. 23:14:06

@xylon: én konkrétan itt lakom. dolgoztam otthonban, ahol ugye mindennap főztek a lakóknak, hát azok a kaják se voltak valami túl étvágygerjesztőek már ránézésre sem. agyonfőzőtt zöldségek, ráöntik a gravyt, az mindenre jó. sütik valami eszméletlen édesek, és szárazak, azokat meg tejszínnel öntik, hogy fogyasztható legyen. a mostani munkahelyem konyháján se valami jó a kaja, és nem valami változatos. pedig én nem eszem túl változatosan, de ez aztán főleg. szerinted hány helyen főznek neked akár egy sima pubban, akár egy menzán, akár otthon egy ilyen főzőműsoros, különleges menüt? amiben esetleg találsz némi ízletes kaját is? elárulom, sehányan.

xylon 2012.08.17. 23:18:47

@A Tyne folyó déli partja: bocs de itt nem arrol volt szo hogy a menzan meg otthon milyen a kaja, hanem hogy egyaltalan letezik barmi ami jo az angol konyhaban.

jEnci · http://vajaskenyer.blog.hu 2012.08.18. 00:48:46

@világevő: jó vitához jó partner kell, megaztán én is inkább csak kinyilatkoztattam. :)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.18. 10:25:36

@jEnci: pozitív hozzászólás esetén ezt nem tartom akkora problémának :)
viszont ha negatívat írnál, akkor is tudom, hogy van értelme érdemben vitázni veled, konstruktív lenne.

A Tyne folyó déli partja 2012.08.18. 18:32:30

@xylon: bakker, az, hogy "létezik jó angol kaja", meg az, hogy "a brit kaja iszonyú jó" nem ugyanaz a kijelentés. sőt. utóbbi hatalmas nagy általánosítás, és egy csöppet sem igaz. általában véve egy kicsit se jó a brit kaja, nemhogy iszonyú jó lenne.

virka80 2012.08.19. 21:56:22

Ne a gyarmatosítás hozadékairól beszéljünk, hanem az original brit kajákról és alapanyagokról!! Imádnivalóak a sajtjaik: cheddar, stilton (kéksajt), füstölt sajt, friss lágysajtok.
Izgalmasak a kolbászok-ha elengedjük a pirospaprikát végre- almás-póréhagymás, karamellizált hagymás-zsályás, színes bors-petrezselymes, szarvasos-füstölt baconos stb.., sütik mint a rebarbarás-málnás morzsa (rhubarb crumble)forró vanília szósszal, édes sajttorta eperszósszal (cheese cake), eper habcsókkal friss tejszínhabbal (eton mess), ragacsos karamellkrém vanília fagyival (sticky toffee pudding), almatorta (dorset apple cake).
És nem beszélve a skót (angus) és dorseti marhából készült steakekről és a báránysültekről, a minden második faluban saját recept szerint főzött 600 éves ale (krémes, karakteres) és cider( alma, körte) sörökről.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.19. 22:29:12

@virka80: köszi szépen, nagyon értékes kiegészítés!!!

bio 2012.08.20. 13:05:10

Hat a cim tenyleg elegge bicskanyitogato :) De csak azert mert altalanosit, es ezt sertesnek veszik azok akik talalkoztak mar tescos haromszog szendviccsel, olajtol csopogos fish&chips-sel vmi atlag izu vagy meg az se szigoruan feher husu halfilebol, a standard vasari iztelen hamburgerrel es tarsaival ( pedig az ember azt hinne hogy egyszeru etel nem lehet nagyon elb...ni ), a hires angol reggelivel amiben a kolbasznak nevezett vmi sokszor ehetetlen melle ontott paradicsomos babbal. Nem beszelve a sutemenyekrol amik csopognek a karamelltol. Szoval az atlag turista/munkas ezekkel talalkozik altalaban. Ez alapjan tenyleg csapnivalo es jogos a haborgas. Megfigyeltem pl hogy van ugye a tuna&sweetcorn, eggmayo, meg nehany hasonlo alap "massza" es azt varialjak mindenen. Udvozlofalatkakon, szendvicsben, tesztahoz, jacked potaton, eppen csak sutemenybe nem toltik. Hat most mit lehet gondolni ezek utan. Persze ott a masik oldal amirol a post szolni akart, hogy igenis lehet jot enni Angliaban. Ott vannak a jo marha husok, a sertesek, leszamitva hogy kan szaguk van :), az okologiai gazdalkodassal termesztett zoldsegek amiket mar lassan a megmuvelheto foldek 10%an termesztenek, a jofele halak es herkenytuk legyen az tengeri vagy edesvizi. Ezekbol mind mind lehet jo eteleket csinalni csak gondos kezek es szakertelem kell, na meg elhivatottsag (ezt a kettot egyutt sajnos nem feltetlenul egy top chef top ettermeben fogod megtalalni). Egy szo mint szaz mindenkinek igaza van es megse :)
Az viszont tenyleg nagyon megszivlelendo amit Andras ir hogy legyen nalunk egy kis so.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.08.20. 13:08:55

@bio: Igen, valami ilyesmire gondoltam, köszi :)
És azért a magyar ételeket dícsérők sem az átlagos kínálatot veszik figyelembe, amikor összehasoinlítják a két konyhát...
(nem fogom részletezni az átlagos hazai kínálatról a véleményemet, mert ez egy pozitív blog.)

bio 2012.08.20. 14:34:26

@világevő: En reszletezem azert a tenyeket a hazairol ha nem baj. Csak a kontraszt vegett ;) Ott vannak a boltok polcain a hires Magyar paprika orlemenyek amik jo esetben nem chilei paprikabol es nem teglaporbol vagy kaliumdikromatbol vannak osszekutyulva, vagy a kolbaszok amikben a hus-zsir arany teljesen megfordult az utobbi nehany evben kiegeszulve egy harmadik egyre erosodo komponenssel az in es porc darabka mixszel. Sajnos ez mar benne van az osszes Pick, Csabai, Gyulai, termekben is, 3-5x-os aron az esetenkent semmivel sem gyengebb osszetetelu (de ugyan olyan silany) sajat markas termekekhez kepest. Ott vannak a "finom" szalami felek elukon a 300-500Ft-os virsli-parizsi komboval amiben nincsen hus csak olyan resze az allatnak ami erintkezett a hussal es ilyen gozpresekkel szeparaljak, na persze ez is csak a kisebb mennyiseg mert a nagyobb resz az a viz, zsiradek, az isteni szoja, es azok a szerek amik a vizet benne tartjak a masszaban barmi korulmenyek kozott. Ott van a yoghurt ami raklapokon van a huto pultok mellett!!! es nem igenyel hutest, ra is van irva. A tej ami nem tej csak ugy nez ki, vagy ha igen az nem magyar, mert ha az lenne akkor duplajaba kerulne mint a kintrol behozott ( ki erti ezt) a hires sajtjaink elukon a gumiszeru nulla izelmennyel rendelkezo tihannyal ( azt hogy camembert le se merem irni mert a nev megcsufolasa lenne). Meg a tejtermekeknel idozve ott van a tejfol ami allagabol es texturajabol itelve mintha kemenyitovel lett volna suritve (nem nem a frissfolrol beszelek az egy masik tema ) ott vannak a margarinok amik nem hogy allati zsirokat (ez amugy rendben lenne hiszen alapvetoen ezek kivaltasara talaltak ki a nehezebb idokben ) de lassan mar novenyi zsirokat sem tartalmaznak mert itt is teret hodit a viz, mint szinte korlatlan es legolcsobb alap/adalek anyag jo sok emulgealoszerrel hogy nehogy szetugorjon a ket komponens. Meg lehetne sorolni. Na most ezeket eszik az emberek nap mint nap. Meg azok is akik talan itt hozongenek hogy meghogy jo az angol kaja.
De azert nalunk is vannak kiemelkedo etelek, csak ezekhez jo alapanyagok es szinten szakertelem es elhivatottsag kell. Jo alapanyag pl a fantasztikus izu paradicsom, paprika ( szigoruan eretten leszedve meg ha folias is) de az osszes zoldseget ide lehetne sorolni, ellentetben a spanyol foliavarosokban eretlenul leszedett vizizu ambar nagyon kivanatosnak tuno ehetetlen szarokkal. De ettem mar Angliaban tevedesbol izraeli retket is, kb mint egy pohar viz annyi volt az elmeny. A gyumolcseink is elkepesztoen fantasztikusak, a barackok ,almak,cseresznyek,meggyek, nem beszelve a dinnyekrol. Ezekbol lehet csinalni finom lekvarokat, persze nem a 60-80%-os cukortartalommal rendelkezokre gondoltam, lehet aszalni, eltenni a pincebe telire, kompotot fozni, vagy akar fagyasztani. Ott van a sajnos kihaloban levo hazi disznovagas aminek a hozadeka a finom jo minosegu fustolt aru, a friss husok, a finom teperto amit nem lehet hamisitani (sajnos a tepertokremet mar igen csak krumpli,tojas,zsemle kerdese az egesz). Ott van a hazi tej, ami szerencsere elterjedoben van egy-egy kisebb gazdasag kornyeken. Emlithetem meg a finom savanyusagokat amik a nyaron betakaritott zoldsegeket probaljak atmenteni a teli honapokra, elukon a fenseges savanyu kaposztaval. Ezekbol az alapanyagokbol mind mind lehet jo es hires magyar eteleket fozni amikre buszkek lehetunk. Meg akkor is ha egy-egy etelt ujragondolnak hehe. De jo alapanyagok hijan se Magyarorszagon se Angliaban nem lehet jot fozni/enni. Sajnos sem itt sem ott nem tud mindenki ezekhez hozza ferni. Penz lustasag vagy igenytelenseg, na meg az eletvitel es nem utolsosorban a multik miatt akik a szankba teszik a szart, es mi boldogan le is nyeljuk.

bio 2012.08.20. 14:35:34

upsz ez jo hosszu lett bocs :)

bio 2012.08.20. 14:38:02

@bio: mielott meg vki kijavit igen tudom hogy a parizsi nem szalami hanem felvagott kategoria.

lüke 2013.01.03. 16:42:47

english fine dining is lehet
haute cuisine,néha!
( én se ettem jót, kivéve a Waldorf/London fr. bisztrójában és Finchley Roadon egy amerikainál)

Intizar 2013.01.07. 00:44:10

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: ÖÖö, de, sokan. Ahogy a rettentő, borzasztó, s ehhez hasonlóakat is.
Talán amolyan gyöngébbfajta magyarok vagyunk. Mint Horvát István és Szemere, akik Vitkovics házában azon örvendeztek, hogy felesége, a görög Teodóra a magyarokhoz hasonlóan a "foberosz"-t, vagyis rémítőt, borzasztót használja egyszerű fokozásként. De hát pocsék magyar, az pocsék magyar. Még szerencse, hogy vannak jobbak is.

baliquez 2013.01.16. 13:10:21

A helyi Farmer's Market-en remek dolgokat vásároltam, egyik nagy kedvencem volt a cideres vadmalaccal töltött kolbászka. Sajnos tapasztaltam hogy az angol házisertésnél nagy a rizikófaktor: valami agyament szabályozás szerint - a nálunk megszokotthoz képest - igen későn herélik ki a kangyesznyókat így sokszor rusnyán húgyszagú a disznóhús. Így aztán inkább kihagytam a disznóságos ételeket, cserébe több bárányt és birkát ettem, vállalható csere. Mondjuk sosem mentaszósszal hanem inkább arabos fűszerezéssel.
süti beállítások módosítása